HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Nagaoka mp
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2012/05/29 :  18:11:50  Show Profile Send Jojosoda a Private Message  Reply
Jag har Nagaoka mp-11 hus. Och min undran är om nagaoka xxx nålar passar på nagaoka xx hus?

Jag vet att mp-10, 11, 15 och 20 är samma hus med olika färger, bara nålslipningen som skiljer. Sedan kommer -30 och -50 hus som kan dela nålar. Gissar att det är likadant på nagaoka mp-100,110,150 och 200.

Men kan jag ta en mp 200 nål till mitt -11 hus? och då räkna med nålens compliance? xxx serien är lite styvare än xx serien.

Mvh/ Magnus

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/05/29 :  23:35:03  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Får du inget svar här så fråga Svalander han vet säkert.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2012/09/26 :  09:09:51  Show Profile Send Jojosoda a Private Message  Reply
Hittade svar på VinylEngine. Det går bra.
Go to Top of Page

forzell
Member

59 Posts

Posted - 2012/10/05 :  10:12:36  Show Profile Send forzell a Private Message  Reply
Lyfter denna tråd, och undrar om du bytte nål ? och isf till vilken ?
Sitter själv och lyssnar på en Nagaoka MP-11 och funderar på ett ev byte..

MH

// Roger
Go to Top of Page

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2012/10/05 :  11:58:10  Show Profile Send Jojosoda a Private Message  Reply
Jag var sugen på jnp200 nål till min mp11 hus. Iom att jag tänkte använda den på min tp90 arm. Men jag ramlade över en mp-50 pickup med nål. Den är styvare så den passar perfekt till min arm. Men jag hade väl ändå tänkt köpa mig en jnp110 nål framöver, tänkt till loppisskivor etc.
Så svaret blir nej, jag har inte prövat det än.

/Magnus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000