HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2019/08/28 :  10:23:44  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply


Nu blev jag arg på dig Circlo, det här är inte OK att skriva. Är du psykolog och ställt en dianos? Har du fog för ditt påstående. Hon har en diagnos men det gör henne inte till psykiskt sjuk och labil utan innebär vissa särdrag i samspelet med andra individer.

quote:
en psykist sjuk och labil tonåring


Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2019/08/28 :  10:42:27  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag håller med dig Circlo om Greta.

Nu skall jag inte slå mig för bröstet, men när jag jobbade som lärare (i 18 år) så har jag märkt en förändring av ungdomars prioritet om deras person vi har gått från att vara en i gruppen till att vara små egotrippade galningar (ja ni anar inte) som ständigt kräver att "jag" skall göra det som "jag" vill även om det går ut över deras utbildning. Vid ett sådant tillfälle som en elev krävde det så fick eleven fria händer att göra det projekt som denne ville göra. Jo vad hände p.g.a att det saknades erfarenhet, kunskap m.m. så blev det inget av projektet det blev påbörjat men inget mer.
Vad som hände när jag och eleven summerade var att eleven tyckte att jag skulle byggt projektet så att det blev färdigt för att eleven skulle få betyg, vaaaa det är så skrattretande så att man kan börja gråta.


Nej, personpåhopp på Greta är inte OK för att du haft andra erfarenheter av andra människor. Här får du nog tänka om och behandla även unga som individer och inte som flock.

Per Adelsson//Pac/Admin.

P.S. Jag gillar inte att moderera så detta är en varning i enlighet med vår regelbok.

quote:
Det är rätt långtgående tolkningar att få Lennart Bengtssons bildningsnivå till "häckel och hån".


Det är bara för att man vill förminska andra människor för deras kunskap som går emot gängse synsätt som flocken har, för det är verkligen flockmentalitet numera, inte att tänka själv utan ett färdigt koncept och jag är med! Om man kisar med ögonen kan man dra paralleller till 30-talets Tyskland och där vet vi hur det slutade.

En sak jag har varit med om vid flera tillfällen är revisionister de som vill ändra historien till sin fördel det är en djävla tur att man är så påläst som man är och följer de studier som görs inom de områden jag nördar ner mig i.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/08/28 :  10:44:20  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
När Greta blev sjuk vändes världen upp och ned för hela familjen. De slussades mellan barn- och ungdomspsykiatrin, vårdcentralen, ätstörningsenheten och olika läkare


http://habilitering.se/funktion-i-fokus/diagnosen-forandrade-allt

Habilitering och Hälsa region Stockholm kanske oxå far med fake news och konspirationsteorier likt Svenska vetenskapsakademien och NASA???

Jag väljer att tro på dem och Gretas egna ord och boken som hennes mamma har skrivit.

quote:
Hon har en diagnos men det gör henne inte till psykiskt sjuk och labil


Jag vet inte varför hon sussades runt mellan barn- och ungdomspsykiatrin, vårdcentralen, ätstörningsenheten och olika läkare om hon var frisk och stabil. Det verkar konstigt isåfall.
Trots att du inte vet var du snabb på att döma och gjorde ett personpåhopp där du påstod att hon var psykiskt sjuk och labil.

Det här är tredje gången på ett halvår du tvingar mig att moderera. Det är påhopp och olagliga mediciner och konspirationer och... Denna gången var det personpåhopp på Greta igen.
Det här fungerar inte. HiFiForum är ämnat för HiFi och altså inte en plattform för dig att hoppa på människor, sprida politik elelr konspirationsteorier.
HiFi-eskapader är hjärtligt välkomna men om du känner dig tvungen att hålla på med påhopp/politik/konspirationer/... så får du hitta någon annanstans att göra det.

Per Adelsson//Pac//Admin
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7351 Posts

Posted - 2019/08/28 :  15:12:14  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
utnyttjar en psykist sjuk och labil tonåring för sina egna politiska agendor

Du når verkligen nya bottennivåer hela tiden
NU FÅR DET FAN VARA NOG CIRCLOMANEN! NÄR MAN LÄSER DINA SISTA INLÄGG SÅ FINNS DET INGEN BOTTEN I DEM.JAG HAR HAFT EN BARNDOM SOM DE FLESTA INTE SKULLE TRO PÅ (SÅ HEMSK) OCH VARIT PSYKIST SJUK BLA. PGA DEN OCH LIDER PGA AV DET NU I VUXEN ÅLDER OCH DU ÄR INGEN PSYKOLOG

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/08/28 :  16:18:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Då var det dags att påminna om att HiFiForum inte tillåter påhopp och politik igen. Det är mindre än 6 månader sedan jag skickade ett budskap i denna tråden om samma frågor, och nu är vi här igen.
Ärligt talat så ser jag inte hur vi skall kunna fortsätta så här. Jag tar gärna emot förslag på hur vi kan göra förändringar så att vi har en kul plats att vara på.

Mvh, Per Adelsson//Pac//Admin

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4436 Posts

Posted - 2019/08/28 :  17:36:59  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Paragraf §18.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2019/08/28 :  20:14:27  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag böjer ödmjukast på huvudet och lovar att det inte skall upprepas!

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/08/29 :  11:20:42  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Trots att du inte vet var du snabb på att döma och gjorde ett personpåhopp där du påstod att hon var psykiskt sjuk och labil.

Det här är tredje gången på ett halvår du tvingar mig att moderera. Det är påhopp och olagliga mediciner och konspirationer och... Denna gången var det personpåhopp på Greta igen.


Greta själv säger sig vara sjuk.
Gretas mamma säger att Greta är sjuk.
Gretas läkare skriver ut antideppresiva mediciner.

quote:
Greta Thunberg har diagnostiserats med Aspergers syndrom[15], tvångssyndrom och selektiv mutism.[16][17]

Under sina tidiga skolår började Greta Thunberg, efter att ha sett en skolfilm om plastföroreningarna i haven, alltmer oroa sig över miljöförstöringen och den globala uppvärmningen.[18] I 11-årsåldern bidrog hennes oro över dessa frågor, till att hon föll in i en svår depression och upplevde känslor av meningslöshet
(låter inte vidare stabilt enligt mig)

Wikipedia hävdar att hon är sjuk.

På vilket sätt är det "påhopp" när jag påpekar att hon är psykiskt sjuk (för inte sitter väl deppresion, ångest, tvångssymtom och Aspebergers i levern, tarmarna, lilltån eller axlarna????)

Jag har aldrig skrivit om "olagliga mediciner". Jag skrev om CBD som på den tiden var fullt lagligt - så länge man inte kallade det för medicin och hävdade att det botade nått. Man kunde köpa på det på Bodyshop - vilka inte direkt kan anklagas för att sälja olagliga mediciner.

Om Hififorum har blivit ett så intolerant ställe att man försöker tysta dem som på sakliga vetenskapliga grunder ifrågasätter händelser och företeelser med hjälp av rena lögner och fula metoder så är det inte längre ett forum för mig.

Om man enligt er är konspiratorisk för att man tror mer på forskare och vetenskap än på skolkande 16åringar, så finns det inte mycket mer för mig att skriva här, då det inte på något sätt kan utgöra en grund för levande, lärorik och givande diskussion av någonting.


Detta gör mig ledsen och grinig idag.


Då är vi flera som är ledsna och griniga. Förutom att jag är ledsen och grinig är jag trött och orkar inte med polemiken vars enda syfte är att ändra grunden som HiFiForum står på.

Vad det gäller politik/droger/påhopp via HiFiForum spelar ingen roll vad du tycker dig kunna bedöma det är följande paragrafer som gäller för alla:

quote:
§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.

§.14 Alkohol och droger - Detta är ett HiFiForum
Alkohol och droger diskuteras inte på HifiForum.nu.

§.15 Politik och religion - Detta är ett HiFiForum
Politik och/eller religion berör oss alla men det kan knappast klassas som tillhörande tillhörande HiFi-området.
Därför är det bättre att dessa ämnen hanteras på forum som är ämnade för dessa frågor och inte här hos oss.

§.16 Sex och våld - Detta är ett HiFiForum
Sex och våld diskuteras inte på HiFiForum.nu

§.17 Olagligheter - Detta är ett HiFiForum!
På HiFiForum.nu låter vi bli att sprida olagligheter, tex hur man smiter från tullavgifter vid import av varor.


Det är dessa jag försökt få dig att ta till dig. Men istället för att skapa den ömsesidiga dialogen jag sökte i min tidigare moderering så väljer du att gå i polemik och hävdar att reglerna och moderering enligt dem är intolerant.

Nu är det så att *alla*, även du och jag, som utnyttjar HiFiForum behöver stödja reglerna. De som inte stödjer reglerna kan inte få ta del av den tjänsten som HiFiForum utgör men för att det inte skall bli helt orimligt har vi vårt semester-koncept som beskrivs bättre under paragraf 18, här.

Det känns som ett jättestort misslyckande att behöva använda semesterkonceptet men jag har inte mycket val.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2019/08/29 :  12:15:27  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Nu är det väl mer så att du tror på de 5% av "forskare och vetenskap" som råkar passa din egen världsåskådning. Greta har bara blivit en symbol för de andra 95%. Tyvärr för henne har hon blivit en recipient för konspirationsteoretikers och foliehattars tvång att ha nåt att reta sig på.

Förövrigt så är jag sur på Postnord (naturligtvis) och DHL...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2019/08/29 :  13:27:04  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
"Greta tillhörde det lilla fåtal som kunde se våra koldioxider med blotta ögat. Hon såg hur växthusgaserna strömmade ut från våra skorstenar, svävade uppåt med vindarna och förvandlade atmosfären till en gigantisk osynlig soptipp." - Malena Ernman

Med vänlig hälsning, Foliehatten

Edited by - Håkan64 on 2019/08/29 13:27:29
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2019/08/29 :  14:05:42  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Så Gretas "förmåga att se" koldioxiderna ogiltigförklarar forskningen om växthuseffekten? Eller är detta ännu ett påhopp på Greta för att hon är den hon är?

Hon må ha en eller flera diagnoser men vad har det med sakfrågan om global uppvärmning att göra?

Tänk att vuxna män kan reta sig så mycket...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2019/08/29 :  14:31:19  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Jag retar mig på påhoppen på Greta.
Hon gör vad många fler borde göra : tala allvar om miljöproblem, tala för en gemensam sak.
Personer med ett engagemang och som står upp för detta engagemang oavsett om de har rätt eller fel imponerar på mig. Personer som gnäller titt och tätt och personer som vänder kappan efter vinden och instämmer i det senaste [ meeto | Greta | bensinpriset |etc ] utan att egentligen tänka efter retar mig.
Nu har jag sagt det.Jag skiter blankt i om någon håller med mig.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/08/29 :  15:37:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
RIKTIG GRINIGHET:
Varit runt i halva i halva kungariket bara för att hitta BÄSTA P-platsen i C Vänersborg för att gå till vår resebyrå och boka hustruns returbiljett till USA. Då ligger det &%%#164;#164;#%&%&/ Amadeus-systemet nere.


EN ÅSIKT:
Det här djävla klimattjatet har hållit på satan så länge och för att styra bort skiten från griniga tråden så vi kunde få vara griniga över saker som var personliga och inte massa tjaffs om skit man sett på Youtuben, startade jag en klimattråd som släktes sekunden efter jag tryck på Post New Reply, eftersom den sortens diskussion INTE hörde hemma på HF.
Men lik förbannat har vi den här helvetes diskussionen, lik förbannat ska det vara hänvisningar till allehanda youtubefilmer och sajter som i bästa fall kör med en alternativ men ej verifierad teori, eller i värsta fall värsta djävla hånet av unga människor som visar uppriktig ångest.
Skulle man kunna tänka sig att skita i att länka till massa pissfilmer på Tuben, eller om man blir grinig av dem, skita i att titta.
Och skulle man EN GÅNG FÖR ALLA slippa massa semipolitiskt skit i en tråd som skulle kunan vara riktigt kul.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7351 Posts

Posted - 2019/08/29 :  23:44:18  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Greta själv säger sig vara sjuk.
Gretas mamma säger att Greta är sjuk.
Gretas läkare skriver ut antideppresiva mediciner.

Jag psykiskt sjuk och håller på att testa nya antideppresiva mediciner för att hitta något som kan få mig att må bättre. Men jag jobbar ändå 75% nu och är inte dum i huvudet. Bara för att man har en sjukdom så är man inte totalt obildad. Och den här unga tjejen är mycket klok.
Ville bara få fram att bara för att man har psykisk ohälsa så har de allra flesta en hjärna att tänka med. Nog med Greta nu i den här tråden tycker jag och tråden får återgå till en gnälltråd igen.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7351 Posts

Posted - 2019/08/30 :  12:41:37  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
antideppresiva mediciner

Återkommer till det, det är inget att leka med. Håller just på och avgiftar mig ifrån en dvs slutat och den var rena döden

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/08/31 :  21:41:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vi tittar på en lagom udda svensk långfilm - Gräns och irriterar oss på ljudet i svenska filmer. Dels mumlar kådisarna sina repliker, dels är det så mycket bakgrundsljud att man får gissa sig till vad de säger.
Ska kolla om man kan fixa en textning .... Annars får vi sitta och vara griniga resten av lördagskvällen.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2019/08/31 :  22:40:13  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Soundbrigade; håller med och förstår inte varför svenska filmer har så kasst ljud.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2019/09/01 :  06:29:01  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Som legitimerad åskfetishist är jag grinig över hur påfallande ofta det är så att en lovande samling urladdningar missar Göteborg, det ser jättebra ut på blitzortung och andra trackers samt radar men precis innan det når fram så delar det sig på sin bana oftast västerifrån, och går antingen norr eller söderöver och det ända man får är ett surt hånande regn...

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2019/09/01 :  09:49:43  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Massor av åska och regn i natt men det kvava täcket ligger fortfarande som klistrat mot själen.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7351 Posts

Posted - 2019/09/01 :  10:12:23  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Massor av åska och regn i natt men det kvava täcket ligger fortfarande som klistrat mot själen.

Bor du på landet så är det inget att leka med. Här i Stockholm blir de nästan aldrig riktigt kraftiga utan när de väl kommer så kommer de lika snabbt som det drar bort. har inte upplevt något rejält sedan 90-talet.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/09/03 :  13:31:35  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Mitt webhotell (One) har flyttat mina bloggar till WordPress och nu har jag plötsligt lite svårt att logga in .... mycket svårt.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2019/09/04 :  08:59:48  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Varför lyssnar inte människor längre? Det är så förbannat tröttsamt med alla upprepningar. Logiskt tänkande står inte högt i kurs. Spekulation och ren förbannad fantasi är tydligen ett älskvärt drivmedel.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/09/06 :  13:38:27  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
(Vi är hembjudna till vänner ikväll och frun har inte riktigt förmåga att lyssna ...)

Vi slängde skräp idag, dvs sorterat skräp. Nu vet jag VARFÖR (*) det är gjort så men jag blir alltid så störd när man står med plast- och pappemballage och ska peta in detta genom gluggar som är små att knappt en neutrino kan passera igenom.
Jag fick jobba ordentligt för att slänga ett par tvåliters glassbyttor.



(*) Det väl en olycka där ungar hade klättrat in i en container och sedan krossats till döds när containern tömdes.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/09/07 :  11:34:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
LÖSENORD!!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRrrrrrrrrr!!!!!

Jag lyckades GIVETVIS skriva över ftp-infon till min sajt och minns jag vad jag hade för inloggningsuppgifter???
Jaha, får gå in på infosidan hos min host - One.com. Kommer jag in då?? FEL LÖSENORD!!!!!
Så här står jag med brallorna nere och fast jag ödmjukt klickar på "återställ ditt lösenord" händer ingenting. Inga återställningsmnejl dyker upp någonstans ...

Likadant är det på paddan. Den klonade jag av den kommunala lånepaddan och alla uppgifter på MIN EGEN padda är liksom det kommunala användarnamnet och säkert det kommunala lösenordet och vilka är de??
Sedan ska jag ju ha lösenordet för att logga in på Apple-nånting ....

Jag har fått lösenorden till två bloggar, den ena inte använd på över 10 år men One.com har flyttat dem till Wordpress och därirån flydde jag eftersom det var för klyddigt och avancerat för mig en gång i tiden.

En rishydda skogen och hämta vatten i bäcken till kaffet och om det blir för kallt får man väl brotta ner en älg och sno hans päls.
Elektricitet är ett ord man får glömma.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/09/08 :  20:14:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kommer fram målet, en Feriewohnung på Rugen. Här är det lugnt ochfint och standarden är fan i mig bättre än vilket X-stjärnigt hotell som helst. Men jag kastar i mig en jordnötsbåge ur en skål vår värdinna ställt fram åt oss .... biter sönder en tand.

Fast jag kan tänka mig att denhade börjat ge sig och den något sega jordnötsbågen var toppen på rönnbärsträdet i mossen.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000