HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 jajon (Hänt var det här)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/03/15 :  00:02:04  Show Profile Send yalpa a Private Message  Reply
Det är nog gallrena som gjorde skillnaden. Tittar man noga så täcker de säkert 30% av konerna, dessutom refleketarar de ljudet tillbaka mot membranen, bara elende. Jag har aldrig sett Ninka med galler, förutom i testet hos H&M okt2001. Elementen ska synas, det blir så mycket fetare! Ta nya närbilder nu och uppgradera! Fan vad jag längtar till måndag, då jag får Ninka på hemlån och kan provlyssna!
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/03/15 :  00:22:31  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
(yalpa) Det är nog gallrena som gjorde skillnaden. Tittar man noga så täcker de säkert 30% av konerna, dessutom refleketarar de ljudet tillbaka mot membranen, bara elende.

Visst är det så - det finns egentligen ingen anledning eftersom jag varken har husdjur eller småbarn.

(yalpa) Ta nya närbilder nu och uppgradera!

Lätt - imorrn hämtar jag kameran från jobbet och plåtar om :) Titta in i min tråd runt sex så är det klart,
promise!

(yalpa) Fan vad jag längtar till måndag, då jag får Ninka på hemlån och kan provlyssna!

Ninka är det bästa som hänt mig och mitt musikintresse. Jag vågar sällan berätta det, men när jag fick mina
Ninka tog jag ledigt från jobbet en längre period. Jag kunde helt enkelt inte slita mig från musiken. Spelade
nästan varenda skiva på nytt - och jag har en hel del skivor i huset :)

När jag väl lyckades ta mig tillbaka till jobbet frågade folk mig om jag var kär eller vad som hade hänt. Jag
gick bara runt och dagdrömde om skivorna jag lyssnat på. Texter, budskap och mycket annat cirkulerade i
huvudet och gjorde mig alldeles yr.

Total världsklass. Har då lyssnat mot många gånger dyrare högtalare (t.ex. AudioVectors M3 och B&W nautilus
804&803) och visst lät det bra, men det var mer ljud än musik.

Hoppas att ni inte tycker att jag är ett UFO.

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/03/15 :  06:22:04  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Angående galler har jag aldrig riktigt förstått varför man egentligen vill sätta ett hinder för ljudet mitt "framför näsan" på högtalarna. Lite som att hänga en filt över elementen för att det skulle kunna se mer okej ut.

Fast det är ju bra om man har borttagning av gallren som en del av uppgraderingen...Ninka -> borttagning av galler -> polystands -> go active


Ninka är det bästa som hänt mig och mitt musikintresse. Jag vågar sällan berätta det, men när jag fick mina
Ninka tog jag ledigt från jobbet en längre period. Jag kunde helt enkelt inte slita mig från musiken. Spelade
nästan varenda skiva på nytt - och jag har en hel del skivor i huset :)


Herregud, nu blir jag orolig Jag får troligen mitt par på måndag. Jag har tenta på fredag! Och jag behöver verkligen plugga groteskt mycket...nåja, jag får hoppas på teorin att det blir lättare att sitta i en fåtölj och plugga om man har nya prylar att lyssna in sig på hursomhelst...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/03/15 :  10:19:47  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
(ayn) Herregud, nu blir jag orolig Jag får troligen mitt par på måndag. Jag har tenta på fredag! ... hoppas på teorin att det blir lättare att sitta i en fåtölj och plugga om man har nya prylar att lyssna in sig på hursomhelst...

Ja - risken att du kommer att vilja lämna hemmet särskilt mycket är
ganska liten - och det är väl hemma du har böckerna som du ska
läsa inför tentan antar jag?

Det blir säkert bra... :)

Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/03/15 :  16:32:10  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
Bilduppdatering

Här kommer lite bilder (bl.a. på högtalarna efter att jag tog bort gallrena):


Utan galler är det lättare att se när basarna arbetar . Jag har upptäckt att jag måste spela
mycket högt för att rörelserna ska synas vid lyssningspositionen...


När ljuset faller på ser man lättare baselementen.


Från sidan..


Så här ser mitt försteg ut på baksidan. En riktigt ljuvlig apparat . De tre vita rutorna (varav en
är ikryssad) indikerar om ingången längst till höger är MM, MC eller vanlig LINE. Min är MC.


Baksidan på slutsteget LK85 - mycket lätt och behändigt att koppla in högtalarna. Har dubbla utgångar
(för bi-wire - INTE för att driva 2 par högtalare!).


Min CD MimikII som här spelar Level 42!


Toppen av elektroniken, med signalkällan högst upp.


Avslutningsvis en bild på CD och försteg.


Att plocka av gallrena på Ninka var alltså en stor förbättring som jag rekommenderar varmt!
Estetiskt var det inte så dåligt heller - kanske något snyggare med gallrena, men det väger ju inte så
tungt i sammanhanget .

Håll tillgodo


Edited by - jajon on 2003/03/15 16:33:08
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/15 :  18:47:02  Show Profile Send DasIch a Private Message  Reply
"Ninka är det bästa som hänt mig och mitt musikintresse. Jag vågar sällan berätta det, men när jag fick mina
Ninka tog jag ledigt från jobbet en längre period. Jag kunde helt enkelt inte slita mig från musiken. Spelade
nästan varenda skiva på nytt - och jag har en hel del skivor i huset :)"

Jäklar vad jag känner igen det där! Jag har inte besökt skolan sedan jag fick hem mina prylar, vilket torde vara ca 2 veckor sedan. Anläggningen har jag bara lämnat för att hämta nya skivor från posten, leta efter passande mattor och dyl. för att förbättra rumsakustiken och motvilligt har jag stundtals besökt mina vänner.
På sätt och vis är det en mindre katastrof som har inträffat. Fortsätter det såhär kommer skolan och mitt sociala liv gå åt helvete. Fast med tanke på hur mycket bra musik jag hinner avnjuta dessförinnan kanske det inte gör så mycket.

Np: Jean Michel Jarre - Oxygen

Objektivist
Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/15 :  19:19:22  Show Profile Send LCohen a Private Message  Reply
oxygen är en skön låt.

Suck.. man saknar nästan ninka.. dom är sköna... mina första linnhögtalare *nostalgisk*... otroligt.. rappa, tajta och musikaliska.. bland det bästa som hänt hifibranschen.

Att rekommendera är också att knipsa av de tre metallbenen som går fram diskanten. Det har jag gjort, se till att inte skada membranet bara.

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/15 :  19:22:52  Show Profile Send LCohen a Private Message  Reply
förresten, var linngubbarna tvungna att ta bort gallren? kunde du inte göra det själv? :)..

förresten, hoppa över klout, stryk den ur din lista :). 5125 är bättre, 2250 är LÅNGT mycket bättre.... en ny LK140 kan slå en äldre klout på fingrarna också... så du vet ;)

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/15 :  21:21:19  Show Profile Send brumel a Private Message  Reply
Man undrar ju om det hade varit en fördel att ta bort gallret från mina Sekrit. Visserligen skulle den inte se fullt så hemlig ut då men ljudet skulle säkerligen bli bättre, framförallt skulle frekvensgången bli jämnare.
Bäst vore ju om man lätt kunde sätta tillbaka gallret då man inte spelar.
Jag tänker på att gallret skyddar mot damm och vassa klor.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/03/15 :  23:03:58  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
(DasIch) Jäklar vad jag känner igen det där! Jag har inte besökt skolan sedan jag fick hem mina prylar, vilket torde vara ca 2 veckor sedan. Anläggningen har jag bara lämnat för att hämta nya skivor från posten, leta efter passande mattor och dyl. för att förbättra rumsakustiken och motvilligt har jag stundtals besökt mina vänner.

Hehehe.

(DasIch) På sätt och vis är det en mindre katastrof som har inträffat. Fortsätter det såhär kommer skolan och mitt sociala liv gå åt helvete. Fast med tanke på hur mycket bra musik jag hinner avnjuta dessförinnan kanske det inte gör så mycket.

Det finns alltid en skiva som bot för dina problem.. Låt se nu, sociala problem *bläddrar i skivsamligen*

(DasIch) Np: Jean Michel Jarre - Oxygen

BRA LÅT! *sätter på*

(LCohen) Suck.. man saknar nästan ninka.. dom är sköna... mina första linnhögtalare *nostalgisk*... otroligt.. rappa, tajta och musikaliska.. bland det bästa som hänt hifibranschen.

Ninka är speciella, men Espek är inte sämre. Just nu känns det verkligen helt ointressant att uppgradera, men
om jag skaffar ett större rum blir det en helt annan sak.

(LCohen) förresten, var linngubbarna tvungna att ta bort gallren? kunde du inte göra det själv? :)..

Jodå - men skruvarna skulle efterdras också, och det var tydligen känsligt, så de fick komma hit. Sen är det
alltid kul att spela lite musik och snacka lite skit.

(LCohen) förresten, hoppa över klout, stryk den ur din lista :). 5125 är bättre, 2250 är LÅNGT mycket bättre.... en ny LK140 kan slå en äldre klout på fingrarna också... så du vet ;)

En begagnad sen klout är nog prisvärdare än en 2250, men det råder nog ändå inga tvivel om att det blir 2250
när jag ska uppgradera...

Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/15 :  23:18:41  Show Profile Send LCohen a Private Message  Reply
hrm.. en begat klout.. får dyng av en 5125.. och då behöver du bara slänga på lite filter så kan du köra aktivt! :).. funkar skitbra.. lite mer pengar visserligen men... :)..

seså.. fram med tången och knipsa bort metallstagen framför diskanten..!

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/03/16 :  02:09:38  Show Profile Send yalpa a Private Message  Reply
Hur påverkas andrahandsvärdet av sånt där "övergrepp" på diskanten? Folk brukar ta varje tillfälle i akt att vara misstänksamma och försöka pruta vid eventuell försäljning. (hatar alla snåla, dumma jävla as)
...usch vad trött man är efter en teknolog-sittning och öronen vill bara dö...
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/03/16 :  09:41:10  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
Att knipsa på diskanten känns lite vådligare, hur stor förbättring ger det? Det är just (precis som yalpa påpekat)
andrahandsvärdet jag funderar på. Men om ljudförbättringen är stor är det ju inte mycket att snacka om.

Blir det synliga fula märken efter avknipsandet? Har nån en bild på diskant som har blivit behandlad?

Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/16 :  10:16:56  Show Profile Send LCohen a Private Message  Reply
jag har ingen bild på knipsad diskant.. men det inkommer en digitalkamera i mitt hem snart så då kan du få se!

Jag tycker skillnaden är märkvärd, det blir renare i övre registren. Men det är ju svårt att göra en AB-jämförelse

Andrahandsvärdet ja.. ehm.. säg till den som ska köpa att dom är bättre nu än i originalutförande :). Annars är det ju oftast butiken som tar in högtalarna när man ska köpa nytt (iaf i mitt fall), och så vitt jag vet så påverkas inte priset av det. Men hör med butiken om det hela.

Annars är det ju bara se det som en kostnad i framtiden.. förbättring idag.. en tusenlapp mindre i framtiden :)

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/03/16 :  14:50:30  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
(LCohen) Annars är det ju bara se det som en kostnad i framtiden.. förbättring idag.. en tusenlapp mindre i framtiden :)

Det är sant. Jag ska fundera lite, sen åker de nog veck ska du se.. Men permanenta ingrepp känns ju alltid lite
mer än såna som kan återställas. Faktum är att min handlare tipsade mig om samma sak, så det är nog ganska lugnt..

Lyssnar just nu på L. Cohen - Everybody Knows - bra låt!

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/03/17 :  17:58:07  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Nu är sötnosarna anlända och inkopplade!

Och, ja, det låter...så vackert...

Det är galler på dem dock! Jag vill inte ha med galler! Hur var det, är det bara att slita av dem eller är det något rätt handgrepp som krävs måntro? (förlåt att jag ställer frågan här i din "hemtråd" men det är mest här galler har diskuterats...)

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/03/17 :  18:50:33  Show Profile Send yalpa a Private Message  Reply
Jag har också fått hem Ninka idag. De riggades upp av killen från butiken, men när han stack så flyttade jag ut dem direkt och vinklade in. Det lät sjukt mycket bättre i mina öron. Detta beroende på at jag har skivbordet mellan högtalarna, då måste de stå så att inte bordet ****ar upp ljudbilden. Det försvann även en hel del s-ljud när jag drog fram dem. Nu är dock problemet att de visserligen låter väldigt detaljerade, men det tack vare att mellanregistret är framhävt. Detta kanske inte stör andra, men jag blir helt cp när det börjar låta minsta lilla vasst/kantigt. De spöar mina högtalare vad gäller artikulationen i basen, annars är det jämt lopp. Det roliga är bara att jag behöver bara fixa en gammal Klout för 11-12lök (mindre än vad bytet skulle gå på) och då kan Ninka hälsa hem. Mina hemmabyggen behöver helt enkelt en massa kräm för att bli lika snärtiga, men när de väl kommer dit, då jävlar!
Så tyvärr åker Ninka tillbaka till butiken och jag får leta upp ett lämpligt slutsteg som får mina "monster" att börja rocka.

Annars gillade jag Ninka, väldigt svängigt och trevligt, dock även lite färgat ljud (hur man nu definierar det). Dessutom är de sjukt snygga i maple, det finns nog inga högtalare som slår dem, inte inom överkomlig prisklass.

Just nu lyssnar jag på Sennheiser HD600 via Classikens hörlursuttag. Jag rekommenderar verkligen de som byggde Ninka att skaffa ett par såna här lurar som referens. De låter hyperdetaljerade, musikaliska och utan minsta vasshet. Bygg nästa generation Linn-högtalare efter HD600 som mall, då köper jag dem ohört. Pratet om att dagens skivor är vasst mixade köper jag, men då måste man ju för bövelen optimera högtalarna efter dem, nånting som man inte har lyckats med i Ninkas fall.

Nu när jag kopplade in mina hemmabyggen igen, så låter de väldigt likt HD600. Problemet är att jag måste höja basen till 1 och diskanten till 4 på Classiken. Men den har så bra tonkontroller att det kvittar, och jag ska optimera filtret så det där kommer inte behövas i framtiden. Tyvärr har inte Classiken nog med pulver för att det ska låta lika kontrollerat som i lurarna, men med en Klout eller två LK240 så ska det där också lösa sig. Tur att inte alla högtalartillverkare har samma musiksmak...det ska finnas valfrihet och jag respekterar fortfarande de som gillar Ninka, men kan tyvärr inte ansluta mig till dem, även om jag gärna vill, för de är så snygga! (ja Ninka alltså)

Edited by - yalpa on 2003/03/17 21:47:48
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/17 :  21:03:13  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
varför sätter linn på galler och grejer framför diskanten då om det försämrar ljudet så kapitalt? och säg inte för att skydda dom nu för det hade man kunnat lösa på sätt som inte kompromissar så grovt med ljudkvaliten
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/03/17 :  23:51:20  Show Profile Send brumel a Private Message  Reply
Jag ställer mig verkligen frågande att det glesa diskantgallret påverkar ljudet. Däremot tycker jag det är ganska dumt och onödigt eftersom de där metallbågarna lätt går av i frakten. Vill man skydda högtalaren från små barnhänder och klor finns det ju mycket bättre metoder.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/03/18 :  00:39:18  Show Profile Send jajon a Private Message  Reply
(Ayn) Det är galler på dem dock! Jag vill inte ha med galler! Hur var det, är det bara att slita av dem eller är det något rätt handgrepp som krävs måntro? (förlåt att jag ställer frågan här i din "hemtråd" men det är mest här galler har diskuterats...)

Självklart är det mer än välkommet i min "hemtråd"

Gallrena är lätta att få bort. Ta bara en skruvmejsel med platt huvud, för in den mellan den svarta gummi-
ringen och gallret och peta loss gummiringen. Nu är det bara att plocka bort gallret och sätta tillbaka
gummiringen igen. Är du med? Om du har en TORX-mejsel kan du passa på att kolla så att skruvarna sitter
ordentligt - men ta inte i för mycket, då kan det gå sönder .

Skrik igen om du inte lyckas med gallrena, så kan jag göra fotoinstruktioner eller något...

(yalpa) Annars gillade jag Ninka, väldigt svängigt och trevligt, dock även lite färgat ljud (hur man nu definierar det).

Säkert en dum fråga - men var de inspelade? Jag har köpte mina Ninka nya, och i början lät de verkligen inte
lika bra som de gör nu (vassare och med markerat mellanregister, precis som du beskrev). Jag har svårt att
tro att detta skulle vara den enda förklaringen, men jag upplever Ninka som en oerhört neutral högtalare (för
att vara Linn).

(ekman) varför sätter linn på galler och grejer framför diskanten då om det försämrar ljudet så kapitalt? och säg inte för att skydda dom nu för det hade man kunnat lösa på sätt som inte kompromissar så grovt med ljudkvaliten

Jag ska nog passa mig för att överdriva skillnaden - det finns en skillnad, men om jag t.ex. hade småbarn
eller husdjur skulle gallrena få sitta kvar. Det är mer en känsla av att allt onödigt ska bort från en
högtalare, gallrena fyller ju ingen välljudsfunktion. Sen efterdrogs ju skruvarna i mina Ninka vid samma
tillfälle som gallrena åkte av, vilket gör att förbättringen jag upplevde kan bero på det också.

Ska göra en jämförelse när tid finns.

(brumel) Jag ställer mig verkligen frågande att det glesa diskantgallret påverkar ljudet. Däremot tycker jag det är ganska dumt och onödigt eftersom de där metallbågarna lätt går av i frakten. Vill man skydda högtalaren från små barnhänder och klor finns det ju mycket bättre metoder.

Exakt... Jag har en känsla av att metallbågarna inte finns på framtida högtalare från Linn, och vem vet, de
kanske försvinner redan vid nästa uppgradering av diskanten (om den nu kommer...)

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/03/18 :  01:16:57  Show Profile Send yalpa a Private Message  Reply
Ninka var väl inspelade demoex. Tyvärr är jag superallergisk mot all vasshet, så att de funkade inte. I butiken lät de mycket bättre. Fast det är oväsentligt nu, jag kan behålla mina gamla lådor och ta det lugnt, leta efter ett slutsteg som jag kan köpa i sommar.
Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/18 :  01:19:58  Show Profile Send LCohen a Private Message  Reply
quote:
varför sätter linn på galler och grejer framför diskanten då om det försämrar ljudet så kapitalt? och säg inte för att skydda dom nu för det hade man kunnat lösa på sätt som inte kompromissar så grovt med ljudkvaliten


försämrar inte kapitalt. De flesta högtalartillverkare har någon form av skydd på diskanten. Hur hade du annars valt att lösa det? en stor lucka???

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/18 :  01:21:25  Show Profile Send LCohen a Private Message  Reply
quote:
Jag ställer mig verkligen frågande att det glesa diskantgallret påverkar ljudet. Däremot tycker jag det är ganska dumt och onödigt eftersom de där metallbågarna lätt går av i frakten. Vill man skydda högtalaren från små barnhänder och klor finns det ju mycket bättre metoder.


Jo dom påverkar ljudet.

Hur sjutton ska du frakta dom och samtidigt slå sönder stagen framför diskanten? Då jäklar så du smälla in den i en betong vägg, och då måste du ändå kassera högtalaren.

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/03/18 :  01:22:44  Show Profile Send LCohen a Private Message  Reply
Så du menar att dina hembyggen är bättre än ninka?

Och att hembyggena ska få en sån förbättring av klout, men inte ninka?

Är du allvarlig?

Då bör det påpekas för folk att du inte alls har linns ljudideal, utan är ute efter nån bas-nånting som dina hembyggen ger (snärtighet eller vad du nu nämnde). Så folk hänger med.....

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past

Edited by - LCohen on 2003/03/18 01:24:42
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/03/18 :  06:05:00  Show Profile Send yalpa a Private Message  Reply
Klart att Ninka också får en sjuk förbättring av Klout. Men nu kan jag behålla det ljudet som jag föredrar och förbättra det, istället för att gå över till ett annat ljud som gör att jag tvingas sänka pga. att öronen strejkar efter en halvtimme.

Sen är det inget som säger att man måste köpa hela Linn-konceptet. Jag kommer troligtvis alltid att ha en Linn-cd, för de är bäst i mina öron, men högtalarna kan jag inte tänka mig, de är för vassa i mellanregistret. Det kanske blir ett annat ljud om man kör aktivt och bor i trähus, men nu gör inte jag nåt av det där, så då passar inte de mig i dagsläget. Sen skrev jag redan att HD600 har nog det ultimata ljudet i mina öron, då måste jag försöka efterlikna det, och det tror jag kommer hända med Classik+Klout och mina lådor. Det kommer aldrig att låta vasst, kanske lite (märk att jag skrev lite) svårare att hänga med i mellanregistret än Ninka, men man kan avnjuta U2 på högsta volym, utan att det nånsin blir obehagligt, precis som i HD600.

Med dagens dåligt inspelade skit-skivor så måste man kompromissa ibland, tyvärr är jag tvungen att låta detaljerna stå tillbaka till förmån av ett ljud som jag står ut med. Ge mig en LP12 med bra plattor, så väljer jag Ninka direkt, men nu har inte jag en sådan källa, utan remastarde skit-cds via en Classik.
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000