HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pickup med perfect match för LP12/Akito?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2012/02/15 :  11:35:25  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Finns det nån sån?

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/15 :  12:26:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det gör det säkert...

Men det handlar ju om vad du föredrar, din kringutrustning, luftrycket, frugans humör etc?
Du får nog tydliggöra vad du gillar om du ska få tips, annars blir det som attfråga vilket vin som passar bäst... Utan att tala om vad du gillar och vad du skall äta till dryckjomet.
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2012/02/15 :  15:56:10  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Nej jag tänker just om det finns nån erkänd självklar kombo... Linn Adikt ska ju vara anpassad för armen, men även goldrings pickuper borde ju funka lika bra? Adikten är väl dessutom en moddad goldring? Är MM eller MC att föredra?
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2012/02/26 :  21:40:05  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Nja, det där med perfect match har alltid varit skitsnack. Om du frågar rätt, eller fel människa. LP12:an är i mitt tycke en alldeles fantastiskt spelare, jag har en själv! Men i mitt tycke är den bara bra om man använder den som den var när den fått sin första riktiga motorstyrning, Lingo, men skippar alla senare uppgraderingar. Allt som hänt efter Lingo har bara fått spelaren att spela ljusare, vilket är modernt och allmänt omtyckt. Men avskytt av mig, som dessutom tycker att man ska ha en mjuk och fin puppa på den även i det "äldre" skicket. Inte en Linn K9 som var matchen förr, hopplöst skrikig puppa. Ingen Adikt heller, även om den är bättre. Jag kör en Goldring Elite. Riktigt bra faktiskt, förmodligen för att den är utskälld för att den har rak frekvenskurva och inte den sanslösa peak i diskanten som många MC-puppor har och som jag har så svårt för. Men, om du gillar det moderna, ljusa, klangidealet så ska du inte lyssna ett dugg på mig som f.ö. har haft goda resultat med Shure VST-V och Grado reference också. Glöm dem också. Om du däremot har Berwaldhallen som referens så var mina tips både bra och allvarligt menade.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2012/02/29 :  12:25:07  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Intressant läsning detta :) Jag har nämligen en grund 12:a från mitten av -90-talet med just Lingo. Denna kombo köpte jag med åtanke att INTE uppgradera till förbannelse utan köra på och försöka vara nöjd. Pickupfrågan är ju alltid aktuell o andra sidan. Jag spelar idag på en Sumiko blue point 2. Låter bra tycker jag, mycket kropp och spelglädje. Så där borde jag stanna och vara nöjd :) Jag har sneglat rätt mycket på goldrings MM pickuper det senaste, borde vara bra kombo till akito, dessutom har dom ju nålslipningar som ska vara riktigt bra.
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2012/02/29 :  20:14:53  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Har ingen aning om hur de där nya Goldring MM låter, men undrar ju varför du lurar på uppgradering när du verkar nöjd med Sumiko Blue Point. Å andra sidan minns jag den puppan som onödigt ljus, men jag är som nämnts lite extrem i det fallet. Generellt så har jag goda erfarenheter av bra slipningar och dåliga erfarenheter av MC framför MM bara för sakens skull s.a.s. Det blir helt enkelt för dyrt om men ska ha både MC och fin slipning. Om man inte behöver bry sig om betalkortets eventuella skrynklighet så smakar det ju självklart (enligt min mening) fågel med en koetsupuppa. Jag kan inte motivera det, men vann jag på tipset så vore det en s.k. no-brainer.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000