HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Rör funderingar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Double A
Member

2095 Posts

Posted - 2014/02/17 :  08:34:08  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Jag har mer o mer funderat att prova det här med rör
Men ska ja hoppa på detta fantastiska förstärkningssätt så behöver jag en fantastiskt välljudande rörförstärkare. Tyvärr har jag inte råd att köpa en The Dream eller The Lars eller Kronzilla...
Så jag har börjat fundera i tankarna på att bygga något och det är här jag behöver er hjälp och vägledning kära forumvänner. Vad ska jag ha? Jag är nybörjare på rörelektronik, har haft fullt upp med högtalarkonstruktioner dom senaste fem åren, så en byggsats eller en väl dokumenterad konstruktion är bra!

Jag har gjort en liten önskelista, vet inte om allt är relevant så ändra gärna men motivera varför
Klass A drift
Ingen feedback
Minst 20 watt
Ett rent slutsteg, eller två mono
Inget brum eller sus i högtalarna
Fantastiskt ljud går före jätte billigt
Ska klara driva 4 ohms högtalare från 80 Hz och uppåt
Ja tycker om att spela högt!

PS. Detta är ett personligt projekt så Inga kommersiella intressen finns med i bilden.

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se

Edited by - Double A on 2014/02/17 08:39:15

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2014/02/17 :  10:40:25  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jag tycker du skall börja ditt sökande här http://tubes4hifi.com/

Kanonbra prylar till bra priser.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Fuling