HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Skicka till England?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/02/02 :  02:16:35  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Vad kan det kosta att skicka ett tolv kg försteg till och från England och vilket företag bör man skicka med?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

plundin
Member

60 Posts

Posted - 2012/02/02 :  12:10:27  Show Profile Send plundin a Private Message  Reply
har du testat http://www.fraktjakt.se/ ?

Nån stans att börja i alla fall!

/ptr

arbetar hos Akkelis Audio
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2012/02/02 :  17:49:59  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Var nyss i en liknande situation och insåg att det inte är gratis att skicka större pryttlar över nationsgränser.

Klart billigast var nog posten som postpaket inom EU. Enda trista var att man inte kan skicka paket som REK, utan de lämnar kanske av det vid dörren eller kanske vid närmsta utlämningsställe och utan legitimerad utlämning. Men billigt och spårbart inom EU. Dessutom försäkrat (och man kan tilläggsförsäkra för högre värde).
Näste i ledet var om det fick plats i en xxl-låda från en DHL-servicepoint. Legitimerad utlämning med signering, men en tusenlapp dyrare än posten.
Därefter trillade andra fraktlösningar in så som FedEx och UPS etc.

Att skicka som privatperson utan avtal med transportören kostar en hel del.
Go to Top of Page

Bhuset
Member

126 Posts

Posted - 2012/02/02 :  18:45:42  Show Profile Send Bhuset a Private Message  Reply
Jag skickade en reciver till arcam i england med schenker,det kostade 500kr och tog en vecka.
Jag betalade med kontokort och som privatperson (inga problem)
Mvh..
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2012/02/02 :  20:43:47  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Jag försökte skicka ett par bongotrummor (!) till Sverige frånEngland för ett par år sedan. Detta skulle ha kostat mig ~2000 kronor (strax under 20 kilo). Förklaringen till detta höga pris var att man inte längre kör post på lastbil (via färja till/från kontinenten) mellan Sverige och England, allt flygs. Det kanske har ändrats men i mitt fall blev det billigare för personen som skulle ha trummorna att komma över och hämta dem.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2012/02/05 :  12:39:05  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Skickade, ett slutsteg, 26kg, till England.....UPS var klart billigast.

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/02/05 :  15:59:16  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Tack för alla tips.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000