HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 München High End Show 2017
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2017/06/09 :  09:59:22  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Tack för ett bra reportage!

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/06/10 :  09:34:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack BosseBula!

Jobbet rycker mig lite fram och tillbaks just nu så det blir ojämnt med publiceringarna, men än har vi lite kvar...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/06/10 :  09:45:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
När vi ändå gick förbi Marten-rummet så stegade vi in för att bara säga hej, men vi blev sittande....

Det spelade med en helt annan homogenitet och var faktiskt ett par snäpp bättre än dagen innan. Nu var det bra på riktigt!

Jag nämnde hur jag upplevde det för Jörgen och Leif och de bara höll med. Monoblocken var tydligen ganska nya och mådde bra av att få spela in sig ännu mer.

Leif lade på Kraftwerk på skivtallriken och spelade så hela rummet gungade med, klart skojigt!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/06/13 :  17:16:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det sista rummet vi var inne kom med den största överraskningen...

Finkteam presenterade något utöver det vanliga.

Tänk dig följande scenario: du är på sista varvet och skall bara kolla in vart kompisarna tog vägen. Du går in i rummet du såg dem försvinna in i och slår dig ner bredvid dem....

... och du blir fullständigt golvad av hur systemet presterar!

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2017/06/13 :  18:18:25  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ja, Finkteam verkar vara något extra, de har blivit omnämnda i nästan varje repotage.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2017/06/13 :  20:23:32  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Äntligen
Bästa på hela mässan imho.
Det spelade självklart och med en fantastisk pondus på RnB o rock.
Därefter spelar de ett stycke lite mer lågmäld musik med piano och en kvinnoröst med samma självklarhet som tidigare

Weltklasse brukar vara i Zürich varje år, men denna gång fixade Finkteam detta tillsammans med rörelektronik från Octave
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2017/06/13 :  20:34:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
det ser ut som dom har jobbat ganska bra med rummet med :)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

387 Posts

Posted - 2017/06/14 :  20:52:31  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Vad hade de för DAC tillsammans med Octave?

/ Marcus

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook
Go to Top of Page

nisseW
Member

531 Posts

Posted - 2017/06/15 :  12:12:12  Show Profile Send nisseW a Private Message  Reply
Det var en Ideon Audio Ayazi DXD 384KHz

Blufföretag är ingen bluff, de finns i verkligheten!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/06/16 :  06:03:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Finkteams högtalare, WM4, har element som jag aldrig sett förut...

... de hade dem i en separat monter och om jag förstod det rätt så tillverkar Finkteam dem själva.

Elektroniken bakom högtalarna kom från Octave, Ideon(som redan nämts) och en Mac mini 3.

Det som imponerade på mig var hur anläggningen kunde spela med en enorm pondus samtidigt som den var "skir och lätt" när musiken behövde det.
Det är nästan så att jag funderade på om de jobbade med aktiv EQ via MAC'en när jag satt där och njöt. Men inte desto mindre var Finkteam den största överraskningen på mässan för mig, det var jätteskoj att "snubbla" på dem.

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2017/06/16 :  10:38:39  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Spännande att ha inte ha koner till mellanregistren. Jag såg en bild där det verkar som att man har byggt de lite annorlunda bakom membranet för att inte få problem med uppbrytningar.
https://www.whathifi.com/news/finkteam-launches-wm4-speakers-munich-high-end-show
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2017/06/16 :  11:52:22  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Proffselement I botten verkar det som, saxat från http://www.audioplus.org.uk :

"The bass driver is a special version of a 15in Beyma designed for studio monitor use."

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/06/17 :  10:41:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja nog finns det tanke bakom de där högtalarna. Det hade varit roligt att se dem igen och då gå igenom hela anläggningen med en "fintandad kam" så att man får bättre grepp på högtalarprestanda utan att riskera att det "maskeras" av en "digitala cirkus".

Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2017/07/04 :  15:45:35  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Kan inte se en enda bild annat än att trådskaparens Photobucket måste uppdateras att hantera 3e-parts hosting...
Go to Top of Page

bjoele
Member

76 Posts

Posted - 2017/07/04 :  19:03:30  Show Profile Send bjoele a Private Message  Reply
Om du högerklickar på "bilderna" och väljer "Öppna bild i ny flik" kan du kanske se dem? Det kan jag. Om min adblocker är avstängd. :)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/07/04 :  20:28:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi tog för mycket bandbredd så nu vill photobucket ha $399/år av mig för att visa bilderna för er. Är det värt det?

Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2017/07/04 :  20:48:42  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Jösses... testa med postimg.org. Den använder vi i jobbet för annonsmaterial, och då pratar vi åtskilliga accesser per dag.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2017/07/13 :  09:29:54  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Ser bara en Photobucketlogga istället för bilder, de vill ha pengar, synd för det vore skoj att se bilderna !

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/07/13 :  13:40:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Japp, jag har inte riktigt fått till det med min hallonpaj här hemma, men förr eller senare lyckas jag.

Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2017/08/02 :  12:36:08  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
Fråga var ni inne i Tidal-rummet?

Jag var själv där flera gånger och var helt förstörd när jag kom hem efter den mässan.

Så fort man kom hem drog man igång riggen hemma bara för att sen stänga av och gråta en skvätt.

Helt galet vad tidalen var magiskt!

Det bästa jag någonsin hört faktiskt
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2017/08/28 :  14:48:03  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Hur funkar det med bilder ? ska jag installera några nya program/uppdatera/betala till nån eller ligger det hos dig Per ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/08/28 :  18:20:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mina bilder och bildarkivet ligger hos mig. Min ISP kör "en router genom en router" det kallas "Double-NAT" på förståsigpåska. Därmed har jag svårt att få ut min server på nätet. Men jag jobbar på det.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/09/19 :  19:32:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hehehe, internet är för roligt!
Jag snubblade över "photobucket embeded fix". Om ni kör Chrome eller firefox, prova dessa så funkar photobucket igen.

Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-embed-fix/naolkcpnnlofnnghnmfegnfnflicjjgj?hl=en

Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/photobucket-embedded-fix/

Jag kör firefox och nu syns mina bilder igen.

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2017/09/19 :  21:49:38  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Funkar bra förutom sista sidan i den här tråden.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2017/09/20 :  07:02:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Kör du Chrome eller Firefox Micke?

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000