Author |
Topic |
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2003/02/02 : 23:35:14
|
Bra, det ser ut som jag sket på mig där! usch då....
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt
1278 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 09:55:25
|
Tack Das Kapital för att du la upp bilderna. Fasen, man är ju inte helt hopplös med kameran
Fick en hel del bra plåtar.
Sen så får man ju tacka alla de andra som tog kort, det är nästan som at se mässan en gång till |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
|
|
andar
Member
303 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 10:05:43
|
Jag saknar lite smygkort på de vackra damer man såg sitta lite här och där.... |
GAIS är tillbaka!!! |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 10:39:46
|
Här kommer mina bilder, kanske inte så bra kval på alla men titta på dom går ju.
Dynaudio 25års---Jag skall ha ett par sånna !!! Mässans bästa ljud Nr1 (jag räknar då inte med deras as till golvare för 800k som jag tyckte lät bäst)
Dynaudios Bateridrivna monster för 1.5mille en av världens bästa förstärker antagligen, fördyrt bara =)
Dynaudio försteg och nätdel
Coltrane Halcro.... som ni ser så hade jag sugplats och Linn spelade i mnitt högra öra i rummet jämte =((
AAD eller ADD kommer inte ihåg, såg otroligt feta ut golvarna på 70kg och sub:en på 60 golvarna gick bara på 27k jag gissade på 100k NicklasNord på 120k
AAD eller ADD. Nicklas Nord och stahlberg så ni ser hur stora högtalarna var.. Nord på 193cm och stahlberg på 197cm
MartinLogan och audionet... fick inte några bra bilder där men vi lyssnade på fett hård musik tokhögt
Vet inte riktigt vad detta är faktiskt men när Stahlberg petade på den mekanisk frihängande saken i mitten lite löst så hoppade nålen =))))
Mässans sämsta ljud Nr1.... Rocksan, högtlarana brydde jag miog inte om att fråga vad det var, ingan bas alls =( Varför skall man göra så små saker ?? Kanske skulle man lagt kablestålarna på riktiga högtalare ?
Nordosts rum....Ojojojojoj Vad jag är trött på nordost nu (inte för att dom skulle vara dåliga men fan alla kör ju dom) Det lät inte så väldigt bra här faktiskt, själklart lät det ok men inte för dom stålarna
Nordoskablar...Håll tillgodo kabeltokar
Robbans rum...www.klubben.net....
Robbans super skivspelare
Robbans rum "Neat" diskanter ovanpå ??? vet inte varför men det lät bra faktiskt... bättre än många dyrare anläggningar
Mässans sämsta ljud Nr2.... Lägg stålarna på högtalarena !!!! fan 90k:s valhalla HT-kablar och sån skit till högtalare Cyrus skall väl låta ok ivanliga fall ??
Orpheus och nej den är inte värd sitt pris =))
Lillebror som är värd sitt pris
Mässans bästa ljud Nr2 dali med tact och 2st subbar
Linn.... dom spelade sönder för coltrane och lät inte direkt bra
|
Mer effekt åt folket!!! |
Edited by - n00b on 2003/02/03 10:44:46 |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt
1278 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 10:42:18
|
Jag skall prata med Das Kapital! Så det kommer inom kort |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
|
|
Jadde
Member
1166 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 11:13:07
|
Med 8VS ställdes systemets kyliga återgivning i full dager. Iskallt och hög risk för lyssningströtthet.
Kan knappast vara kabels fel.
|
Edited by - Jadde on 2003/02/03 12:59:18 |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 11:58:23
|
quote: Originally posted by Jadde
Med 8VS ställdes systemets kyliga återgivning i full dager. Iskallt och hög risk för lyssningströtthet.
Håller med om att totem-högtalarna ser lite fjuttiga ut. Knappast kabels fel.
Om du menar vad jag sa så menar jag inte att kabeln är dålig. Men att ha en kabel för 90k till sådan skit får mig att undra om han inte kunde sälja kablen för 40k till mig och tjacka ett par vettiga högtalare ??
//jonas |
|
|
JaLa
Member
92 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 13:42:12
|
quote: Originally posted by Jadde
Kan knappast vara kabels fel.
Jag tror det här är ett missförstånd. Testen gick ut på att jämföra två olika kablar från Kimber och det enda man bytte var kabeln. |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 16:10:14
|
Tycker ovanstående verkar bekant... Det var ju just kablar som jämfördes över i stort sett samma system. Blev jobbigt med 8VS och betydligt lugnare med den andra. Problemet är bara att en enda liten ur/omkoppling omintetgör järmförelsemöjligheterna för dagen... Alla Kimberkablar bör nog ligga still. |
|
|
mag
dom kallar oss mods
1587 Posts |
Posted - 2003/02/03 : 19:30:28
|
"Alla Kimberkablar bör nog ligga still."
Man får ha en klubba med sig så man kan slå till dom i fall dom försöker ringla iväg ;)
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
|
|
brumel
Member
2568 Posts |
Posted - 2003/02/04 : 21:59:25
|
quote: Originally posted by mag
"Alla Kimberkablar bör nog ligga still."
Man får ha en klubba med sig så man kan slå till dom i fall dom försöker ringla iväg ;)
|
Hifiarkeologen |
|
|
Hifitrollet
Member
251 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 07:29:34
|
Vill tacka alla fotografer för all den fina hifi-porren. Mvh |
|
|
JaLa
Member
92 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 15:08:02
|
Om man tittar på första sidan i den här tråden så kan man se ett uppfläkt monoslutsteg från Krell. Tittar man lite närmre så kan man se en smal utstansad plåtbit(kanske inte är plåt, men det ser så ut) som är bockad också. Det är anslutningen mellan kretskort och högtalaranslutningen. Jag associerar till ett ställverk istället för en Hifi-produkt. Brukar det se ut så här eller är det typiskt Krell? Spelar det ingen roll så här kort bit?
/Janne |
|
|
Mikael2
Member
1431 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 16:21:12
|
JaLa,
Krell är ju ett ställverk På sidan 3 i denna tråd har du en bild från JPL som visar innandömet lite bättre.
Dessa bockade plåtar tror inte jag har nåt med högtalarkontakterna att göra. Det ser ut som att de håller kretskortet på plats bara men du kanske menar nåt annat?
Fast du kanske har rätt! Det ser så ut, de är väl av rent silver då |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 16:47:22
|
plåtbanorna sitter ihop med högtalarkontakterna! det såg verkligen RIKTIGT illa ut, vanlig chassiplåt!
Sedan, VART är kondensatorer?
Det dära krellsteget ser inte imponerande ut!
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
paradis_oscar
Får jag lov?
628 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 16:55:10
|
jag har också "plåtbitar" som går till högtalarna (fast det är ju iaf koppar) i mitt krellslutsteg. har inte kikat i så många men i FPB 300 så är det kabel till högtalarna, i 450 så är det likadant som på bilden. |
|
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 18:17:01
|
oscar det är väl 450mcx på bilden tror jag???
undrade också över bristen på kondensatorer dock |
|
|
paradis_oscar
Får jag lov?
628 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 20:14:54
|
nix, det där är en 350Mcx... 450 är djupare... (det kan ju vara 450 men jag har för mig att de ska vara betydligt djupare än sådär.) |
|
|
|
Staffan
Member
714 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 05:42:16
|
Metallskenor till högtalaranslutningarna är det även i Advantages S250. |
|
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin
946 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 08:09:28
|
quote: Originally posted by paradis_oscar
nix, det där är en 350Mcx... 450 är djupare... (det kan ju vara 450 men jag har för mig att de ska vara betydligt djupare än sådär.)
har för mej att det var 250Mcx |
|
|
paradis_oscar
Får jag lov?
628 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 15:07:24
|
det kan det mycket väl ha varit, var inte på mässan. men det är deras minsat monoblock hur som helst...
|
|
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 16:25:15
|
hmm skulle va intressant att fråga krell varför metallskenor? |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 16:38:13
|
Konstigt av ett sådant elitmärke =))))
Trodde varenda del i dom var superduperjättebra. Tycker inte dom ser så märkvärdiga ut, en sågning på G kanske =)
//jonas |
|
|
Knoppen
Member
3244 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 17:24:43
|
quote: Originally posted by n00b
Konstigt av ett sådant elitmärke =))))
Trodde varenda del i dom var superduperjättebra. Tycker inte dom ser så märkvärdiga ut, en sågning på G kanske =)
//jonas
Detta började de med för många år sedan. Det ska inte vara dåligt för jag har för mig att det är förnicklad koppar.
Att kondensatorbanken är liten tyder på att de anser att det inte behövs mer i just denna konstruktionen. Det är inte alltid det är bättre med mer coulomb i nätdelen. Det är inte bra heller att ha för stor kapacitans i nätdelen, för då drar de större laddström under en kortare tid vilket belastar trafon mer på motsvarande vis. Eftersom Krell är ett märke som inte gör som andra audiofiler ber om, så har de min fulle respekt.
/Johan Lindroos |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
|
|
norman
Member
127 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 17:30:00
|
Lustigt inom hifi att det ofta är viktigare hur saker å ting SER UT än vilken nytta de har rent tekniskt.... |
|
|
Topic |
|