Author |
Topic |
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2008/08/30 : 14:10:49
|
Tack! Jo de behöver kraft, men faktiskt inte jättemycket. Jag körde med en Primare spa20 och den räckte gott och väl, 100w ligger den på. Nu när jag kör Nuforce så låter det underbart, det steget är på 190w, men det kändes som ett väldigt stort hopp efter spa20.. |
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP
Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod Mitt galleri |
|
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2009/07/10 : 08:08:26
|
Som ni kan se så har jag varit härifrån ett bra tag. Det blir ju så när man är nöjd, och så har jag även blivit pappa. Då lyssnar man på musik och ser film istället för att sitta på forum .
Vi har även flyttat till en större bostadsrätt som ligger i Enskede/några minuter från Stockholm C.
I början på veckan hände något. Jag kom över en Rega P1 vinylspelare billigt. Jag kände att jag ville spela lite vinyl igen:
Såhär ser fronten ut nu, som ni ser är det kombinerad surround/stereorigg:
Rummet är lite för smalt, men det duger åtminstone. Det låter otroligt bra i sweetspot. Kablaget är utbytt till Kimber 8TC till frontar och center. Internt mellan för/slutsteg så är det Kimber KCAG XLR. Till all elektronik använder jag Supras nätkablar som går in i mitt Monstercable strömcenter.
Playstation 3 konsollen har jag sålt då den lät för mycket samt blev för varm. Xboxen har jag kvar då jag har massor av spel, men har tyvärr inte tid att spela med längre.
Jag har sålt den föra ML centern då jag inte tyckte att den spelade bra ihop med mina Vantage. Jag köpte istället en Motif som är en elektrostatcenter. Denna funkar klockrent ihop med Vantage, och är dessutom rätt liten jämfört med storebror. Jag var ute efter en som gick att få in mellan bänk/tv och denna passar med ca 0,5cm marginal(eftersom jag har höjt tvn nu):
Nu är ju inte detta ett hemmabioforum, så ni får kolla länken i min signatur för mer hemmabiofoton :).
Det har även blivit en riktigt espressomaskin:
Som håller mig vaken under hifisessionerna.
Fortsättning följer... |
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP
Edited by - j0akim on 2009/07/10 08:28:48 |
|
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2009/07/18 : 00:30:22
|
Häromdagen fick jag hem en leverans som var efterlängtad:
Ett par Lawton Audio moddade Denon hörlurar, dessa ersätter mina Sennheiser HD650 som fått en ny lycklig ägare.
De har spelats in nästan konstant i en vecka och börjar äntligen öppna upp sig. Jag har aldrig varit med om någon elektronik som låtit så dåligt från de kopplats in för första gången tills när de börjar bli inspelade... Så om 1 vecka till ungefär tror jag vi börjar hitta hem.
Nu börjar det låta riktigt riktigt bra. Lite skränig diskant än, men den mjuknar snart upp, det har jag hört på inspelade lurar |
|
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2009/07/19 : 18:29:18
|
Nehepp, inget intresse alls? Då tackar och bockar jag för mig. Hej |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2009/07/19 : 18:58:56
|
Hej jOakim! Nu ska vi inte vara sånna! Jag tycker du har mycket fina och vackra grejer. Jag såg att du också har en Velodyne DD10 subwoofer. Är du nöjd med den? Jag har själv en DD18 och funderar på att skaffa mig en till fast mindre till min hembio. För övrigt är det så att jag är uppvuxen i Enskede där du bor och jag åker förbi varje gång jag ska till stan från Tyresö. Snyggt lyssningsrum du har, det kan inte jag ståta med. Men det låter bra. Det skulle vara kul att jämföra dina Denon 7000 lurar med mina lurar. Vi kan väl höras och träffas framöver då vi bor ganska nära varandra och då får du försöka spela brallorna av mig. |
|
|
matta
Member
627 Posts |
Posted - 2009/08/01 : 21:23:23
|
Foto-intresserad som man är kan jag inte låta bli att kommentera bilderna. Det är riktigt bra bilder du tagit på din anläggning. Hoppas det låter lika bra som det ser ut...
|
Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23) |
|
|
Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben
953 Posts |
Posted - 2009/08/02 : 18:36:09
|
Riktigt stiligt system, kan tänka mig att dina ML låter sjukt bra. Hört en del olika modeller och haft ett par SL3 för många år sedan. Men dina burkar är ju någe helt annat !
Grymma bilder ! |
[i][purple]
|
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2009/08/02 : 18:58:58
|
Det är sommar dvs lågaktivitet på forumet! Ditt rum är väldigt smakfullt/snyggt. Hade du bott i skåne (nedre delen) hade jag gärna kommit för lyssningsstund. Jag hade tidigare ett smalt lyssningsrum men fick ändå till det. |
|
|
Topic |
|