HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Nytillskott i Vox gubbskrubb
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/01/24 :  19:30:10  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Fler borde våga testa och uppleva hur musik kan/ska låta utan massor av onödig elektronik i signalvägen.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2016/02/06 :  11:47:38  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det är bara att köra en ren Lts-rigg, dvs.ofärgad anläggning så vet man hur det kan låta.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/02/06 :  16:54:41  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Tänkte inte på det FBK.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2016/03/27 :  21:07:29  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
quote:
Nu har jag spelat med det passiva försteget ett par månader och det är en sak jag ångrar. Och det är att jag inte tidigare gått över till passivt försteg. Som jag ser det nu finns det ingen anledning att använda sig av ett aktivt försteg som "sitter i vägen" för signalen.



Grattis, det har jag kommit på för ca 5år sedan jag med
man slipper ytterligare nätstörningar och skit i signalvägen.
Nu är det bara njuta av musiken

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2016/03/27 :  22:07:41  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Det gäller nog att ha vädigt bra drivförmåga på källan om det ska fungera med passiva försteg annars blir det nog platt och trist. Kul att det blev bra här!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2016/09/08 :  21:23:10  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Fortfarande lika nöjd?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/09/09 :  07:05:26  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
En uppgradering av slutsteget medförde att matchningen mellan för- och slutsteg inte blev lyckad. Det rörbaserade försteget som suttit på avbytarbänken har nu åter tagit plats i startuppställningen. Samspelet mellan för- och slutsteg är nu åter på topp.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000