HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Transport Smögen Stockholm
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2018/01/30 :  08:24:55  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Är i begrepp att köpa ett par Carlsson OA-51 från Smögen. Säljaren vill inte skicka dem, jag vill inte heller riskera transportskador. Finns det någon vänlig själ här som kan hjälpa till på något sätt?

Ta dig samman och gör något onyttigt!

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2018/01/30 :  08:37:27  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Du har inte tillgång till bil så att du kan åka och hämta dem? Om inte kan det vara värt att hyra en så att du säkrar transporten...

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2018/01/30 :  09:04:30  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Tack för tipset GyroSE!

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/01/30 :  18:37:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Adi, var det inte dig jag och Tobbe(har jag för mig?) hjälpte med transport av ett par Arden? Vad hände med dem?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2018/01/31 :  10:22:40  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Ja Pac det stämmer. Högtalarna stod hos Tobbe ett tag innan de renoverades totalt och gick vidare till en kompis här i Stockholm. Köpte istället ett par Big Red Monitor med MasteringLab filter. Saknat Arden från dagen jag sålde dem och försöker då och då övertala kompisen att sälja dem tillbaka till mig #128515;

Jag har fyra par stora högtalare som det inte går att använda i mitt lyssningsrum. Det i samband med fruns ständiga tjat gör att jag känner mig tvungen att skaffa ett par bokhyllehögtalare.

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Edited by - adi6606 on 2018/01/31 10:27:10
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7349 Posts

Posted - 2018/01/31 :  12:58:39  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Dessa fruar...Mina sambo kallar allt inom denna hobby för lådor. Jaha har du köpt en ny låda, brukar det heta. När hon fick veta att det finns ljudlimpor numera som är hyfsat bra till film, så log hon. Nej det blir ingen sådan svarade jagMen man ska aldrig säga aldrig kanske

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2018/01/31 :  15:42:00  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
FBK: Nu ska inte allt skyllas på min fru men hon är stark bidragande orsak till "downsizing". Just nu alternerar jag mellan ett par JBL L300 och ett par Tandberg Studio Monitor. Hon morrar lite då och då men tolererar dessa två. Big Red Monitor däremot (även andra Altec Lansing...?!) tycker hon inte om. Problemet är att 15" element är helt enkelt för stort, för mycket luft i rörelse för så litet rum. När jag testade med ett par JBL L65 och senare ett par Klipsch modell mindre blev det lättare att lyssna musik i rummet. Så, nu är jag där; äger några par coola, stora högtalare men lyssnar på små "lådor"....

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7349 Posts

Posted - 2018/01/31 :  16:13:50  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Problemet är att 15" element är helt enkelt för stort, för mycket luft i rörelse för så litet rum

Kan det bli det?Är ju kul

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000