HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Sir_lotto
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/01/22 :  06:44:30  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
Hejsan jag tänkte lägga ut lite bilder på mitt lilla system, alla system här på forumet har ju dyrare signal kabel än vad hela mitt system kostar så det känns lite --> att lägga ut mina bilder

Förstärkare: Cambridge A500
DVD/CD: Cambridge DV53
Högtalare: Proson Reality 666SA
Singnalkablar: Tara Labs Prism 100i
Högtalarkabel: Supra calssic 2.5

Suddigt, troligen killen bakom kameran

Faktiskt imponerad av ljudet från en sådan billig DVD-spelare

Högtlaren i en en suddig vy

close up on the dust under the loudspeaker

Blue Style close up hehe

Försök till en översikts bild, men jag har så jä*la litet rum

Mvh/Sir_lotto

We live in an age when pizza gets to your home before the police

Edited by - sir_lotto on 2004/01/22 06:49:40

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/01/22 :  09:37:55  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Det verkar ju vara en ganska vettig "budgetanläggning". Men du vet väl att det inte är hifimässigt korrekt att ha tonkontrollerna som du har dom.

Personligen tycker jag dock att Tara Labs passar ganska dåligt till Cambridge.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/01/22 :  09:49:44  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
Snygga högtalare .
Verkar ganska vettigt som ett insteg i hifi världen.

Akta dig bara för att gå och lyssna på dyrare system!
Då kommer du bara att fastna i uppgraderings-karusellen, som är DYR (men skitrolig).

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

Skiier
Ej medlem längre

271 Posts

Posted - 2004/01/22 :  09:54:56  Show Profile Send Skiier a Private Message  Reply
Grymt snygg TV-bänk ...

Var har du hittat denna ?

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/01/22 :  11:09:15  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Du har fotat väldigt uppfinningsrikt...Snygga vinklar & Ljus!

Edited by - marcus_ec on 2004/01/22 11:10:31
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/22 :  15:55:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
GIllade de udda vinklarna tillsammans med ljuset och den lätt grova pixeleringen i bilderna.

Ett bra system för vettig penning.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/01/22 :  16:14:52  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Snyggt!

Om du inte vill att spikesen ska göra permanenta märken i golvet kan du testa att lägga enkronor under dem...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

goodsound
Member

232 Posts

Posted - 2004/01/22 :  16:20:41  Show Profile Send goodsound a Private Message  Reply
Snyggt!!!

Hur kul skulle det vara om man fick allt man pekade på? Till en början kanske men sen då? Man ska drömma lite, det är det som är kul!

// Svante
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/22 :  16:21:59  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
...eller köpa spikesunderlägg...

Trevliga bilder för övrigt!

EDIT: Mitt inlägg skulle vara en fortsättning på Ayn's inlägg...

Edited by - C-Quence on 2004/01/22 16:23:30
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/01/22 :  17:36:18  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
Hehe tackar å bockar för all positiv kritik

Jo det är sant som ni säger, det är lätt att hamna i uppgraderings karusellen ska sälja mina högtalare nu så. Hehe ja va säger man
Skiier: Jag har byggt tv-bänken själv, så tackar för det
goodsound: Det skulle vara ganska kul att få peka på saker näee seriöst har du faktiskt rätt... ett dyrt men otroligt roligt nöje har jag förstått .
Zalve: Hehe, grova pixlingen va kanske inte riktigt meningen, det va svårare än va jag trodde att ta kort utan blixt inomhus.
Sten: Angående Ton kontrollen så tycker jag att det blir lite "bas fattigt" utan lite mer vridet på tonkontrollen Tror du att man kan få sämre bas återgivning med Tara labs och Cambridge oxå?

Mvh/sir_lotto

Edited by - sir_lotto on 2004/01/22 17:42:38
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/01/22 :  17:53:41  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
Ayn: Du hade rätt jä*lar va fula märken det vart av spiksen, har satt dit spikes skydden

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/01/22 :  20:57:49  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
hehe Vi har alla fula hål efter spikes,..

Ser mysigt ut på ett stilrent sätt! Fina bilder också

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/23 :  00:20:22  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Vaddå genant?

Allt efter råd och belägenhet, det fhela verkar fullt vettigt.
Att det sedan kan bli andra saker i en avlägsen framtid är en annan sak.
De flesta har börjat smått.
Hål i golvet är inte bra, om du har möjlighet prova Soundcares Superspikes, de brukar dessutom kunna ge ljudförbättringar.

Bravo
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/01/23 :  02:00:22  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
Jag hört talas om dom där soundcares spikes, vart kan man köpa sånna för bra pris? Men jag fick mina högtalare såld idag så jag ska nog införskaffa mig ett par nya (Wharfedale evo) där spiksen finns där orginal

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/01/23 :  08:38:47  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Uppgraderings-cirkusen har alltså börjat....

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/23 :  10:47:47  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
sir_lotto; välkommen till uppgradering-klubben (eller nåt) - jag sitter i samma sits...
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/01/23 :  12:50:09  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
Hehe jo nu har det börjat, köpte nyss förstärkaren å dvd:n oxå, för drygt 2 veckor sedan. Men jag kommer nog inte ha råd med nya högtalare förrän mars kanske, ska till Thailand om 3,5 vecka Där rök min budget

Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/23 :  13:31:12  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Aah, Thailand! Det är gött det...
Men efter semestern är det ju inte så långt kvar till Mars!

Jag får vänta till April/Maj innan jag köper nya grejer (en uppgraderingsplan som började någon gång i September/Oktober 2003)..
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/01/23 :  14:03:51  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
Jo det ska bli skönt å få lite värme, att kiomma från mnus 20 till plus 35 ska nog kännas . Jag blir bara mer uppgraderingstokig när jag sitter å läser här på forumet, inte bra att sitta å läsa här

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/23 :  16:03:11  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Grattis till nyförvärven, men du kan nog ha nytta av de norska spikarna i alla fall, de brukar finnas hos de flesta hifihandlare.

I annat fall se: http://www.stereo-karlstad.se/
Skriv "Soundcare" i sökrutan.

Bravo
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/01/24 :  02:24:41  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
Danke bravo

Go to Top of Page

fjedde
Starting Member

26 Posts

Posted - 2006/03/02 :  22:09:43  Show Profile Send fjedde a Private Message  Reply
Vilka Wharfedale evo tänkte du köpa?

Mvh/Fredrik
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2006/10/02 :  03:59:45  Show Profile Send sir_lotto a Private Message  Reply
Tjena, det var ett bra tag sedan jag var här inne sist, glömde bort hur bra forum detta är :) Hur som helst vart det aldrig några Wharfedale men dem jag tänkte på var evo 30 alt 40 om jag mindes rätt. Jag köpte några andra prylar istället.

Go to Top of Page

emilivarsson
Member

96 Posts

Posted - 2009/08/14 :  11:56:02  Show Profile Send emilivarsson a Private Message  Reply
Hallo.

Har du uppgraderat ditt system något????
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000