HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vilken Moving Coil Amplifier till min AT 30E?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2013/11/29 :  18:02:18  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Hej på er!

På en av mina skivspelare sitter det en Audio Technica AT30E. Problemet är att detta är min första MC-PU. Har förstått att man kan koppla en Moving Coil Amplifier före mitt RIAA. Men vilka värden är det som skall passas mellan PU och Moving Coil Amplifier?

Någon som kan hjälpa mig?

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2013/11/29 :  20:46:12  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
För att förtydliga.
När jag skriver Moving Coil Amplifier menar jag step up transformator. Men det förstod ni säkert ändå...
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/11/29 :  20:58:15  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tror det mesta fungerar, men det sägs att det finns magi att hämta i rätt matchning!
Har för mig att jag sett en Ortofon MC-20 StepUp på hifimagasinet?

Personligen gillar jag solid state grejer i samband med så små spänningar, och det finns ju även aktiva "head amps" som de kallas, alltså försteg för att höja signalnivån från MC till normal nivå för MM.

Mycket att välja på! Tror säkert någon frälst kommer bidra med mera matnyttig info!
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000