HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/04/04 :  20:37:47  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Skulle titta på avslutningen på Project Runway igår men tvingades först titta på fyra unga svenskor som drällde runt i Hollywood i jakten på lyckan. Fy fan sådana våp - totalt befriade på allt vad intelligens och skönhet heter. När Project Runway sent omsider började var det förlängt en halvtimme och jag kom inte i säng förrän efter halv tolv. Idag mår jag skit; måste ha viss mängd sömn.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/05 :  09:31:31  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
ONT efter gårdagens promenerande....inte för motions skull utan för att jag var tvungen.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/05 :  11:20:45  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag har sovit 12 timmar i natt, men är ändå avslagen och orkeslös idag. Inte samma sjuka, tunga, blöta mögliga matta av apati som igår, men ändå mer avslagen än nöden kräver.

Jag har ju BIBar att bygga. FEAEN!!!
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2012/04/05 :  14:34:46  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Net at Once leverantör av internet och IP telefoni.
Maken till inkompetent företag år 2012 trodde jag inte fanns!
-Skickar faktura fast vi har tre månader gratis.
När jag ringer upp och ber hon kolla vad det står på mitt avtal
ber hon mig vänta för att förmodligen rent fysiskt springa till avtalsavdelningen för att kolla.
En evighet senare svarar hon att det blivit något fel och justerar fakturan.

-IP telefoni väntar jag fortfarande på, bortkopplad från Telia den 20 mars väntar fortfarande på ett telefonfilter.

-Support som ringer upp-du får inget annat alternativ villket innebär att det kan ta tre dagar om dom ens ringer.

-"Värva en vän och få 250:-" jag har tyvärr värvat min granne som har samma bekymmer som jag och inga 250:- har jag fått trots påtryckningar.

Jag är inte klara med dom än!
Dom ska få veta ett och annat hur man styr ett företag!
Gahhh!!!
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2012/04/05 :  16:17:45  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Nåja, eftersom som det går att Googla allt så måste jag ge dom lite upprättelse.
250:- kommer på nästa faktura i samband med de fria månaderna på telefonin.
Vi får se om dom håller sitt löfte.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/05 :  16:56:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Snubbarna i Led Zeppelin vägrar komma hit och och ge mig och familjen en privatkonsert idag... Så tråkiga....
Nu har både U2, Pink Floyd och Led Zeppelin tackat nej...
Vart är världen på väg egentligen???
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/04/05 :  18:53:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag noterade i morse att jag tog min sista betablockerare och ville inte offra en lunch med att sitta i pensionärskön på appeteket. Bokade mina hjärtpiller på nätet och åkte efter jobbet till apteket för att hetsa dem lite. Jag VET att mina tabletter är standard men lik förbannat finns det en central som packar mina piller och skickar dem separat. Alltså jag får vara utan mina betablockerare då ...

Fast jag har två paket dubbla dosen. Får bara bryta isär pillrena.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7903 Posts

Posted - 2012/04/05 :  23:17:57  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
quote:
Snubbarna i Led Zeppelin vägrar komma hit och och ge mig och familjen en privatkonsert idag

Jag lyckades faktiskt få det halvlegendariska punkbandet Asta Kask att lova mig att komma och spela i morsans garage i utbyte mot en pall starköl. Tyvärr rann hela projektet ut i sanden...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/04/06 :  09:15:36  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
När man tittur ut genom fönstret och ser att snön vräker ner Fy faen.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/06 :  09:17:08  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Jag lyckades faktiskt få det halvlegendariska punkbandet Asta Kask att lova mig att komma och spela i morsans garage i utbyte mot en pall starköl

Varför blir jag inte förvånad över att just du Fuling skriver detta?!?

quote:
Tyvärr rann hela projektet ut i sanden...

Vad synd! Det hela lät precis så underbart vilt och rock&roll som man föreställer dig Fuling. Det hade varit legendariskt med en privat AstaKask-spelning, speciellt med den högst rock&roll haltiga lönen dde hade fått!

För att hålla sig ontopic här, så är allså gnället att det hela inte bidde av - fördjeafligt!
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2012/04/06 :  10:41:44  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
quote:
Tyvärr rann hela projektet ut i sanden...
- Synd på så mycket gott öl . . .

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/04/06 :  10:58:48  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Det här:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=86790

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/06 :  11:25:17  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Måste städa, trots längtan efter cirkelsåg och blivande proa.

Det är nått så rätt med plywood. Nått näst magiskt. Man får en längtan, nått som kliar i mitt sinne, nått som kräver att man kliar på det lilla "myggbettet".

Men Malin kräver städ, å då blir det städ!

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/06 :  11:46:46  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Inget ännu...vilket oroar mig för vad som komma skall...NÅT måste ju gå en på nerverna...eller?

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/04/06 :  17:04:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
I veckan körde skrivdragaren rakt i vänster pekfinger. Gjorde on, blev blodigt och gav upphov till ett kross-sår.

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/06 :  18:01:56  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Har inte haft energi att diy:a mkt de sista dagarna, det känns lite surt.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/06 :  18:58:09  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Var ute på landet och tittade till lite, träffade då på den stackars lille kissen jag förbarmade mig över förra sommaren och hösten.
Den var även nu utsvulten och ledsen vilket gör mig ledsen.
I brist på mat försökte den jaga fåglarna, men det är inte så lätt för en liten och späd katt.

Vi lyckades i höstas få tag på ägarna och pratade med dem, och de försäkrade att katten hade det bra, osv. men uppenbarligen är det inte så eftersom att den kommer till oss och är utsvulten. F-n för vissa djurägare!
Vet inte riktigt vad jag skall göra, är sugen på att "ta över" den rakt av och ge den ett plats i mitt hem.
Vad säger expertpanelen?
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/06 :  19:26:20  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Absolut ta hand om den.

De som inte sköter sina djur på ett ok sätt behöver ...... i ......!
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/04/06 :  20:25:06  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Den som inte matar sin katt saknar den nog inte heller. Ta hand om den du.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/07 :  08:00:51  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Igår fick jag välja mellan städa, städa eller världkrig. Cirkelsåg var inte ens ett avlägset alternativ. Idag har vi besök, varvid cirkelsågen är totalt bannlyst...

Dessa kvinnor.... I min enfald trodde jag att om jag bara städar och städar och städar en hel dag, så kunde jag få använda lite lite lite tid till egna projekt. Men icke!

Ni skulle ha sett hennes blick när jag råkade nämna sågen.
Det var den där blicken man inte argumenterar emot, om man har minsta lilla självbevarelsedrift. Lite som att man inte bör köra chickenrace mot ett X2000 som kommer i 180 km/t.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/07 :  08:28:55  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Det var den där blicken man inte argumenterar emot, om man har minsta lilla självbevarelsedrift.

Jo den typen av blick känner jag igen och senast igår när jag ville se golfen på TV och hon snabba cash, det blev snabba cash och allt är frid och fröjd i stugan och det tack vare lite självbevarelsedrift
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2012/04/07 :  09:14:28  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jäkla skitmänniskor som inte kan ta hand om sitt husdjur.

Mey ta du hand om kattens ägare inte tar sitt ansvar för katten så ta du över den. men gör så att du pratar med dem först så att det inte uppkommer några problem för att du tar hand om den är det ok så lämnar du 1:- som köpeskilling så är allt frid och fröjd (hoppas jag).

Jag har själv en som flyttade in hos mig, liten och mager jagade allt som kunde ätas men idag en stor och slö soffkatt.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/07 :  19:53:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Vad som känts som en allergisk irritation i kroppen håller på att utvecklas till en klassisk scheisse-förkylning. Jag har ont i hals och kropp, ingen ork eller ambition. Vill bara vara ifred och skissa på samma Nelson Pass Zen-förstärkare gång efter gång. Det är nästan nått lite lätt hypnotiskt med att skissa just den, och alla otaliga variationer man kan komma på, gång efter gång...
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/04/07 :  23:11:37  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag skulle tro att katten väljer att bo hos dig om du börjar mata den. Och om den är utsvulten har den ju inte varit hemma på ett tag så ägarna saknar den kanske inte.
Vi hade en katt som inte trivdes hos oss utan gick iväg till en annan familj några hundra meter bort. De hade inget emot att ta över katten när den envisades med att gå dit hela tiden. Vi hade liksom inget att säga till om, katten bestämde var den ville bo.
Vill katten vara hos dig tror jag att ägarna kan acceptera det.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/08 :  09:11:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag fortsätter att må som en överkörd grävling. Ont i halsen, seg i kroppen och ett uttalat underskott på ambition och strävsamhet.

Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000