HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bridge
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/02/04 :  19:10:58  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Jag har tagit upp kortspelet bridge tillsammans med några kompisar.

Spelade tillsammans med far min för länge sedan, inget tävlingsspel direkt utan med hans kompisar och som sällskapsspel (bettning förekom).

Nu träffas vi en gång per vecka under den mörka årstiden, kul som attan. Nu är det min tur till veckan (tisdag) som kommer att stå för värdskapet.

Nya kortlekar - check
Kaffe finns - check
Fikabröd -check

De sa att de hört att jag har en jäv*la schysst stereo som de vill lyssna på och undrade om de kunde komma lite tidigare för att lyssna innan bridgen?
Jag funderar på om jag ska dra upp volymen så att de får lite hörsel problem vid budgivningen.
Den ena gillar Queen, Styx, Toto, Chicago, influerad av mig sedan tidigt sjuttiotal. Den andre är jazz intresserad och den tredje är måttligt intresserad av musik (gillar dansband).

Jag har nog både vinyl och cd så att de två första kan få sitt lystmäte tillgodosett, medan jag får söka på spotify för att hitta musik åt den tredje kompisen.

Åter till bridgen.

Ungefär som att cykla - har man en gång lärt sig så.... trodde jag

Budgivningen är attans så svår även om vi spelar efter standard, det gäller verkligen att tala om vad man har på hand, annars kan det gå illa. Det straffar sig direkt om man inte är fokuserad och räknar kort.

Ville med denna post bara informera er om att jag inte är sysslolös och att jag försöker hålla hjärnan igång.
Melodikrysset är för lätt.
Korsord är för svårt ibland.
Bridge på sällskaps nivå är lagom.

Ha en fortsatt trevlig helg

Nu ska jag spela en skiva jag inte spelat på länge.
Queen - A Kind Of Magic och låten Friends Will Be Friends

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/02/05 :  00:11:34  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Min nuvarande arbetsplats har bridge som stående inslag varje måndag, dock endast för gästerna!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000