HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/08 :  11:16:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Torr hosta, trötthet och huvudvärk... Urkelpurkelbasreflexmassoravgruppdeläjochpolypropylenkoner......
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/04/09 :  16:26:21  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
totalt hdd haveri... tur i oturen så fanns det backup på det mesta.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/10 :  10:16:16  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Sovit för lite igen. Sov bra ett par nätter ju, men det kanske räckte enligt högre makter?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/10 :  11:12:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Ont i huvve!

Jag har båtbyggarbehov men ingen ork.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/10 :  11:14:59  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Sömn verkar vara en lyx nu för tiden.
I alla fall för min del, med en granne som gör sitt bästa för att störa mig och de som bor i direkt närhet till störningskällan.
Snart blir det ett personligt besök där igen eftersom att det jag sa till honom sist inte verkade gå in
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/10 :  15:41:58  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Idag har jag simmat fram en OD-TL för mina Beyma 12P80Nd och DE75+ME60.

Inte vidare värst ultrakul, då det är absolut köpstopp på skivmatrial just nu. Jag hittade ingen 36 mm björkplywood på Piratebay, annars hade den fångade räven ätit rönnbären i stekpannan vid det här laget.

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2012/04/10 :  17:55:36  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
36 mm björkplywood

Förlåt för lite offtopic...

Kan det vara en ide att köpa 18mm björkplywood och mdf i samma tjocklek för att limma
ihop. Spara pengar + det kan finnas vinster att ha två olika material i samma baffel.

1+1=3 ?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/04/10 :  18:19:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag avskyr när folk inte har alla indianer i knivlådan, eller när kanoten inte går ända upp eller har alla 99 hästar utan vränger ihop ordssätt och talespråk lite hur fanken som helst:
quote:
nnars hade den fångade räven ätit rönnbären i stekpannan vid det här laget
.

Dumhet går före högvakt, Circlocitronen!!!!
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/10 :  18:36:08  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/11 :  11:53:41  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Min djeafla förkylning som bara fortsätter att djeaflas med mig. Det blir lite bättre, så i ren skär panik över uttråkning och bortslösad tid så försöker man göra nått lite roligt, å så blir man sämre igen.

Hur skall detta gå. Jag har bokhyllan full med fina element som behöver lådor av nått slag (12P80Nd och DE75 till mig, 15K200 till kidsen och två st 12LX60 till BR/TH projektet) Snart är påsklovet över för mig och vardagsstressen och slitet tar överhanden igen.

Jag vill vara äckligt rik, lyckligt arbetsfri och frisk som en tamkatt som är frisk. Inget stämmer in på mig. Minst av allt det med "äckligt rik".

(å andra sidan.. hade jag varit allt det ovanstående så hade jag haft en kompetent båt och seglat bland söderhavsöar just nu, vilket hade förstört det där roliga med 12P80Nd)..

Hur man än försöker så går visst allt bara åt hela vetet.

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/11 :  12:12:50  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Mina nya grannar ovanför som tydligen hyrt in utrikiska hantverkare för en större renovering/ombyggnad och inte har aviserat detta till de som berörs och störs
Enda glädjeämnet hittils idag är att dessa hantverkare fick en vacker lapp (s.k. parkeringsanmärkning) på sin bils ruta av parkeringsvakten
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/11 :  12:32:24  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Du kanske skulle kolla lite om skatt betalas enligt ordning och lag. Ett litet tips till berörda myndigheter???
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/11 :  12:38:06  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Det var det som avsågs med benämningen "utrikiska hantverkare"
Ska göra lite research, deras bil ger inte något sken av att det finns någon firma, än mindre något som kan liknas vid en f-skattesedel....

To Be Continued....
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/11 :  15:26:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Min kropp har gått in för att må som nått mittemellan en allergichock och en trafikolycka.

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2012/04/11 :  18:09:14  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Varför i hela fridens namn finns inte Biltema i Varberg, behöver 100mm hålsåg!!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/12 :  02:10:14  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Biltema?? Det närmsta jag kommer här är profab eller järnia...och så har jag ont i magen...så det så.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/12 :  08:04:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Urk! Fortfarande förkyld och trött. Jag som hade hoppas på att kunna få så mycket gjort på påsklovet.

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/12 :  08:42:58  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Urk för grannar
Ska ringa skatt-e-värket idag, beträffande de ovanför mig.
Grannen bredvid har nu stört mig 4 dagar under de senaste 7 dagarna med sitt musikspelande framåt midnatt. Igår ringde jag på, men han vred ner volymen och vägrade öppna trots att jag tryckte på ringklockan 5 gånger
Störningsjour? Nä, det behövs inte i bostadsrätt anses det
Har nu skickat elektronisk post till styrelsen och upplyst dem om problemet.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/12 :  09:58:20  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Vi kan ju alltid bygga en 15Hz resonator som du kan ställa i ditt vardagsrum i en vecka. Den behöver inte ge mer än 100 dB så skallrar allt - överallt. Bo borta en vecka så kanske dom har lärt sig nått om hänsyn, vibrationer i strukturer, vandrande möbler och nedrasade tavlor mm...

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/04/12 :  10:41:50  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Brutal skallebank

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/12 :  11:19:36  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Värk...överallt känns det som.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/04/12 :  13:18:34  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
det var då en förba..at gnällig gnälltråd
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/04/12 :  21:30:58  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Mey: Tipsa hyresvärden!

jag har lyckats cykla till och från jobbet hela veckan utan att någon bildrulle eller fotgängare försökt ha ihjäl mig. Men så är det påsklov varför alla skolkids är hemma och fyller sin meningsfulla fritid med meningslöst FB-dravel.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/12 :  21:59:10  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Har informerat föreningen om vad som pågår (dvs att de nya grannarna ovanför håller på att riva ut halva lägenheten) och tydligen skall fastighetsskötaren vara den som har ansvaret för frågor av denna typ.
Dock så råkar det här vara just fastighetsskötarens förra lägenhet, som är föremål för arbetet ifråga...

Fick svar från styrelsen idag som lovade att ta itu med den stökiga grannen bredvid, de skall ha möte nu på Tisdag, och jag vet att de inte är särskilt blyga när de väl tar tag i ett problem...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/13 :  11:24:43  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
a..........p..........a..........t..........i...........

J.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000