HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Data strul
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/02/09 :  12:07:16  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Vad har jag får fel på nya HP dator. Det går nämligen inte att få upp vissa sidor på internet. På grabbens dator är det inga problem att få upp samma sidor. På min dator får jag upp en text där det står att (internet har slutat fungera). VI har samma Windovs 7 home på bägge datorerna. Är det någon inställning eller något jag kan prova. Datorerna delar på samma internet genom en router om detta kan vara någon vägledning.

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/02/09 :  13:36:40  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
-kör du trådlöst eller trådat mot routern?
-vad är det för fabrikat på routern?
-är det en G elle N router?
-Om trådlöst, vad har ni för donglar?
-Om trådlöst, hur långt ifrån routern står respektive dator?
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/02/09 :  13:45:57  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Det är trådat, routern heter Cisco. Kan tyvärr inte svara på om det är G eller N.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2012/02/09 :  14:05:59  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Har du DHCP (dynamiska IP-uppgifter) från routern? Låter ju nästan som att du har DNS-problem på en dator, alltså svårigheter att översätta adresser i text till IP-baserade sådana.

Har du knappat in ett statiskt IP på en av datorerna kommer det troligtvis ändå att fungera att ansluta till routern och då kanske det också finns angivet några ruttna DNS-adresser.

Den andra kör då kanske på DHCP och får DNS från routern.

Kanske ett långskott men värt att kolla.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/02/09 :  14:37:07  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Har du någon form av spärrar i dina inställningar?
Ja, sånt som man inte får nämna på forumet, eller annat

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2012/02/09 :  15:08:25  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Ajaj, grabben håller koll på farsgubbens surfvanor hehe

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/02/09 :  16:08:56  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Ja, det är klart att gubbsjukan har satt an, nu vid 52 års ålder
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000