HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Bästa ljud för 1000kr?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2013/11/23 :  20:40:02  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Har just nu ett modifierat Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro där jag bytt Opamp och elektrolyterna. Låter väldigt bra men jag skulle gärna vilja veta om jag faktiskt kan få ut bättre ljud från datorn.

För 1000kr så kan man t.ex få ett Asus Xonar Essence STX eller Cambridge DacMagic men kan man verkligen höra så mycket skillnad mellan en DAC och Asus kortet? Skulle gärna vilja veta hur jag kan få ut det bästa ur min dator för tusenlappen. Byggsatser från Ebay är inga problem.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M

omar
Member

100 Posts

Posted - 2013/12/10 :  20:55:24  Show Profile Send omar a Private Message  Reply
Personligen tror jag inte att du kommer höra någon skillnad ifrån det du har nu. Visst ASUS är väldigt trevligt och jämfört mot DAC hör inte jag någon större skillnad.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8644 Posts

Posted - 2013/12/10 :  21:26:17  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har ett ASUS kort och är väldigt nöjd med ljudet (efter opamps byte(Diskreta opamps))..
Tror inte heller att det hörs nån förbättring med DAC.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/01/16 :  18:12:04  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Det jag egentligen är missnöjd med är drivrutinerna. Fick ta ut och sätta i det nästan dagligen pga. alla buggar etc. Nu är det inte lika illa men visst vore det kul att slippa alla problem.

Är nog smartare att spendera pengarna på något annat istället...

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2014/01/18 :  19:52:10  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
@elektronror
Inte kan det ha varit Asus-kortet som buggade så pass att du fick ta ut det så ofta? Det låter ju helt uppåt väggarna. Måste vara måndags-ex.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/01/19 :  00:10:57  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tror elektronror syftar på sitt Creative kort. Men å andra sidan har jag svårt att se hur man kan klandra en produkt efter att ha kraftigt förändrat hårdvaran. Obs! Jag förstår att man gillar att skruva och förändra, men det är svårt att bibehålla tillverkarens ansvar.
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000