Author |
Topic |
FForsman
100.000-klubben
2593 Posts |
Posted - 2021/12/18 : 12:16:13
|
quote: Det är väldigt länge sedan en anläggning imponerat på mig som Solhaga's gjorde.
Ett fantastiskt fint omdöme Solhaga. Det sätter verkligen allt ditt tänkande och görande i perspektiv vilket jag är väldigt imponerad av! |
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv! |
Edited by - FForsman on 2021/12/18 12:18:43 |
|
|
solhaga
100.000-klubben
2674 Posts |
Posted - 2021/12/19 : 00:28:05
|
Tack för besöket Pac och Mathias från Öckerö! Medtaget fikabröd och glass var mycket uppskattat.
Och tack alla för era vänliga ord.
Även Circlomanen besökte mig någon vecka senare och var helt överväldigad.
Några kommentarer:
quote: Efter att vi justerat ner bas-stödet lite
Japp, 2 dB.
quote: det finns inte många i vår värld som är där
Ja, det skulle väl vara circlomanen, båndsei och wrinex på diyaudio då. Har ni kollat in den sistnämndes youtubekanal?
quote: så kommer man kanske inte att kunna lyssna på sina favoritplattor längre
Ja, det suger verkligen. Har just insett att Steves piano på min demolåt Through the rain med Anna Christoffersson är fruktansvärt att lyssna på nu. Förr irriterade jag mig bara på puffarna när kompressionen släppte, men nu är hela låten olyssningsbar; de första 20 sekunderna är dock värst.
quote: Det är väldigt länge sedan en anläggning imponerat på mig som Solhagas gjorde.
Men varför lyssnar jag inte mer på den då? Det blir nog bara en timme var tredje dag ungefär. Svaret är kanske svaret ovan.
quote: Ett fantastiskt fint omdöme Solhaga. Det sätter verkligen allt ditt tänkande och görande i perspektiv vilket jag är väldigt imponerad av!
Ja, jag får tacka och bocka. Samtidigt så är det ju diyare från de tre forumen hififorum, diyaudio och faktiskt faktiskt som har inspirerat mig. Så min anläggning är kvintessensen av ert kunnande.
|
Medlemspresentation. Senast lyssnat. Instagram. |
Edited by - solhaga on 2021/12/19 08:31:31 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2021/12/19 : 13:53:12
|
quote: Men varför lyssnar jag inte mer på den då? Det blir nog bara en timme var tredje dag ungefär. Svaret är kanske svaret ovan.
Jo så är det säkert. När precisionen i anläggningen blir så stor att man har svårt att acceptera ljud- och mastrings-teknikers misstag så blir det ju som du beskriver med inspelningen av Steve Dobrogodz på "It's Always You"... |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
solhaga
100.000-klubben
2674 Posts |
|
Imperial
Medlem i AÖ
2677 Posts |
Posted - 2021/12/27 : 16:54:23
|
Mycket imponerande
De räckte inte bara m fräs huvve utan de ska spruta gnistor åxå
Ja de där med upplösning och vad en anläggning klarar av att återge e ju alltid en avvägning. Min erfarenhet e att de får hellre va lite jävlarannamma i ljudet än hög perfekt upplösning. Ere bara tillräckligt bra så irriterar man (jag) sej inte så mycket på sämre inspelningar.
Men de e jäkligt kul å utforska gamla plattor i en anläggning som e avslöjjande.
Man får nog ha e värsting anläggning i ena rummet å en enklare i andra rummet å en två vägs schack klocka för å se var man lyssnar mest.
Grym tråd... |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
jonas_gbg
Member
336 Posts |
Posted - 2022/01/09 : 14:13:57
|
quote: Vi började i verkstan där Solhaga byggt en plasmaskärare för att kunna gör polstycken till sina projekt.
Att först göra DIY verktyg för att bygga sina DIY högtalare tar projektet till en ny nivå.
Man får lyfta på hatten för sådant engagemang och alla timmar som ligger bakom detta. |
|
|
Topic |
|