Author |
Topic |
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2017/11/12 : 22:53:48
|
quote: Jag får inte ihop dina inlägg soundbrigade med din signatur. Som jag för övrigt tycker är en utmärkt signatur.
Det är något jag inte riktigt förstår. Antingen läser du inte mina inlägg, eller läser du in något jag inte skriver. Och kopplingen till min signatur är också väldigt oklar, speciellt emedan jag INTE umgås med folk som har samma åsikter som jag, eller ens har samma intressen som jag.
Jag menar att OM man kan påvisa att det INTE spelar någon roll hur man gör med sina sladdar, då är det så - FAKTA! MEN om man likväl hör skillnad, då hör man de facto skillnad, men det är då rimligt att utgå ifrån att den skillnaden uppfattar man i hjärnan. Och jag vill ALDRIG ta den upplevelsen från någon. Men samtidigt borde de som uppfattar en skillnad, trots (OM igen)att den faktiskt inte finns, också visa de "trista människor" som mer hänger sig åt fakta än tro, viss respekt.
Med det säger jag att INTE att de som säger sig skillnad är dumma i huvudet, religiösa hififanatiker eller något annat; jag bara konstaterar att DET ÄR BARA SÅ.
På samma sätt, som grappan du drack förra helgen smakar annorlunda den här. Samma grappa, samma flaska, samma glas ... Något som inte har med drycken att göra påverkar mig så jag upplever en skillnad.
Det finns tillfällen när jag farit rent dåligt av att lyssna på min favoritmusik därför att det låtit rent djävla dåligt. Inget har ändrats sedan förra lyssningstillfället då allt var underbart.
Och för mig finns det inget efter döden, jag har kollat (för egen del). |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2017/11/14 : 17:46:45
|
quote: Finns något fint ord för det som jag i detta nu inte kommer på...
Mänsklig, kanske?! |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
AndersP
Member
1563 Posts |
Posted - 2017/12/20 : 10:48:48
|
Som sagt, upplever man en grej så upplever man ju det. Det kan ju aldrig förnekas. Vill man verkligen veta är det riktiga tester som krävs. Ibland väljer jag att uppleva istället för att veta. Delvis pga att seriösa tester är jobbigt och smärtsamt att utföra. Det är aldrig en fråga om att sitta och lyssna och tycka lite sådär. Är man smart läser man förstås tester som andra stackare har utfört. Om man vill veta altså. |
Linkwitz Orion Center: Ino Audio piM Surround: 6 x Ino Audio a2 |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2018/01/16 : 11:33:36
|
Siltechs VD påstår att kablar spelas in genom att materialet förändras på så sätt att det bildas längre "kristaller" när ström går genom kabeln, även värme har samma effekt, så in i ugnen med kablarna på säg 50 grader och baka dom ett dygn så låter det bättre! |
|
|
MatsE
Member
626 Posts |
Posted - 2018/01/16 : 11:57:55
|
Kan jag få mina medium rare, tack!#128526; |
"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman |
|
|
Topic |
|