HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 linkwitz LX521 funderare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

omar
Member

100 Posts

Posted - 2016/02/22 :  21:06:58  Show Profile Send omar a Private Message  Reply
Efter att ha lyssnat på en bra väns orion börjar jag bli väldigt sugen på att bygga ihop ett par LX521

Men ack, det som drar mig för att kunna starta är att inte har möjlighet att bygga lådorna själv. verkar kräva cnc fräs.

har kollat på http://www.magiclx521.com/lxminilxstudio-lx521.html

funderar på om det finns någon i sverige som kan fixa lådorna.

Jag tacksam för alla tips.

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2016/02/23 :  23:06:24  Show Profile Send hobbes a Private Message  Reply
Hej omar,

Denna länken har jag stött på men jag har inte testat själv så jag vet inte om dom är bra..

http://www.joasnickeri.com/hogtalarlador.htm

Lycka till med bygget

Mvh
Hobbes
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2016/02/24 :  08:51:26  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
https://sv-se.facebook.com/sodertaljespecialsnickeri

Sedan finns det väl någon firma i Danmark/Norge som säljer färdiga lådor/kit även till LX521?
Go to Top of Page

Stephan O
Member

94 Posts

Posted - 2016/02/24 :  17:53:37  Show Profile Send Stephan O a Private Message  Reply
Hej!
Du kan ju köpa ett LX521 kit med förmonterad baffel och gömda kabelkanaler från Frank på MagicLX521. Då får du alla delarna i bra plywood i rätt dimension.
Jag är själv på gång att bygga med detta kit. Instruktionerna hur man monterar ihop delarna ser mycket bra ut och inte allt för avancerat.
Mvh Stephan
Go to Top of Page

omar
Member

100 Posts

Posted - 2016/02/24 :  20:47:31  Show Profile Send omar a Private Message  Reply
Stephan O, har du köpt ett kit från honom och hur dyrt vart det?
Go to Top of Page

Stephan O
Member

94 Posts

Posted - 2016/02/24 :  21:42:35  Show Profile Send Stephan O a Private Message  Reply
Japp, jag köpte ett kit innan jul.
Fick det levererat i mitten av januari, men jag har inte haft tid att starta bygget ännu. Det kommer tyvärr att ta ytterligare några månader innan jag har tid att börja.
Priset finns på hans hemsida, men jag gav 1034 Euro med moms och frakt till Göteborg.
Högtalarelementen köpte jag från Hifikit i Stockholm då de var betydligt billigare där (då). Nu har de dock höjt priset så kan man nog lika gärna beställa dem också från Frank på MagicLX521.
Stephan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000