HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hypex ucd180 DC på utgången, hjälp!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gongken
Member

539 Posts

Posted - 2011/10/09 :  11:46:23  Show Profile Send gongken a Private Message  Reply
Hej!

Har precis skruvat ihop två hypex steg, ett 2x400W och ett 2x180W.
Båda har hypex egna smps nätdelar avsedda för 180 resp 400W.

400 modulerna har 0V på utgångarna när jag mäter utan något anslutet på varken in eller utgångarna, med 180 modulerna mäter 9V DC...

400 modulerna är nya men 180 modulerna är ca 7år gamla fast aldrig använda, de har legat i kartong...

Är det något fel anser ni? 9V är väl inte helt ok va? Kan det bero på att modulerna är lite äldre och inte funkar med smps nätdelarna?

Tacksam för input!

Mvh
Andreas

En vit Volvo svänger in på Ringvägen.

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2011/10/09 :  16:19:19  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Sjunker spänningen med tiden? Sätt dit en resistor och se om det sjunker annars tror jag att det kan vara nåt fel. Kortslut ingångarna också.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2011/10/10 :  06:36:11  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
9V är inte ok!
sen vad det beror på kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

0-500mV kan nog klassas som normalt, alt utöver det så är det något som är knasigt, gärna så nära 0 som möjligt vill man ha det.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2011/10/10 :  08:35:34  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Ett bra sätt att gå åt det är att skaffa dig ett konto på diyaudio.com och ta kontakt med konstruktörerna där direkt.
De har hög servicekänsla och säkerligen snabba på att hjälpa dig.

/P

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

gongken
Member

539 Posts

Posted - 2011/10/14 :  18:00:19  Show Profile Send gongken a Private Message  Reply
Jag testade med ett par gamla PA-högtalare och steget fungerade hur bra som helst... Skumt...

Mvh
Andreas

En vit Volvo svänger in på Ringvägen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000