HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Modda Mackei MR5 aktiva monitorer
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DrBoar
Member

457 Posts

Posted - 2011/10/06 :  21:31:19  Show Profile Send DrBoar a Private Message  Reply
Det började på Blocket med köp av ett par MR5 med en död diskant. När jag bytte ut diskanten såg jag lite fluff i lådan men en helt odämpad bakvägg
Skruvade ihop lådan och tyckte att det lät lite burkigt. Så dels ville jag få dämpning av bakväggen dels få dämpmatrialet närmare väggarna. Med en 5" som baselement vill man ju inte förlora strålningsresistans med dämpmatrial ute i lådan.

Biltemas gröna filt skulle det bli. tanken på att spreja kontaktlim in i lådan lockade inte och det är ett hellsike att demontera elementen. Så jag köpte in biltemas tunna bitumenmatta sprejade den med kontaktlim på med filten och en träskiva och tyngder som press över natt.
Nu hade jag självhäftande filt med lite extra dämpning, bara att skära till med en vass kniv

Sedan gick det raskt att fästa filten på sidor, topp, botten och ryggstycke.

Jag tycker att det låter bättre om det verkligen gör det eller om det är placebo är en annan sak.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000