HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY papier mache horn hemsida
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2011/10/07 :  17:58:44  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
http://inlowsound.weebly.com/diy-paper-horn.html

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/10/07 :  20:34:13  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Det var smart, men man måste fortfarande ha en mall tyvärr
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2011/10/07 :  20:44:04  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Det blir väldigt dekorativa trattar med de metoden också. Hög WAF eller MAF - My own Acceptance Factor

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7956 Posts

Posted - 2011/10/07 :  21:06:13  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Har provat, vill lova att det tar sin lilla tid att bygga upp lagom tjocklek. Har dock inte testat Inlows metod för att tillverka formen, jag staplade runda spånskivor på en gängad stång och rapsade till dem i pelarborren.

Får jag för mig att göra stora runda horn någon gång så kan det hända att jag testar att göra dem helt enligt beskrivningen. Tryckluft är för övrigt guld värt när hornen ska av pluggen.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7956 Posts

Posted - 2012/07/24 :  00:24:35  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Kan ju också nämna att vanligt tidningspapper behåller kvalitén på trycket alldeles utmärkt när man blöter upp det, jag sitter själv och samlar ork till att riva ur lustiga bilder och texter för att gjuta ett par Lecleachhorn på min aluminiumform. Riktigt roligt hade varit att få tag på en trave gamla pinuptidningar i rätt sorts papper...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Bardis
Member

3347 Posts

Posted - 2012/07/24 :  23:57:30  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Gamla nothäften borde vara hårdvaluta för papiermache-DIY.

Modda allt som går att modda!

Edited by - Bardis on 2012/07/26 10:42:29
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/07/25 :  22:04:59  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Ser fram mot fulings "Piff" horn

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2012/07/26 :  10:57:09  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Hoktuna,
Kanske du skulle kombinera Piff-horn med din Lecagjutning på utsidan?

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/08/08 :  22:35:04  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Målar man dom gula blir det väl
trattkantareller.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000