HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Är det svårt att göra musik?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/12/23 :  16:11:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Knappast! Om man har den fantasi som Elton John har.
Kolla dessa klippen, jag fick just länkarna av en god vän.

http://www.youtube.com/watch?v=8GuI4UUZrmw

http://www.youtube.com/watch?v=OB3MwB2F-wU

Allt är möjligt!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/12/23 :  16:49:03  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Actors studio klippet är fullkomligt lysande.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/12/23 :  18:43:04  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
DET förklarar vääääldigt mycket ....
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2011/12/23 :  22:12:09  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Nej det är inte svårt.
Det svåra är att få det att låta bra......
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2011/12/23 :  22:35:20  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Säger som konstnären på Hötorget sa, det är ingen konst att måla, konsten är att sälja skiten...

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2011/12/23 :  22:45:27  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Picasso sålde väldigt bra med några penseldrag.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2011/12/23 :  23:11:52  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Mycket kändisar i publiken i första klippet, tycker mig känna igen Ozzy Osborne och Boris Becker. Finns det fler?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/12/23 :  23:28:45  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Sharon och Ozzy, Claudia Schiffer, Boris Becker, Yannick Noah (osäker), Stephen Fry är de jag känner igen.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/12/23 :  23:39:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Actors studio klippet är fullkomligt lysande.
Tycker jag också. Karln är ju supersnabb i huvet och humorn svämmar över alla bräddar. Sånt gillar jag.

Jag har alltid gillat Elton John. Det fick en stor nytändning här om dagen när jag fick tag på ett par skivor i 24/96 masterkvalitet - helt enastående, bland det mest välinspelade jag hört!
Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2011/12/27 :  01:25:39  Show Profile Send lagun49 a Private Message  Reply
Elton John är ett geni. Jag har följt honom sedan 1970, då det självbetitlade albumet kom ut, och innehöll bl.a. "Your song". Denna vinylskiva blev sönderspelad. I allt nytt han gör känner man igen hans harmoniska och musikaliska vändningar, ändå känns varje ny sång helt ny. Det han gör i klippen är i och för sig inget unikt, många som skriver musik kan presterande liknande, men knappast med samma finess, som Elton J gör i klippen!

Lars G

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2012/01/18 :  16:26:39  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Visst är Elton John ett geni men jag tycker ändå att Billt Pauls cover på Your Song är bättre flitight använt av Wingresor i sin reklam.
Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2012/01/19 :  00:15:02  Show Profile Send lagun49 a Private Message  Reply
Jag har inte påstått att Elton Johns första version av Your Song är den bästa. Genialiteten ligger bl.a. i, att man skapar ett grundmaterial, som sedan kan varieras av andra (både till det bättre, men också till det sämre). Jämför gärna med den klassiska musiken, som skapades för 500 år sedan, och fortfarande framförs i olika versioner. Det är det som är kvalité och genialitet!

Lars G

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000