HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ungdomar å musik
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Imperial
Medlem i AÖ

2572 Posts

Posted - 2023/04/29 :  13:16:02  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Ja vad lyssnar undomar på idag å genom vad kommer ljudet?

Ja har två tonåringar där den äldre grabben 21år köper vinyl å lirar i vardagsrummet emellanåt.
Han spisar allt möjligt från Kraftwerk t Motorhead.

Andra grabben 18år lyssnar mest via datorn i sitt headset på blandad musik
bla fransk å rysk rap till Kiss.

Ingen av grabbarna e särskillt intresserad av å ha nån egen (vad ja kallar) stereo hifi anläggning.
Däremot så är bägge väldigt intresserade av bra hörlurar å headset.

Hur ere m era barn här på forat?

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2023/04/29 :  17:19:50  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Räknas vi in som aldrig har vuxit upp?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2023/04/29 :  20:35:50  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Våra barn fyller 11 och 14 i sommar. Dom har eget Tidal från familjeabonnemang. Dom lyssnar massor på musik både i lurar och större bluetooth-högtalare samt i vardagsrummet där vi har JBL M2 och dubbla JBL sub18. Barnen är medvetna om ljudkvalitet men tar det mesta för vad det är. Jag tänker att det blir självklart för dom att kunna lyssna på sin favoritmusik enkelt och att det ska låta bra. Än så länge går bekvämlighet före ljudkvalitet och det tycker jag är rätt i den åldern.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2572 Posts

Posted - 2023/04/29 :  20:58:34  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Jo tillgänglighet e bra
.
Min älsta grabb har pluggat data å jobbar m datasupport.
Han har fixxat rätt abonemang å router mm så att allt ska funka smidig.

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Perfector
Member

479 Posts

Posted - 2023/04/29 :  22:24:45  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Jag byggde högtalare under 25 år från 1977 till 2002 och av mina 9 barn (7 ingick i äktenskapet) så är det bara 2 som har ljud i nåt större intresse.
Så kan det gå.

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2023/05/06 :  10:21:45  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Ja det är nästan omöjligt att föra mina gener vidare. 2 tjejer men inget vidare intresse av musik. Jag gav upp tidigt.
Vi blir nog färre och färre med tiden.
Go to Top of Page

lampuradio
Member

886 Posts

Posted - 2023/05/06 :  17:51:53  Show Profile Send lampuradio a Private Message  Reply
Ungarna (nu myndiga sen flera år...) har alltid lyssnat på musik, en del av denna har varit klart intressanta grejer, medan annat varit helt obegripligt. Mestadels har de lyssnat på mp3 från nån spelare, senare strömmat, min äldsta hade en period med CD, när hon gjorde "blandband" på hembrända CD, vilka jag nu "ärvt", och de går ibland i min anläggning. Ingen av dem har haft intresse för nån "bra anläggning", eftersom det mest varit bärbar signalkälla och öronproppar som gällt/gäller. Nån gång har min anläggning fått bra betyg, typ när man ser en actionrulle och filmljudet får fönstren att skallra, men i övrigt noll intresse. Å andra sidan lär det ju bara behövas ett passband 300 - 3000 Hz för att ljud ska vara begripliga, det kan bli billigt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000