HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Ny lur från Sennheiser HD700
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/02/16 :  20:34:37  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply

Ny lur från Sennheiser HD700
Lillebror till HD800. Skall vara billigare med.

http://www.sennheiserusa.com/audiophile-headphones-hd-700-high-sound-quality_504963

Modda allt som går att modda!

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/02/17 :  09:22:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Japp, Sennheisser hade med den på Stockholmsmässan. Jag tog chansen att lyssna med den.

Jag tog några bilder som jag kommer att lägga upp här!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/02/17 :  09:37:45  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Hoppas på att jämföra HD700 och HD800 ngn gång i framtiden

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8511 Posts

Posted - 2012/02/17 :  10:39:40  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Jag tog chansen att lyssna med den.


Hur lät den?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/02/17 :  15:16:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Riktigt trevligt! Luren jag lyssnade genom var en utvecklingslur som de lånat från tyskland. Den måste ha varit välanvänd/välinspelad, jag upplevde den som väldigt luftig och samtidigt "stabil" i ljudet. Den satt fint på huvudet också, ingetklämmande eller "sladdrande".

Kort sagt, den satt fint på skulten och den hade gärna fått sitta kvar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/02/20 :  09:46:34  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Pac har fångat skapelsen på bild i denna tråden från stockholmsmässan: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=86312&whichpage=5


Modda allt som går att modda!

Edited by - Bardis on 2012/02/20 09:47:39
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2012/02/20 :  16:33:19  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Jag passade på att lyssna till HD-700 nu på mässan i Sthm. Jag har gått i tankarna att införskaffa mig en uppgradering till mina HD600 & HD650 och de övriga lurarna jag har, och då självklart HD800 som jag fick en möjlighet att lyssna på Arken mässan när den var senast.
Dock så tyckte jag de sitter för mycket "nere" på mina kinder, anser att jag har ett normalstort huvud men den täcker en för stor del av sidorna på ansiktet för att jag ska tycka att den är bekväm att ha på sig, det är tråkigt då jag tycker att ljudet håller toppklass.

HD700 som jag lyssnade på som hastigast på mässan satt helt suveränt på huvudet, mao en superskön lur att ha på huvudet.
Ljudet är lite varmare och inte riktigt samma fina upplösning som HD800 men bättre än HD650 vilket gör att det tänkta priset på 7-8 tusen är konkurenskraftigt mot andra märken och inbördes i deras lineup.
Annars så kan jag bara hålla med Pac:s kommentarer om denna lur.

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000