HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Pix - Projekt Pukor & Trumpeter. Dagboken
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 78

pix
200.000-klubben

4186 Posts

Posted - 2025/01/21 :  18:26:26  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Här är tråden monterad. I balkant så fungerar en banan-hona som stöd. Men den ger också möjlighet att enkelt komma åt signaljord utifrån förstärkaren. Ibland minskar brus och brum med jordning, inband inte. Detta sätt ger en enkel möjlighet att med hög volym flytta en extern jordkabel på olika sätt, för att minimera brus och brum. Den andra änden av tråden monteras i rca-kontakternas jord.
Iom att tråden ligger längs med hela förstärkaren så kan samtliga ställen som skall jordas, kunna göra detta med korta kabellängder.

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4186 Posts

Posted - 2025/01/21 :  19:11:16  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Iom att nätfiltret sitter under topplåten så byggs dessa separat.

..för att sedan monteras ihop.
Detta var anledningen till att jag placerade jord-tråden utmed ena långsidan. Kablarna som ansluter i denna blir som ett gångjärn om man behöver ta isär dessa och komma åt inuti

Jag gjorde först 6st CCS för aktiv Anod-last (12 st Supertex FET). Fick det dock inte att funka som jag tänkt. Nu blir det resistiv anodlast på första röret. L-profilen som höll de 12 trissorna kommer att användas för glöd regulatorer

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2738 Posts

Posted - 2025/01/21 :  19:26:20  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Stilig bygge som alltid när du e i farten

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page
Page: of 78  Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000