HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Tips på RIAA
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2011/11/27 :  21:49:27  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
Är det någon som kan ge mig ett tips på ett BRA Riaa-steg (för MC) under 25,000:-
Jag har ägt eller testat följande:

Audio Research PH-2
SAT Phonofix
Lehman Black Cube
Project Phono Box MK II
Musical Fidelity X-LPS v3
Moon LP5.3
PS Audio GCPH (används för närvarande)
+ ett antal hembyggen, senast en diy klon av Pass xONO.

Inget av dem faller mig i smaken, de flesta gör någon del av jobbet bra, men ingen har klarat allt. Det borde finnas något Riaa som både låter bra på alla parametrar och inte kostar en hel skjortfabrik.

Kraven jag ställer:
* min 60 dB förstärkning
* justerbar belastning
* tyst (brusfritt)
* balanserad utgång, helst balaserat byggd.

Helst inte med rör. Eftersom jag aldrig stänger av anläggningen är inte rör det "smartaste" alternativet, med kontinuerliga rörbyten (nästan 9000 drifttimmar/år).
Det är dock inget krav, hittar jag något med rör som låter som jag vill, så...

Riaa-steg som jag är nyfiken på, men inte hört:

ASR Mini Basis II Exclusive
MOON 310LP
NLE 22 / NLE 15

Är det någon som har erfarenheter från någon av dessa?

/

Vinyl, one of the four building blocks of the universe.

min anläggning ser du här

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2011/11/27 :  23:45:59  Show Profile Send keso77 a Private Message  Reply
Måste ju fråga eftersom jag har ett. Vad är det du inte gillar med gcph?

Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2011/11/28 :  03:55:37  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Om du fick låna och spela med ett försteg som mitt C2300 ett tag tror jag att det snart blir ett Krell KCT till salu, åtminstone om du spelar mest vinyl.

Ljudupplevelser i Ystad har ett hemma för demo,
http://www.ljudupplevelser.se/mcintosh-c2300-p-701-c-178.aspx
men du har väl ganska långt dit?

Det förutsätter att du omprövar två av dina önskemål; inga rör och helbalanserad konstruktion.

http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=Preamplifiers&ProductId=C2300
Alla inställningar kan göras från fjärrkontrollen, alltså även pickup-lasten under pågående spelning.

Mätningar (skicka PM om du behöver inloggningsuppgifter):
http://www.milleraudioresearch.com/download2008/reports/jun08/mcintosh_c2300.html

Recensioner:
http://www.d2mk.ca/files/C2300-MC2301%20Absolute%20Sound%2012%202009.pdf
http://www.testberichte.de/volltextsuche/stereoplay-120376-1.html?p=143632

Forumkommentarer:
http://www.audiokarma.org/forums/showpost.php?p=2593822&postcount=20
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aamps&1244380110

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"

Edited by - lennartj on 2011/11/28 04:18:34
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/11/28 :  07:58:20  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Skippa rörträsket... Du kommer aldrig därur!

Närå, men jag har ett hett tips: Tom Evans
Enbart MC och levereras enligt dina önskemål, men fantastiskt välljudande.

Med vänlig hälsning, Micke

Vad är det du saknar i de steg du provat förresten?
(Jag spelar på Lehmann BC, och har haft SAT Phonofix)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2011/11/28 08:00:46
Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2011/11/28 :  17:29:10  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
Jag kanske uttryckte mig klumpigt i min text, efter att ha läst den igen låter det som att jag sågar alla riaa som jag testat. Det gör jag inte. De flesta låter bra på sitt sätt och många av dem faktiskt riktigt bra, men...

keso77:
quote:
Måste ju fråga eftersom jag har ett. Vad är det du inte gillar med gcph?

På det stora hela gillar jag GCPH, men det borde gå att hitta något steg som passar mig ännu bättre.
Jag saknar lite detaljer, framför allt i det lägre registret. Basen är kraftfull och tajt, men tyvärr inte lika detaljerad som t.ex. Moon LP5.3 där är det mycket enklare att hänga med på basgången och nyanserna.

3-D känslan är hyfsad, men når inte upp till vad t.ex. Lehman Black Cube kan prestera.
Smådetaljerna kommer inte fram lika bra som på t.ex. Pass xONO.
Jag upplever den även lite ojämn i det översta registret (i min anläggning, men inte hos polaren). Jag misstänker att det är missanpassning mellan min pickup och Riaa, GCPH har en fast belastningskapasitans på 47nF @ 100 Ohm, min Lyra Delos vill ha 150-200pF.

AlfaGTV:
quote:
Skippa rörträsket... Du kommer aldrig därur!

Det har tagit mig 15 år att bli rörfri, ve den som leder in mig i detta fördärv igen.

Kul sammanträffande, jag lånade först Phonofix'en och sedan Black Cub'en av en kompis som "bytte upp sig". Jag (precis som han) gillade Black Cube bättre. I min anläggning spelar den dock för ljust, det blev jobbigt vid högre volym.

Du frågade efter vad jag saknade hos de som jag testat. Detta är inte resultat på några korrekt utförda tester, utan de intrycken jag fick under den tid jag hade stegen till förfogande.

Project Phono Box MK II och Musical Fidelity X-LPS v3 är väl OK i förhållande till priset, men jag vill ha mer.

Phonofix'en har jag svårt att sammanfatta, bra, men ändå inte rätt för mig.

Lehman Black Cube spelade för ljust hos mig, annars var den dynamisk och detaljerad.

Pass xONO klonen var lite för mycket "right in your face" för min smak, annars lät den dj__gt bra.

Moon LP5.3 har en ovanligt bra upplösning i det lägre registret, jag hade dock önskat lite mer 3D-känsla, hyfsad dynamik. Lite bättre så hade jag vetat vad jag ville ha.

Audio Research PH-2 gillade jag inte alls, tråkig. Det kan ha berott på den medföljande transformatorn från K&K Audio (2x LL9206.) (Jag har hört så många lovord om denna trafo så jag tror inte det var den som begränsade), eller missanpassing mot pickupen.

lennartj:
Jag tror dig, det är säkert ett fantastiskt försteg, men jag tror KCT'n får stå kvar på hyllan ett tag till. Det är vinter och jag tror Krellen värmer mer än ditt C2300, trots rören.

/

Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2011/11/28 :  18:19:39  Show Profile Send Porta a Private Message  Reply
Får väl passa på att slå ett slag för WHEST igen.
Den här passar i din budget: http://www.whestaudio.co.uk/s-product.asp?ProductID=13
Själv köpte jag ett sådant här:http://www.whestaudio.co.uk/s-product.asp?ProductID=27
Och är alldeles väldigt mycket nöjd. Kom dock billigare undan då det var ett recensionsexemplar (recensenten köpte ett själv, men han ville ha svarta sidor.)
Lite kommentarer: http://theartofsound.net/forum/showthread.php?t=6767
http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=91541

Här kan man ibland göra fynd: http://www.whestaudio.co.uk/s-product.asp?ProductID=25
Men det kan vara ide att maila, inte alltid de hinner dyka upp här.

Go Whest young man.
http://www.whestaudio.co.uk/index.php
Go to Top of Page

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2011/11/28 :  20:22:46  Show Profile Send keso77 a Private Message  Reply
Tack för svaret!

Mitt är nytt, 10 timmar spelat, så jag har inte riktigt hunnit bilda mig en uppfattning ännu. Blev bara lite nojjig när jag läste det du skrev men känner inte igen något av kritiken hittills. Iofs har jag inte lyssnat superkritiskt eftersom det, från vad jag läst, kräver lång inspelningstid för att låta rätt, men med min Rondo Bronze gör den definitivt sitt jobb.

Lycka till med sökandet!

Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i

Edited by - keso77 on 2011/11/28 20:29:46
Go to Top of Page

silwerfeldt
Member

82 Posts

Posted - 2011/11/28 :  20:32:35  Show Profile Send silwerfeldt a Private Message  Reply
Kul att du lyssnar på så varierande prisgrupp och jämför.

jag själv lyssnade länge tills jag fastnade för ett försteg med inbyggd riaa - Leben RS28 - ännu ett rör alternativ och tillsammans med E.A.R MC-4 Step-up (som för övrigt har 3 st olika Ohm inställningar mellan 3 ohm till 40 ohm). Svåraste med step-up transformator är att matcha den rätt annars låter det skit .

Jag rekomenderar varmt en lyssning på leben försteg och just nu har jag faktiskt Nuforce Ref 9 V3 SE digitala slutsteg och det fungerar riktigt bra. Så det kan vara ett alternativ att ha rör i försteget och transistor / digitala slutsteg..

Har man väl hamnat i rörträsket så har man och jag kommer skaffa mig ett rörslutsteg också nu.

Jag har ägt ett ASR Mini basis Riaa som jag tyckte väldigt mycket om spelar otroligt bra för de pengarna .

Edited by - silwerfeldt on 2011/11/28 20:33:04
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/11/28 :  22:15:47  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tack för dina beskrivningar Thomas.PEO!

Mina intryck av Phonofixen var att den spelade med ett stort hjärta, men jag uppfattade den som grusig i de övre registren.
Lehmann som jag återvände till efter ett halvår/år med SAT är för mig ett väldigt gott RIAA, med mycket ren återgivning, dynamik och djup, torr bas. Jag uppfattar den inte som tunn, men det kanske kan härledas till övrig systemmatchning. Snarare att den gick betydligt djupare än Phonofixen, men med mindre hull.

MVH /Micke

Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2011/11/28 :  22:33:44  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
Tack för alla tips, det är underbart att ha så mycket erfarenhet så nära.

Porta:
Du har väckt min nyfikenhet på Whest PS.30R. Jag har kollat runt lite på nätet och de tekniska parametrarna stämmer med mina önskemål. Det verkar inte finnas någon generalagent i Sverige, vad jag förstår köpte du ditt direkt från Whest Audio. Provlyssnade du ditt innan du köpte, i så fall var? Whest Audio har en B-graded PS.30R för £ 1399, det verkar vara den billigaste på nätet för tillfället.

keso77:
Det stämmer att det tar många timmar innan det presterar fullt. Jag har inte upplevt så stor skillnad på någon elektronik innan.
Jag antar att du använder högsta tillgängliga förstärkning på ratten där bak, eftersom din Rondo Bronze har så låg utsignal. Jag tycker att det låter öppnare om jag sänker utsignalen med ratten på fronten till 1/2, och skruvar upp volymen på förstärkaren istället.
Till det priset man får ge för ett GCPH är det nog svårt att hitta något flexiblare. Jag har spelat med mitt i något år och tycker verkligen att det är prisvärt. Men ingentig är så bra att det inte kan bli bättre, eller hur.

silwerfeldt:
quote:
Har man väl hamnat i rörträsket så har man och jag kommer skaffa mig ett rörslutsteg också nu

Ja, jag känner igen det betendet, allt för väl. För inte så många år sedan var det bara rör och tansformatorer i hela kedjan, från pickup till högtalare. Inget ont om rör, tvärt om, det kan låta fantastiskt.
Tyvärr lade jag nästan lika mycket pengar på nya rör som på musik, det var det som fick mig att testa vad man kan få ut med halvledare istället. Det går faktiskt att få till ett hyfsat ljud med transistorer, vilket jag inte trodde innan.
(Jag har stuvat undan det mesta av mina rörprylar i en garderob, om jag skulle få ett återfall.)

Jag gillar designen på Leben RS28, tidlöst vackert.

Vad har du tänkt dig för slutsteg?
/

Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2011/11/29 :  12:17:26  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Plinius koru har inställningsmöjligheter balancerad utgång och är rörfri samt låter förträffligt, så det kan kanske vara ett bra alternativ, vet dock inte hur många sådana som är i omlopp i sverige.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2011/11/29 :  20:35:01  Show Profile Send Porta a Private Message  Reply
Jag hade aldrig tillfälle att lyssna innan men fick det med full returrätt.
Jag blev så nyfiken efter att ha läst en massa att jag inte kunde låta bli att testa, sedan fanns det ingen återvändo.
Egentligen låg budgeten på sådär 15' men det sprack lite

Maila gärna James Henriot (det är hans firma) han var väldigt smidig att göra med och kan kanske ge dig än ännu bättre deal.

Go Whest young man.
Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2011/11/29 :  23:25:43  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
Porta:
Jag har haft mailkorrespondens med James Henriot hela kvällen.
Det blir troligen ett Whest PS.30RDT. (budgeten har lätt för att spricka, eller hur)
James Henriot är en mycket trevlig person att göra affärer med, han erbjuder sig att skicka ett till mig med full returrätt, precis som du skrev.

Tack för tipset Porta och tack alla andra för visat intresse.

Jag återkommer om/när det blir affär.

/

Go to Top of Page

silwerfeldt
Member

82 Posts

Posted - 2011/11/30 :  14:20:17  Show Profile Send silwerfeldt a Private Message  Reply
Skönt att du verkar ha hittat ditt Riaa!

Det blev en Shindo montille. Väntar hem det nu och det skall bli fantastiskt kul att höra det i min hemma miljö. Svårt att hitta 230 volts Shindo.. Knappt ingen som säljer...

Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2011/11/30 :  21:05:06  Show Profile Send Porta a Private Message  Reply
Kul, hoppas du blir nöjd. James verkar nästan vara på plats 24/7
Om du mailar honom mer så hälsa gärna från mig, Stefan, att jag är mycket nöjd med mitt SE-RIAA,

Go Whest young man.
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2011/11/30 :  23:01:58  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Ja rekommenderar som AlfaGTV Tom Evans, jag har själv ett Microgroove Plus X (går på 13K nytt i Sverige), och har själv tidigare haft
Black Cube SE 2006 samt Pro-ject Tube Box SE. Ingen av de innan kan i närheten jämnföra sig med Tom Evans steget. Sedan om jag har råd
så går det ju att köpa Tom Evans Groove, och sedan efter det har Tom så bra att man kan skicka in sitt RIAA och uppgradera det till ännu
bättre utgåvor (istället för att köpa värsta direkt). Mycket trevligt. Se dock till att få just X-versionen, då den har ställbar last.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2691 Posts

Posted - 2011/12/01 :  00:24:48  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Kolla in No Frills Riaa Wägner
Knäpptyst, bra driv å billig.
Det är första gången på länge som jag kände "Vill Ha.."

AR gör väl bra Riaa men linje delarna är inte alltid så kul.
Jag har jämfört min 6SN7 med Lundahl järn på utgången mot dyra försteg å jag får inte ta med den tillbaka till dom jag har spelat hos

Det är viktigt att matcha trafo å puppa noga (det vet du redan).
LL9206 är en ok trafo men dom har bättre.
Du kan även ändra på ingångsmotståndet för att få en annan last mot puppan, 47K är inte alltid bäst.

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2011/12/01 :  20:27:22  Show Profile Send NtR a Private Message  Reply
Linn Linto är min favorit. Finns ett par beggade på High Fidelity i Sthlm. Endast MC, men det är väl inga problem gissar jag.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2011/12/08 :  11:20:46  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
Hej igen.

Jag har varit på turné med mitt GCPH.
(Om inte Mohammed kan komma till berget får berget komma till Mohammed)

Det är komplicerat att låna hem/lämna tillbaka apparater när man bor i en avkrok, så jag har besökt butiker och privatpersoner med mitt RIAA-steg för att jämföra på plats.

Det är inte det bästa alternativet, men det är bättre än inget alls.

Följande steg har jag jämfört med :

Krell KPE (tyvärr inte reference) (Ortofon MC30 Super)
Primare R20 (Van den Hul MC One)
Linn Linto (Benz Micro ACE)
Clearaudio Balance Plus (Ortofon Rondo Blue)

Tyvärr lyckades jag inte hitta någon som hade Tom Evans prylar inom rimligt avstånd, det hade varit kul att jämföra.

Vad jag har konstaterat är:
PS Audio GCPH är absolut inte ett dåligt RIAA-steg (det visste jag iofs innan).
Samtliga av de testade stegen låter bra, men det är förvånandsvärd stor skillnad på karaktär.
Inget av stegen hade fått följa med hem, inget var så mycket bättre än mitt GCPH, bara annorlunda.

Nu väntar jag på att ett paket från Whest Audio, jag har köpt ett PS.30RDT på öppet köp.

Jag återkommer med lyssningsresultat om någon vecka.

Ett tack till de personer och butiker som tog emot mig, ingen nämnd och ingen glömd.

/

Go to Top of Page

Dof
Member

105 Posts

Posted - 2011/12/08 :  20:57:24  Show Profile Send Dof a Private Message  Reply
Skall bli spännande att höra dina intryck.
Har själv haft en liknande RIAA resa och håller med om att de låter väldigt olika. Har b.la haft Musical Fidelity och PS Audio GCPH och den var jag inte så sams med. Tyckte den var platt och odynamisk (säger man så?).
Nåväl jag måste erkänna att den inte fick lång tid på sig för inspelning då jag kom över en begagnad Mark Levinson 320s med inbyggt RIAA och nu är jag nöjd och tror inte att det kan bli så mycke bättre. Det var inte dyrt men MYCKE pengar. Konsekvensen blev att vinylen nu låter bättre än Cd så nu måste jag investera i den digitala avspelningskedjan också.

Spelar hos mig:
Mac Mini - JRiver - WiMP HiFi - Thorens TD126 Mk III - Kuzma Stogi S - Benz Micro ACE L - Devialet 200 - Quad 2905
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/12/09 :  11:10:35  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Med risk för att bli fullständigt idiotförklarad, så måste jag ändå tillstå att det är otroligt svårt att provspela RIAA-steg. Inget av de olika steg som bott hos mig, i prisklasser mellan ett par tusenlappar upp till runt tio, har låtit ens hälften så väl efter påslag, som efter att ha fått "stå till sig" ett par dygn med spänning tillkopplad.
Nu vet jag inte om PS Audio har sådana egenheter, men det kan kanske skall tas med i åhörningen?

Mvh Micke

Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2011/12/09 :  14:14:56  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
AlfaGTV:
Jag håller med dig till fullo om att det behövs "rätt arbetstemperatur" (eller vad det nu är för parametrar som spelar roll), innan det låter OK.
GCPH'n behöver vara igång ett dygn för att prestera i närheten av max.
(Mitt gamla försteg (Primare PRE30)lät för dj___igt de första timmarna)

Övriga steg som jag jämförde emot var igång när jag kom, utom Primaren (som troligtvis hade presterat bättre "uppvärmd").
GCPH'n fick max 1 timmes uppvärmning på varje ställe så det var inte en rättvis jämförelse, till GCPH'ns nackdel.

Men som sagt, ingen av de andra var så pass mycket bättre att det kändes som ett alternativ.

/

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/12/09 :  18:11:40  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag har faktiskt ett Tom Evans MicroGroove X hemma på prov nu i några dagar, skall se hur det upplevs i mitt system. Rakt av kan jag avslöja att det har betydligt högre förstärkning än Lehmann BC!

Undrar om jag fick fel steg?
MVH /Micke

Go to Top of Page

Tomas.PEO
100.000-klubben

277 Posts

Posted - 2011/12/09 :  19:05:42  Show Profile  Visit Tomas.PEO's Homepage Send Tomas.PEO a Private Message  Reply
UPS var och levererade ett paket från Whest Audio för några timmar sedan.
Enligt manualen behövs även här en uppvärmningstid.
"6-12 hours is sufficent time for the sensitive components to find their 'steady state' working temperature"
Givetvis har jag provlyssnat, det vore väl konstigt annars.

Lyssningsresultat kommer...

/

Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2011/12/10 :  03:02:51  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
AlfaGTV: Det kan vara olika gain, ska stå på steget ex 0.2mV eller liknande, och är det 0.2mV det står så har jag för mig gainen är runt 70dB. Mitt är inställt för 0.5mV och då har jag för mig gainen är 66-67dB. Går normalt att skicka in det till Tom Evans och få gainen ändrad (och lasten om man inte har X-modellen).

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/12/10 :  10:49:12  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jodå, jag har fått rätt steg, det heter 0.4mV och borde matcha mina MC fint.
Men utnivån är ändå märkbart högre än de tidigare phonosteg som passerat.

Två saker tycker jag mig uppleva direkt, ett jäkla klipp i ljudet för det första och sedan är det otroligt tyst? Vinylen knastrar o knäpper mindre? Hur kan det komma sig?

Med vänlig hälsning, Micke

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000