Author |
Topic |
miaber
Member
1345 Posts |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/02/23 : 22:07:02
|
Sådär ja!
Det var "dom förutsebara" låtarnas afton.
Det är tur att "somliga bidrag" åker ur.
Nä, nä, ingen nämnd och ingen glömd.
Andra chansens bidrag brukar inte vara med o kriga om dom fem främsta placeringarna i Globen.
Men vi lägger ett öga på Kalstad nästa helg i alla fall. Om inte annat så för ennu en trevlig kväll med familjen.
|
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/02/23 : 22:12:41
|
Vi var ju bara tvungna att "avnjuta" AoL men oj oj oj oj vilken smörja. Fem upphovsmän och så blir det bara en smetig hundskit av alltsammans. SKÄMS!!!! Sedan hörde vi genomspelningen innan omröstningningen och ....
|
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2013/02/23 : 22:38:16
|
Allt låter likadant och så blir det med förinspelat mög. Vet inte varför ser skräpet... förmodligen för att resten av mina vänner hänger på facebook och uppdaterar instagram. Tror jag värmer upp rörsteget. |
|
|
FForsman
100.000-klubben
2593 Posts |
Posted - 2013/02/24 : 00:24:16
|
Jag får hålla med miaber. Trots mina farhågor tycker jag nog att min gamle hjälte Ralf inte gjorde bort sig. Även om det per definition är tabu för en hårdrockare att en vistas i närheten av schlagergenren.
/mvhff |
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv! |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/02/24 : 08:15:17
|
Ja men FForsman, är det inte just "tabun" som en sann konstnär ska utmana? Beatles införde stråkar i popen. Och hade långt hår och högklackade skor. Det var tabun på många plan.
Ska vi se det som hårdrock, är det det bästa hårdrocks bidraget hittills. Det var en bra blandning, kanske något nytt som vi vill ha.
Ralf kan lite mer än bara sjunga rak hårdrock. Det är positivt!
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/02/24 : 08:59:33
|
FForsman: De här då???
Vi är nog väldigt många som faktiskt kan uppleva att det i andra genrer som hårdrocks-, dansbands-, vispopsgenrer och många andra, vilka inte är representerade i våra diskotek (skivsamling på grekiska) finns pärlor. Även om vi inte gillar musikstilen kan vi se att musiken är välspelad, musikerna skickliga och texter och arrangemang intelligenta. Min känsla är att mycket, om inte allt, som presenteras på "mello" (rimmar på en gräslig efterrätt benämnd Jello - en slump??) är framfött enbart för att vinna en tävling, en producent fått en friplåt till tävlingen eller som ren utfyllning - "vi måste ju ha med minst EN etablerad artist". Paketera detta i lite lamé, urringat och suspensoarer och VOILA! - skådespel för folket. |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/02/24 : 18:06:23
|
Familjen har läst igenom diverse kvälls tidningar. Kvällsposten verkar vara på hugget med "eftersnacket".
Kontentan är att Army of.. blir sågade totalt. Flera av artisterna tyckte det var "osmakligt", "idefattigt" och "oproffsigt".
Medlemmarna själva uppges vara oense om vem och var som "gick fel". La Camilla var förbannad och sa att det hade gått bättre om hon ställt upp ensam. Men vi har inte gått färdigt i terapin som fört oss samman igen.
Journalisterna hade också synpunkter på Sylvia V:s nummer. Det ansågs vara hur bra som helst, men ett par decennier för sent.
Men om man bortser från artisternas personliga besvikelser så är alla nöjda med vinnarna.
|
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2013/02/24 : 19:38:44
|
Hade en en fin kväll med sista delfinalen... tror nog att både Raffe och Munther blir svåra att slå till slut. Min röst går till Ralf. |
Min anläggningstråd |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/02/28 : 17:50:23
|
Har försök ragga lite media-skvaller inför lördagens drabbning. Men allt verkar vara fokuserat på fördelningen; han och hon. Bara killar i finalen vore katastrof anser många. Varför är det bara killar? Har något gått snett i omröstningen? Är det bara tjejer som röstar?
Martin och Robin är tippade som vinnare. Uggan kan skrälla. Eric Gadd loooooser.
Men vi får väl se. Kul vore om tjejerna skrällde med besked tycker jag i alla fall. Fast man skulle ju strunta i själva artisten och bara se till melodin.
|
|
|
FForsman
100.000-klubben
2593 Posts |
Posted - 2013/02/28 : 23:17:18
|
Räknas en röst lagd här? Jag gör i alla fall som guy gadbois och röstar på Ralf.
/mvhff |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
Posted - 2013/03/01 : 12:18:29
|
Jag är för en gångs skull glad att jag jobbar en lördagskväll/natt
Nu har jag ingen koll exakt vilka som gått till final eller andra chansen, men mina barn gillar Copacabanana, Heartbreak Hotel och Gosa.
Och säga vad man vill om Gosa, men med sitt lite Afrikanska sväng så är den rätt härlig. Tjatig? ja, tramsig text? ja, skönt sväng? oh ja! Men den skulle tjäna på att sjungas på ett annat språk...
|
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/03/02 : 08:07:28
|
Efter gen-repet i Karlstad ha Anton Evalds seglat upp som en "favorit".
Trion Martin, Behrang och Ugglas, står på samma nivå, (en bra bit efter Anton).
Kanske lottningen i duellen kommer att vara avgörande. Gadd är stadigt förankrad i botten
Vad kan man servera familjen en sådan här kväll? Kassler var det bra pris på. Så det blir: Vinkokt kassler och en enkel vinsås, kokta grönsaker och Hasselbackspotatis.
Det länge sedan jag gjorde Hasselbacks- potatis så jag är riktigt sugen på de.
Vad ska vi ha i TV-soffan (framför HiFi:n)? Fruktous och smör poppade popcorn med "pyttelite" salt.
"Tänt var det här". Höll jag på att skriva. Men jag mena: "Laddat och klart" för en trevlig familjekväll.
|
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/03/02 : 18:00:21
|
Saxat från nyheterna:
"Många är tokiga i Melodifestivalen, en del är till och med så frälsta att de är med i Melodifestivalklubben. I dag laddade delar av klubben upp med middag i Karlstad inför Andra chansen. En del av medlemmarna åker runt på alla deltävlingar". ------------- Ja har man ingenbra HiFi så får väl en live föreställning duga. Men dom har nog mycket trevligt, tror ni inte de?
Jag citerar "Ugglans" inlägg i könsroll diskussionen:
"Jag tror inte folk könskvoterar när de röstar. Jag tror de går helt på känsla och låt. Är det så att det är killarna som berört och fått rösterna så ska de ha dem. Men det vore kul med lite tjejer, eller hur? säger Caroline."
Nu återstår det bara timmar tills det smäller. Hoppas Ugglan skräller tillsammans med dom andra tjejerna ikväll. De vore kul. |
Edited by - Gubben i Kalmar on 2013/03/02 18:11:46 |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/03/03 : 19:33:05
|
Vi kolla runt lite vad som skrivits om gårdagen drabbning.
Men drabbningen har gjort ovanligt litet avtryck i pressen. Inga skandaler, ingen omhändertagen av "Polismyndigheten".
Däremot har Bards öppna brev med ett tillkännagivet avsked, blivit ett talesätt. Det efter Ginas passning angående det 5 bidraget som åker ut.
Nu finns deg ett komplett start fällt. Ralf är högt önskad som vinnare på lördag. Hoffsten är också något man kan lyssna på.
Vi får se, och håller tummarna!
|
|
|
FForsman
100.000-klubben
2593 Posts |
Posted - 2013/03/03 : 22:49:38
|
Jag kom på att jag har ny favorit - Louise Hoffsten! Jag änddrar min röst.
/mvhff |
Edited by - FForsman on 2013/03/04 22:10:01 |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/03/05 : 08:29:02
|
Såg en "gallup" och densåg ut såhär:
YOHIO 47 enheter Hoffsten 31 enheter Ralf 22 enheter
det kan bli spännande för det verkar vara många som gilla dessa
sen ska "experterna" lägga sin röst och då kan vad som hällst hända
|
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/03/08 : 09:02:32
|
Dan före dan!
Hur ska det gå i morgon?
YOHIO räknar tii favoriterna med marginal. Hoffsten och Ralf verkar vara kandidater till 2:dra, 3:dje platsen.
Vad serverar vi en såda "party-kväll"?
Här blir det; sjömansbiff och stekta äpplen med vaniljsås. Det är en gammal favorit från tiden ombord på HMS Älvsborg. Det var den enda rätt som manskapet fick äta från officerarnas matsedel. Grejen med sjömansbiffen är att köttet ska kokas mört i "Guinness öl". Mot slutet varavar man potaisen löken och köttet. Räker inte vätskan speder man med vatten.
I TV-soffan blir det (dagen till ära) frukt, ost och lite "rött".
Det ska nog bli en trevlig kväll.
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2013/03/08 : 09:23:43
|
Fick en inbjudan till morgondagens evenemang men tackade nej.
Tittar kanske? Men då mest för att se och höra Louise Hoffsten, hon är en av mina levande favoritartister, mycket känsla och ofta ganska utlämnande texter. Hoppas att hon kommer att må bra och leverera så som jag vet att hon kan Hon är redan en vinnare i mina ögon!
Men om det är en låt för den stora massan låter jag vara osagt, jag tror att ungdomarna och de s.k experterna tycker något helt annat? Fördomsfullt? Ja kanske, men det är vad jag tror.
Om det blir lite rött till middagen så kanske jag blir sömnig? men å andra sidan så tror jag att jag överlever om jag skulle somna ifrån tävlingen.
/byZan |
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
Edited by - byZan on 2013/03/08 09:25:33 |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
Posted - 2013/03/08 : 09:52:51
|
Imorgon kommer jag hem från jobbet, trött o sliten vid sju på kvällen. Efter en dusch så blir det antagligen soffan o Melodifestivaleländet, känns inte som jag har något alternativ (jo det har jag, men jag vill ju umgås med familjen) Jag har en känsla av att barnen vill rösta gult, rosa o brunt
Får hoppas att frugan har fixat nått smaskens till spektaklet.
|
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/03/08 : 12:54:01
|
opethic: jag kan zippa ner någon bra film och skicka till dig. Eller gå in på http://www.cinema.mosfilm.ru/ och se en gammal BRA sovjetisk film. |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/03/08 : 17:48:11
|
Gör det! Det går att få sidan på engelska och många av filmerna är textade på engelska och/eller tyska. Det finns massa korn - borde starta en länklista någonstans. |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2013/03/09 : 21:42:40
|
Louise Hoffsten berörde - övriga bidrag inget för mig! |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2013/03/09 : 22:33:54
|
Ja ja, var det rätt låt som vann?
Från andra chansen och så vinna kallaste!
Själv är mina favoriter Hoffsten o Ralf.
|
|
|
Topic |
|