HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-träff i Vänersborg - Vad tar du med?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2013/05/03 :  13:43:34  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Jag har också tänkt att ställa ut ett par högtalare som är under utveckling, bestående av Beymas coaxial 8CX300Nd. Dessa kommer att drivas aktivt på DIY mässan, men ett passivt filter skall konstrueras senare.
Min tanke är att skapa en tonkurva som låter bra för att sedan försöka efterlikna den så nära det är möjligt med det passiva filtret.
Så jag lånar gärna många kritiska öron till utvecklingen under dagen

Om möjligt så vill jag ha ett rum på ca 25kvm.

Mvh Asto
Go to Top of Page

Jazzskägg
fd. Mattias A

424 Posts

Posted - 2013/05/04 :  15:08:22  Show Profile Send Jazzskägg a Private Message  Reply
Tar med sonidohornen toppade med EV T35 .Och e,v en 21"beyma i ob om jag kan få med det

mvh mattias

d,i,y amatör som inte riktigt vet hur man gör men det spelar ingen roll så länge det är skoj
------------------------Jazzskäggs byggtråd------
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=72340
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/05/04 :  15:29:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Bravo Matthis. tar du med Plonk eller Zonk eller Fjonk eller vad han nu hette .....
Go to Top of Page

Jazzskägg
fd. Mattias A

424 Posts

Posted - 2013/05/04 :  15:53:26  Show Profile Send Jazzskägg a Private Message  Reply
Monken ska med ,men inte på mässan han ska va hos mor å far

d,i,y amatör som inte riktigt vet hur man gör men det spelar ingen roll så länge det är skoj
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2013/05/04 :  19:36:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag fixar med Kaffet.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7961 Posts

Posted - 2013/05/05 :  14:45:08  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Min närvaro på mässan är tyvärr starkt hotad av någon sorts mycket obehaglig lunginflammation med tillhörande medicinering och sjukskrivning. Jag säger ingenting definitivt än men det ser mörkt ut i nuläget.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/05/05 :  15:21:20  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nä nä nä, försök inte här! Nu gäller bara ett obduktionsprotokoll från patologen som ursäkt att inte komma ....
Go to Top of Page

Fuling

7961 Posts

Posted - 2013/05/05 :  15:44:38  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Som det känns just nu flåsar patologen mig i nacken så den saken kan vara lätt ordnad... Nå, det är inte över förrän den feta damen har sjungit sista versen och korna har kommit hem.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/05/05 :  16:01:18  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Men för fasen, ta det lugnt. Lunginflammationer är inget att leka med. Vi ses en annan gång och dessutom varje dag på HF.
Go to Top of Page

maal
Member

803 Posts

Posted - 2013/05/05 :  20:11:59  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Jag kommer till Vänersborg, tar med följande:
Försteg: Pass B1 buffer med LDR volym och Bugle RIAA
DAC: Philips TDA1541
Skivspelare: Thorens TD150 MkII+SME 3009

Om jag hinner färdigt:
RIAA från Boozhoundlabs

DIY och rör.
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2013/05/05 :  21:38:41  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Tricolumn högtalare med Philips 4" bredbandselement. (1 par)
Gibson GA 5 klon (Rörförstärkare för Gitarr)

+ Loppisprylar !

Med vänlig hälsning highfive

Edited by - highfive on 2013/05/05 21:41:54
Go to Top of Page

iMac
Member

477 Posts

Posted - 2013/05/05 :  22:11:28  Show Profile Send iMac a Private Message  Reply
Kan plocka med mig en Deltec pdm one med uppdaterad DAC (Philips SAA7323) o kondingar om någon är intresserad?

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000

Edited by - iMac on 2013/05/05 22:12:02
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2013/05/05 :  22:12:02  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
blir det så att Fuling visar sig vara för sjuk för att åka så uteblir även min närvaro då vi skulle åkt tillsammans.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/05/07 :  12:41:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
HILFE HILFE!!!!

Kan någon vänlig själ titta på anmälda utställare och göra ett förslag på rumsfördelning?
Rummen finns i den andra tråden.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2013/05/07 :  16:11:38  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Jag vill också komma med pryttlar!

Anmäler mina byggen i granntråden: Smått med peerless

Samt ett par stativhögtalare modell hembygge.

Vidare kommer gainclone-klimpen Sten-Klen

/M
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/05/07 :  17:13:42  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag tar med min budgetsub, tillsammans med Tobbes Tannoyer blir det beauty and the beast.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/05/07 :  17:58:33  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Är det någon som behöver förstärkare, kan ta med försteg och eller slutsteg.

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/05/07 :  19:00:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
EFTERLYSNING: Om någon passerar Kjell.com-butik skulle jag vara glad om någon kunde köpa en transformator åt mig: http://www.kjell.com/sortiment/el/stromforsorjning/nataggregat/ac-ac/transformator-1x-12-v-12-va-p44296
PM:a, helst.

FIXAT! Tack alla!

Edited by - soundbrigade on 2013/05/07 22:18:39
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2013/05/07 :  23:23:00  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
quote:
Är det någon som behöver förstärkare, kan ta med försteg och eller slutsteg.

Behöver och behöver. Jag tänkte driva mina horn med PA-grejjer. Om du har hifi-grejjer kan vi se om det blir bättre. Mina kablar har XLR till förstärkarna.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/05/08 :  01:48:46  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Det är ett tio år gammalt Musical Fidelity försteg och rejält moddade InterM 500+ slutsteg ombyggda till mono.

Go to Top of Page

edelbrink
Starting Member

34 Posts

Posted - 2013/05/08 :  10:39:03  Show Profile Send edelbrink a Private Message  Reply
quote:
Det blir en massa stora saker och jag undrar om någon kan tänka sig att hjälpa till med transporten från Enköping till Vänersborg? Ett eller ett par horn och slutsteg skulle jag behöva hjälp med för att undvika överlast i husvagnen.

Mårten

Med ett sånt snyggt namn så måste jag bara erbjuda mig att hjälpa till, kommer dock inte åka förens tidigt på lördag morgon, försöker vara nere till nio snåret, kommer åka hem på söndag morgon. Behöver lösa sov plats bara.

Det kommer också att finnas plats i bilen för någon som vill samåka, då jag gjorde en liten tankevurpa och missade att Bib'arna som är på gång blir stora, väldigt stora, som en liten garderob ungefär, så dom får nog stanna hemma, hur jag nu kunde missa att BiB står för Big is Better. Hur jag ska få in dom i huset är en annan fråga, inte direkt någon hög WAF poäng på dom.

\\M

I Dyersberg, Tenesse är det förbjudet att fånga fisk med lasso.
Go to Top of Page

edelbrink
Starting Member

34 Posts

Posted - 2013/05/08 :  10:55:07  Show Profile Send edelbrink a Private Message  Reply
Ute i god tid som vanligt och med en liten tankevurpa under byggets gång, så tänkte jag erbjuda mig att ta med andra DIY'are, BiB'arna får vara hemma.
Åker från Upplands Väsby tidigt, väldigt tidigt på lördag morgon mellan 4 och 5, kan tänka mig att ta vilken av vägarna E18/E20, E20 eller E4/väg 47.
Stereon i bilen suger och AC är lite yxig i styrningen av temp, blir oftast väldigt kalt när den väl kyler.

Glömde visst att skriva när jag vänder hemåt, vissa kanske vill hem också.. Som det ser ut nu så tänkte jag sova för att styra norrut under tidig söndag morgon, helst runt nio tiden, har lite hus fix som måste ske innan måndag.
\\M

I Dyersberg, Tenesse är det förbjudet att fånga fisk med lasso.

Edited by - edelbrink on 2013/05/08 11:08:16
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2682 Posts

Posted - 2013/05/08 :  16:07:57  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Jag drar iväg imorgon bitti så finns det några önskemål när det gäller rör som ja ska ta med till träffen så pm'a lr maila mig nu.

Mvh..

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Jazzskägg
fd. Mattias A

424 Posts

Posted - 2013/05/08 :  19:44:11  Show Profile Send Jazzskägg a Private Message  Reply
Det ena Electro voice diskanthornet har dött ,någon som har membran till T35 Alnico till salu?

Edited by - Jazzskägg on 2013/05/08 21:23:39
Go to Top of Page

Fuling

7961 Posts

Posted - 2013/05/09 :  09:44:06  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Det verkar som att antibiotikan har gjort ett bra jobb så om inte läget plötsligt vänder till det sämre igen åker jag och Rune ner på lördag morgon. Vi har en bra bit att åka så vi kommer inte att hänga på låset men framåt förmiddagen räknar vi med att kunna spisa plattor.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000