HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Maxx-ad demo hos radiohandlaren!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/28 :  17:20:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

... eller så här!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2012/04/28 :  17:58:35  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message  Reply
Har kört Maxx 3:or med Audion-Silver Night stereo (2x8 watt). Resultatet var lysande, Maxx:arna förmådde verkligen tillgodogöra sig Singel-End förstärkarens lättlyssnade frihet i ljudbilden. Tajt och djup bas saknades inte heller. Dessutom gick det att spela högt med begränsad förstärkareffekt. En mycket bra högtalare.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/04/28 :  18:02:26  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Många blå lampor....men jag hade för mig att den nya e-modellen lyste grönt?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/28 :  19:10:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja Erik, det är en väldigt kompetent högtalare.

Angående ljuset så var det blått ljus ur 402'an när jag plåtade.

Go to Top of Page

Steffo
Mr. Wilson

126 Posts

Posted - 2012/04/28 :  19:14:11  Show Profile Send Steffo a Private Message  Reply
Ljuset är väl grönt när den är i stand-by läge?!

"WILSON, probably the best speaker in the world"
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/04/28 :  19:24:35  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Aha, ja den nya skall ju vara mer energisnål.
Det hade varit intressant att höra vad som fungerade bäst på Wilson, Krell eller ARC.
Wilson själva använder ju mycket VTL och ARC kör ju Wilson i sina lyssningsrum.
Go to Top of Page

PärR
Member

212 Posts

Posted - 2012/04/28 :  20:04:28  Show Profile Send PärR a Private Message  Reply
Hoppas det var en givande demo. Misstänker det.

Svårt att säga vad som låter bättre eller sämre med komponenter av genomgående hög klass som presenteras här. Oftast kan man bara konstatera att det låter "annorlunda" och där är vi nog olika vad vi föredrar mer eller mindre av. Som Maxx 3 ägare själv vill jag även passa på att slå ett slag för LAMM, som jag själv spelar mina Maxx 3 med just nu. Hade tidigare Levinsons referenselektronik, men detta är just något annorlunda och jag är inte missnöjd på något sätt

Trevlig Valborg alla glada
/PärR
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2012/04/28 :  20:12:00  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message  Reply
Jag är mycket intresserad att på Maxxarna jämföra ljudet från LAMM med Audion Silver-Night!!!

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Edited by - Erik Andersson on 2012/04/28 20:12:24
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/28 :  20:25:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Lamm! Maxx3+Lamm ML3 signatur= Love!

Jag hade chansen att lyssna till Maxx3 ihop med Lamm precis när de releasades på CES 2009, mer om det på denna sida!

Oj, oj, oj, jag misstänker att du är en lycklig man PärR!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/29 :  09:55:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vinyl speldes via en Brinkman spelar med en Lyra pickup och ett Moon Audio RIAA.

Mycket vinyl blev det. Ludwig vände vinyl som den värsta DJn...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/29 :  09:55:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det fanns en hel del spännande att välja på!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/29 :  09:58:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Sedan fanns det ju det som var mer spännande än annat...

Jan-Erik Persson/OPUS3 rullband är riktigt riktigt bra!

Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/04/29 :  11:04:02  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:
Svårt att säga vad som låter bättre eller sämre med komponenter av genomgående hög klass som presenteras här. Oftast kan man bara konstatera att det låter "annorlunda" och där är vi nog olika vad vi föredrar mer eller mindre av. Som Maxx 3 ägare själv vill jag även passa på att slå ett slag för LAMM

Du har helt rätt, på den här nivån blir det aldrig ens i närheten av dåligt utan mer annorlunda. De förstärkarmärken som vanligtvis brukar synas med Wilson i hemlandet tycks ändå vara VTL, ARC och Lamm.
Hur stort är rummet hos radiohandlar´n? Har varit där men kan inte placera in var demon hölls. Står alla McIntoshgrejorna till vänster om MAXX3:orna?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/29 :  11:29:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Sceptic, demorummet denna gång är det som ligger rakt fram när man kliver in genom dörren. Det fanns inga McIntosch grejor där.

Jag fick en översiktsbild på slutet när jag gick ut, den kommer...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/29 :  15:26:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det var en Studer B67 som rullade band...

B67'an är en stabil och pålitlig mastringsmaskin. Den fick dock aldrig samma kultstatus som den äldre storebrodern A80.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/30 :  12:24:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det rullades band från både Tape project och Opus3 på rullbandaren. Första låten som spelades var lite tam och visade inte vad en rullbandspelare kan, men sedan blev det annat ljud i skällan och det med besked!!

På tape-project demo-bandet var det ett klassiskt stycke som visade på den dynamik och detaljrikedom som en bra inspelning på rullband kan ge. När sedan Opus3s demo-band lades på var det ytterligare ett kliv uppåt i kvalité. Vi kan skatta oss lyckliga att vi har en sådan eldsjäl för inspelningskvalité som Jan-Erik Persson på OPUS3 i vårt avlånga land.

Jag och Batman skrev om vår första bekantskap med Jan-Eriks rullband här!. Det var en ganska chockartad upplevelse som det har tagit tid att smälta, men nu när det sjunkit in är det som vanligt... "Lite" vill ha "MYCKET MER!"

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/30 :  16:07:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ludwig kämpade på med CD. vinyl och rullband.

Det var ett riktigt härligt flyt i demon och Ludwigs musikval var som vanligt förstklassigt!

Rummet var välfyllt hela tiden.

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/04/30 :  18:11:43  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Varför är jag inte i Göteborg oftare

Tack för fina bilder Pac

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/30 :  20:10:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack PG! Du vet var gästsängen är, det är bara till att boka.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/30 :  20:13:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ludwig må ha många bra skivor, men han saknar en av de bästa. Kolla hur glad han blev när han fick hålla i två olika utgåvor av samma skiva...

Det som gör Ludwig så glad på bilden är att få hålla i vinylversionerna av Roger Waters Amused to death. Orginal-pressen håller han fullt förståerligt närmast hjärtat.

Vi fick oss en lyssning på "Ballard of Bill Hubbard". Det spelade riktigt härligt!

Nu är mina bilder slut så jag vill ta chansen att tacka både Ludwig och Anders för den fina demon på HiFistället. Tack grabbar, vi syns igen nästa gång.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000