HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Dubstep!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/03/02 :  19:24:51  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Jag har upptäckt en ny musikstil! Det var inte igår det hände!
14 år på nytt ;) Till att börja med har jag lyssnat på Skrillex och Gritt som verkligen äger men jag är säker på att det finns en massa annat bra att förkovra sig i. Snälla tipsa! Gärna något som finns på spotify.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/03/02 :  21:28:44  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Jamie Woon och James Blake är två som det har snackats mycket om. Woon är lite mer "musikalisk" i sin uttrycksform, använder en hel del ambienta ljud. Blake, lite mer experimentell och svårtillgänglig emellanåt - båda två väldigt brittiska dock.

-
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2012/03/02 :  21:45:55  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
är hejdlöst förtjust i SEBA, svensk liquid D&B av högsta kvalitet, här remixad till dubstep av Talon vilket gav en mkt härlig klang, är iofs något lugnare och mindre "vräkigt" än vad som annars brukligt är :

http://www.youtube.com/watch?v=6EM2eyHFoYE

en riktigt skön (lugnare) mix finns här annars :
http://www.youtube.com/watch?v=H0Fte50Mnxw&feature=related

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2012/03/02 22:03:55
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/03/02 :  22:00:42  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Efter att ha lyssnat på dina förslag, skulle jag nog inte kalla mina för just dubstep. Men det är kanske som med hårdrocks tråden; det finns femtioelva varianter..

-
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/03/02 :  22:07:06  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Tack för tipsen! Ska lyssna o lämna intryck. gillar definitivt det vräkiga men ska inte döma ut något på förhand.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2012/03/06 :  15:15:33  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Nero - Promises
Nero - Guilt
Nero - My eyes
Calvin Harris - Feel so close (Nero remix)

Finns med på en av mina spellistor: http://open.spotify.com/user/aquvist/playlist/1bPBYasduIc9NVZ8bi884d
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2012/03/06 :  19:57:47  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply

Bar 9 - Midnight (Original Mix)

Sök den på youtube sedan har du dygn av duBstep i menyerna!

Ingen aning dessvärre om denna finns på spåttify då jag inte har det.
Ingen motståndare, pallar bara inte med skiten, tuben är tubeigare. :)

((( dJuUbNsEtPeEp ))

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2012/03/08 :  19:57:20  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message  Reply
Kolla upp samarbetet mellan KoRn och Skrillex.
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/03/09 :  23:59:51  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Det var där jag började :D

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7838 Posts

Posted - 2012/03/10 :  00:46:03  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Har inga tips på dubstep men väl en liten anekdot: När jag och RuneStone för ett tag sen lekte med en hembyggd plasmadiskant körde vi Scary monsters and nice sprites av Skrillex vid första testlyssningen. Tyckte liksom att den där fräsande högspänningsblixten passade perfekt ihop med musiken...
http://www.youtube.com/watch?v=WSeNSzJ2-Jw

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2012/03/10 :  10:04:19  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message  Reply
Okej
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2012/03/12 :  23:09:27  Show Profile Send bmxx a Private Message  Reply
Nero, Bassnectar och en personlig favvo som jag inte förstår varför "dom" kallar Dubstep; Burial, speciellt Unrtue albumet.
Burial har även remixat två Massive attack låtar till perfektion..

Junepe: Bar 9 - Midnight var min inkörs-port till Dubstep. Jag läste en beskrivning av låten som fick mej att fastna; den gick ungefär såhär.

"It is like two robots in a room, making love so that hydraulic fluid splashes all over the walls, then sparks beguin to fly everywhere. And they just catches on fire"


Är det någon fler som har några tips så är även jag idel öra..

Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/03/14 :  20:01:44  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Yep Bar 9 är i topp bland tipsen men efter vad jag tagit del av hittills så måste jag säga att skrillex verkligen plockat russinen ur kakan. Fortfarande bäst. Gritt är också bra.
Edit: insåg inte att jag redan nämnt gritt i tråden.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"

Edited by - e-robban on 2012/03/14 20:48:48
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2012/03/14 :  21:04:17  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
bmxx Haha, smällde på den på stereon, ökade volymen och tänkte på den beskrivningen du skrev, funkade verkligen fina fisken, la till några händelser per egen maskin aswell i fantasin ;P

Burials Massive Attack remix måste genast spåras!

Några andra favoriter:
Benga - Night
Deadmau5 - Strobe (klämmer in en danslåt, Ultra Records, där finns historia)
Benga - 26 Basslines
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2012/03/16 :  22:01:32  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Vet inte om någon redan nämnt dubsteppens alla fader: Scorn. Skulle rekommendera hans platta Stealth.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2012/03/16 :  22:27:13  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Deadmau5 - Ghosts n Stuff
http://open.spotify.com/track/1TTnNTGiiGkilBJvwMVbOf


På detta albumet finns mycket göttigt:
http://open.spotify.com/album/3ViwiAVb7fywCvPbdqtQZe



Hittade den låten i den fantastiska snowboard/helikopter-bonanza/dumheter-på-snöskooter/rampad-4K-HD-Filmat-Från-heli-filmen "Art of flight"
http://www.youtube.com/watch?v=HWy2FZdRqpU

sjuk rulle, även om man inte åker snowboard, fantastikst foto, sjukt snygg post-processing och komlett onani i 4K-slowmo.
Go to Top of Page

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2012/03/19 :  12:17:52  Show Profile Send nikwal a Private Message  Reply
Nu vill jag inte verka negativ, det är verkligen kul att "nya" genrer dyker upp osv.. men den här skulle jag hemskt gärna vilja gräva en stor grop och dumpa allt i samt lägga en näva vitlökar över för säkerhets skull :-), säger jag och smäller på Autechre på högsta volym i lurarna hehe
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/03/19 :  17:31:00  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Autechres senaste gillar jag skarpt. bortsett från det tror jag inte dubstep kan grävas ned- energitrycket skulle smula sönder ditt lilla vitlökstäcke ;) dubstep är mer metal än metal!

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/03/19 :  18:59:52  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
dubstep är mer metal än metal!

Men då är du ju nästan framme vid skrotupplaget Einstürzende Neubauten

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000