HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Thomas A
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/02/17 :  21:55:03  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Jag provar och lägga in några bilder trots att de är gamla. Jag har nu helt nya aktiva topphögtalare med andra element. Men här kommer en stycke bild. Ursäkta att jag inte har digitalkamera...






"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"

Edited by - Thomas A on 2003/02/18 22:21:14

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/02/17 :  22:16:02  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Funkade inte så bra

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/02/17 :  22:34:06  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Nä.

Yahoo bildalbum funkar bara ibland...

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/02/18 :  01:06:10  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Trist, om du mejlar bilden till martinhenricsson79@hotmail.com så kan jag lägga upp den på mitt skolkonto & skicka länken.


Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/02/18 :  07:54:48  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Oki, tack. Jag ska scanna in några fler bilder idag och försöka lägga upp igen.

Fattar inte varför det inte funkar. Passagen funkar inte, Yahoo funkar inte, MSNs fotoalbum funkar inte heller. Vilka sajts funkar att att lägga upp bilder och länka till egentligen?

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/02/18 :  09:59:54  Show Profile Send markku a Private Message  Reply
Thomas,

Är det väl så, att alla med personlig "internetkonto" har några MB till rådighet för privat hemmasida. Kanhända du inte har internet hemifrån?

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/02/18 :  11:33:46  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Jo Markku,

så är det att jag har internet hemma. Jag har dock glömt mitt kodord till detta, ska fixa idag. Hoppas att jag kan länka bilder från Bredbandsbolaget's hemsida.

Thomas

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/02/18 :  12:00:07  Show Profile Send markku a Private Message  Reply
Lycka till, Thomas. Sådant kodord burde man få på nytt via telefon/email. Jag själv har varit rätt glömsk tidigare...

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/02/18 :  12:11:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Min ISP (Tele2) ger INTE ut lösenord via telefon (Det tog mig 2 veckor att få det. Först skickade de upg för mailkontot, och nästa gång glämde de bort det)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/02/20 :  11:08:20  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Nya bilder!



Mina nuvarande Allegro "active" + NG8B basar.





Lite fler bilder.





Aktiva filter.




Super-PU som slår allt jag haft tidigare.

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"

Edited by - Thomas A on 2003/02/26 17:26:23
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2003/02/20 :  21:57:12  Show Profile Send norman a Private Message  Reply
Kul design på högtalarna!

(hmm sladdar och sånt måste passa på att trassla sig när man sover eller är borta... har samma problem bakom min stereo..)
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/02/21 :  10:53:39  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Ja, lite kul är dom. Om dom är snygga eller ej är ju en annan fråga.

Jag tänkte faktiskt köpa en digitalkamera i helgen för att ta kort på min nuvarande utrustning. Någon som har förslag på någon bra? Jag har kikat på Olympus C220 Zoom. Något att ha?

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/02/21 :  17:14:27  Show Profile Send matson a Private Message  Reply
Vilka Embla filter har du?
Jag håller på och lödar(och avlödar...) 2 st EAE2, men dom ser inte riktigt likadana ut inuti.
Har du nån kontroll över deras simulatorer?

Mvh
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/02/21 :  18:11:18  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
quote:
Originally posted by Thomas A

Ja, lite kul är dom. Om dom är snygga eller ej är ju en annan fråga.

Jag tänkte faktiskt köpa en digitalkamera i helgen för att ta kort på min nuvarande utrustning. Någon som har förslag på någon bra? Jag har kikat på Olympus C220 Zoom. Något att ha?

T



Hejsan,

Jag har c220'n. Funkar OK, men har självklart några egenheter...

ring om du vill;
0455 210 58

// Pär
Go to Top of Page

Yps
Member

180 Posts

Posted - 2003/02/21 :  21:36:48  Show Profile Send Yps a Private Message  Reply
Thomas: De har testat digitalkameror i senaste "Råd & Rön" om det kan vara intressant.

//Magnus
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/02/21 :  23:26:10  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Ok,

tack. Jag ska kolla upp det. Pär, vad har den för egenheter? Jag vill bara ha en hyfsad kamera som är smidig. Är det batteridriften?

Matson,

jag har EAF1 tror jag de heter. Simulatorn fungerar ok, men jag fick ju löda om två gånger i baffelstödet innan det lät bra. Synd att man inte kan lägga in elementens kruvor. Sen var det ett fel i den första byggbeskrivningen så det saknades en strap. Hade DC på utgången.

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/03/02 :  23:00:24  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Inte så fult säger du...hmmm..allt är relativt. . De flesta tycker att det är ganska fult, eller mycket fult. Men en grön växt mot den gråa bakgrunden bryter av ganska snyggt. Jag ska försöka med småbladiga växter så småningom, på varsin sida om TVn.

Men de är effektiva...oj vilken skillnad de gör.

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/03/03 :  10:39:59  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Thomas: De har testat digitalkameror i senaste "Råd & Rön" om det kan vara intressant.

//Magnus


Thomas: De har testat högtalare i senaste "Råd & Rön" om det kan vara intressant.

//Jadde
Go to Top of Page

Dorven
Member

78 Posts

Posted - 2003/03/03 :  16:37:00  Show Profile Send Dorven a Private Message  Reply
Hallå!! vart köper man das skumplast frågas....
..och hur ser absorbenterna ut bakom skumplasten?

Du kanske skulle klä dom men nå snyggt tyg, med rosa elefanter kanske!!!

Edited by - Dorven on 2003/03/03 20:54:26
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/03/04 :  09:26:15  Show Profile Send Thomas A a Private Message  Reply
Dorven,

se


http://www.hififorum.nu/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=2239&SearchTerms=d%E4mppaneler



"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

Dorven
Member

78 Posts

Posted - 2003/03/04 :  19:17:40  Show Profile Send Dorven a Private Message  Reply
Tack för det, måste provas...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000