HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 SAT - svensktillverkad tonarm!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2014/06/12 :  20:31:48  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
"Hittade" denna nyhet i alla fall för mig.
http://swedishat.com/index.html

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/06/12 :  22:55:11  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Såg spännade ut! Men jag saknar, som oftast, vad det är man vill förbättra i förhållande till t.ex. De armar man refererar till. (SME V och Roksan Tabriz?)
Men det glädjer att entusiaster tar mod till sig och förverkligar sin dröm!
VhMicke
Ps nån som vet vad vi snackar för prisklass här?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2014/06/13 :  07:44:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Marc Gomez är en riktigt trevlig kille. Han tog kontakt med mig för några år sedan, beskrev sitt projekt och visade några prototyper. Vi skulle ha mer kontakt, men tyvärr blev det inte så. Marc är en av få ingenjörer i SWE som kan räkna på kolfiberlaminat. Han har deltagit i att bygga upp kunskapsbasen och verktygen för skrovdesign/hållfasthet runt Volvo Ocean Race så hans tonarm är genomarbetad och inte "bara ihopslängd". Det är alltså inget marknadsföringsjippo Marc håller på med, kolfibern är där för ett syfte och den är exakt så mycket och på den plats Marc vill ha den.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2014/06/13 :  16:52:28  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
Jag läste en recension någonstans för ett par månader sedan. Det var ett provexemplar som recenserades. Jag hittar inte artikeln nu men jag har för mig att prisklassen var runt 11200:- EUR, och nej jag har inte gjort ett decimalfel.

Edit; hittade recensionen och priset. http://www.tnt-audio.com/sorgenti/sat_arm_e.html

Edited by - JonFo on 2014/06/13 16:53:56
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000