HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Brum i Edison Triod
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ezra
Starting Member

5 Posts

Posted - 2012/07/16 :  08:59:34  Show Profile  Visit Ezra's Homepage Send Ezra a Private Message  Reply
Hej på er, jag har varit "passiv" medlem ett tag nu, men nu behöver jag er hjälp.
Får några år sedan köpte jag ett Edison Triod steg av Erik Andersson.

Det var med detta steg jag verkligen fick bort "kiseldimman" ur öronen.

Nu till problemet. På grund av olika orsaker har min kära Edison blivit stående i ca ett halvt år och nu när jag pluggar in den så brummar det nåt otroligt (mest i vänster kanal!? ) Detta oavsett om jag pluggat in någonting på ingången eller ej.

Mina kunskaper om rörsteg är i dagsläget inte så stora så jag själv ger mig in och kladdar i detta konstverk (kommer att ändras i framtiden) men skulle behöva lite handfasta tips om detta är ett problem med denna förstärkare ? eller om någon hört talas om liknande problem tidigare.

Med hopp om mycket tips, råd eller bara glada tillrop

Ezra

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2012/07/16 :  09:04:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag hade snackat med Erik direkt, han finns ju här inne :)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ezra
Starting Member

5 Posts

Posted - 2012/07/16 :  09:40:21  Show Profile  Visit Ezra's Homepage Send Ezra a Private Message  Reply
Har skickat ett mail till Erik, hoppas han har tid att ta den under sina vingar

Ezra
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2012/07/16 :  15:16:36  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message  Reply
Du har kanske ett humlebo i högtalaren. Nä skämt åsido så skall vi inte ha det. Se till att jag får förstärkaren så löser det sig på något vis, det brukar det göra

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000