HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nya tider, härliga tider
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/01/14 :  21:53:06  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Hej.

Hoppas det här året kommer att bjuda på mer tid, med mer möjligheter att pyssla med det roligaste som finns i hela världen, nämligen ljudbyggen. Förra året gick ju så jäkla fort, ja fortare än alla andra faktiskt. Det blev mycket gjort som inte alls blev gjort.

Men nu stundar våren snart, om några månader, med förhoppning om nya friska högtalar krafter. Själv har jag dock fullt upp med att färdigställa just det jag gjorde som inte alls blev gjort, sen får jag se om det blir något mer gjort alls än rena experiment. Men känner jag mig själv rätt, har jag svårt att hålla fingrarna i styr.

Även jag har nu för första gången i mitt liv beställt element from out there. Beställde från Strassacker i Tyskland. Men kusligt tyckte jag det var. Visste inte riktigt hur jag skulle bete mig för att betala out there billingar. Jo, Jag har internetbank jag med, men ändå. Vad enkelt det faktiskt var. Bara jag fick klart för mig hur man gjorde, gick det ju som smort. Och ni, jag tjänade faktiskt dryga tusingen mot att beställa samma vara från Hifikit. Blir det fortsättning, blir det absolut mer from out there.

Ja, ni ser hur det är, det går ta mig fasiken inte att sluta med det här, även om man borde till förmån för annat. Det här intresset är lite grand som en drog, eller en alkolist som måste ha sin dagliga dos av alkohol, för att livet skall vara värt att leva.

Bytte dator i dagarna, ja, jäklar vilket nå, ja vilket sjå det blev då. E-posten tog en hel dag att få igång, tillsammans med att alla gamla viktiga filer som skulle flyttas. För att inte tala om alla dessa j-a kabelhärvor som är som en hopplös snårskog, få se nu var skulle den vara, o den, o den. Ja, man kan bli snurrig och hungrig för mindre. Det finns inga seriella portar på nyare datorer, vilket mitt mätprogram erfordrar. Så här sitter jag nu i ett mätlabb som blir allt mindre o mindre, med 2 datorer, en gammal ångdriven för mätningar, och en av modernaste snitt för andra sysslor. Förbaskade utveckling, kan man inte bromsa in lite här, så man slipper köpa nytt hela tiden.

På sätt o vis var det bättre förr, när man bara hade en tongenerator och en millivoltmeter att hålla ordning på, ja ton kurvan, den fick bli som den blev. Vi från pennans tid, fick nöja oss med att plotta ner mätkurvorna för hand på ett frekvensdiagram. Gud jag måste vara född på stenåldern.

Edited by - Eriksson on 2012/01/14 22:02:25
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000