HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Konserter 2012
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2012/03/10 :  17:15:10  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message  Reply
Har ni någon konsert som ni ser fram emot att gå på under 2012? Själv ska jag se Steven Wilson i Malmö, och det kommer att bli en tripp till Metaltown också . Hade gärna sett Coldplay också men konserten ligger mitt i veckan, konstigt tycker jag Tyvärr verkar det inte bli något Sonisphere i år.

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2012/03/10 :  20:05:41  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jocke Thåström i slutet på månaden
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2012/03/10 :  20:19:35  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message  Reply
Såg honom för ett par år sedan, men hade helt klart kunnat se honom igen .
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2012/03/10 :  21:02:21  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Hoffsten, Thåström Svenska Kammarorkestern de närmsta veckorna. Zoe Muth Erja Lyttinen Arlo Guthrie Chip Taylor och några till har jag hunnit med i år. Är flitig konsert besökare bor i Örebro Svedalas Austin Tom Russel Eilin Jevell mfl är på gång under våren.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2012/03/10 :  22:32:03  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
putte i parken, graveyard och chris cornell.
Go to Top of Page

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2012/03/11 :  09:08:04  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message  Reply
Ni har mycket att se fram emot
Melodifestivalen är definitivt inte min grej, men Lisas låt var ju riktigt bra! Jag skulle helt klart kunna gå på en av hennes konserter.

Var spelar Graveyard?

De artister de nämner svejk känner jag inte till, förutom Thåström då, men det var såklart halva idén med den här tråden att få uppslag för ny musik att kolla upp.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2012/03/11 :  09:45:09  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Nationalteatern!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2012/03/11 :  19:07:07  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Ebba Forsberg på kulturhuset i Mölnlycke på fredag 16/3

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2012/03/12 :  08:35:01  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Hittils i år: Jon Spencer Blues Explosion, Killing Joke + ett antal minimala punkgig

Senare under året: Luke Haines, The Damned, Stiff Little Fingers, Anti-Nowhere League etc etc etc.

Ikväll: The Idiot Bastard Band
Go to Top of Page

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2012/03/12 :  20:13:28  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message  Reply
Ni är flitiga besökare! Har ni något nära liggande stamställe som ni brukar åka till eller turnerar ni sverige runt ?
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2012/03/14 :  20:51:02  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Mikaelboy, det verkar som om Putte i parken är enda spelningen i sverige under närstående tid. Just nu är dom på turne i europa.

http://www.putteiparken.se/artister/

Putte i parken bjuder på mycket gött.
Go to Top of Page

Rutger
Member

135 Posts

Posted - 2012/03/15 :  00:29:46  Show Profile Send Rutger a Private Message  Reply
Brittiska Brodsky-kvartetten spelar Sjostakovitjs samtliga stråkkvartetter (1-15)
i Uppsala helgen 13-15 april, en rätt speciell konserthändelse. Fem separata konserter,
paketbiljett till halva priset.


http://www.ukk.se/Konsert/kalendarium/Brodsky-Quartet-spelar-Sjostakovitj
http://www.brodskyquartet.co.uk
Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/03/15 :  00:42:40  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message  Reply
Thåström! i norrköping nu i slutet av månaden!
Sen ska jag försöka åka över till öland och Kackelstugan, Jack vreeswijk ska visst spela där i sommar

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2012/03/15 :  18:20:49  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Det är många konserter man missar bara för man inte har koll..
Hade missat DLK nu på Lördag i Rättvik om inte Fuling sagt till mig..

En bra grej vore om trådskaparen, eller någon annan för den delen sammanställer en lista på konserterna som nämns i tråden och har i något av förstainläggen, då är det lätt för sådana(jag själv ) som inte har så bra koll

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2012/03/15 :  19:20:21  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Alison Krauss & Union Station feat. Jerry Douglas Torsdag 5 juli kl 19.30 i Göteborgs konserthus.

Äntligen får jag se dom live.



Veckans skiva, här !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000