HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Lim till Skinninimitation??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/01/30 :  04:02:07  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message  Reply
Ja vad ska man använda för något till fuskskinn,vinyl? ska nämligen klä fronterna till mina lådor. Har läst att någon använt biltemas spraylim,
funkar det så bra? läser man om limmet i deras katalog så verkar det funka till det mesta utom just då till vinylplaster??? eller har ni något annat förslag på bra lim som inte förstör "skinnet"

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/01/30 :  08:59:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vattenbaserat kontaktlim funkar.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/30 :  10:18:25  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Använde ett kontaktlim jag köpte på eurocash till skinnimitationen. Funkade, men det gick åt rätt mkt.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/01/30 :  15:20:09  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message  Reply
Ok! tack för svar, tror jag ska försöka få tag i vattenbaserat kontaktlim då

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2012/01/30 :  16:00:08  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Om det handlar om den typ av vinyl som används till gitarrförstärkare så är det "vanligt" lösningsmedelbaserat kontaktlim som används.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000