Author |
Topic |
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2011/09/11 : 11:35:40
|
Hej på er.
Jag kör idag mest musik genom 2 st SB3. Squeezebox Server är installerat på min Bubba 3 (liten käck server), och där ligger också all musik i flac.
Problemet jag har är att jag inte lyckas få till Spotify på ett enkelt och bra sätt hemma. Vid ena stereon står en gammal laptop kopplad analogt till en Nad 3020i för Spotify.
Jag och frugan har varsin iPhone4 och idag kom jag på att en Airport express eller två kanske är svaret? Vi använder inte iTunes, utan det primära med detta arrangemang vore att köra Spotify på telefonerna och streama till Expresserna.
Ni med lite insikt; skulle detta funkar och täcka vårt behov av Spotify streamat till våra anläggningar därhemma?
Jag har läst lite och sett en del anmärkningar om att Expresserna stör ut det andra wifi-nätet ifall man inte har mac för övrigt. Är detta ett problem någon här har råkat ut för?
Tacksam för tips och idéer. |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
|
Hornta
Member
1107 Posts |
Posted - 2011/09/11 : 15:09:09
|
Jag har använt AE ett par år och det funkar fint, köp programmet AirFoil och du kan streama ljud från valfritt program på datorn istället för att streama från iPhonen.
Att AE skulle störa andra nätverk vet jag inget om, men om det är störningar går det alltid att välja ett slutet nätverk och även ändra lite inställningar på dem så som "kanal". |
Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
|
|
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2011/09/11 : 15:53:07
|
Ok, det är ju fint att man kan streama med valfritt program från dator genom Airfoil också.
BTW, är det nåt mer än själva enheten jag behöver beställa? Följer kablar (Airport - förstärkare) med? |
|
|
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2011/09/14 : 15:58:35
|
Nu har jag varit nere på lokala radioaffären och köpt mig 2 st Airport Express. Får se ikväll ifall jag kan få dem att funka. De hade prissatt dem till 995:-, och på nätet kostar de runt 800:- Jag påpekade detta och fick dem för 859:-/st, vilket var Euronics nettopris plus moms. Nätbutikerna kan inte tjäna särskilt mycket på att kränga dessa apparater... |
|
|
|
softishman
Member
602 Posts |
Posted - 2011/09/14 : 17:21:11
|
Skaffa Spotify Premium, det finns färdiga plugin till Squeezebox!!!! |
|
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2011/09/14 : 17:47:45
|
Jag har Spotify Premium. Dock stöder ej SB3 det enda plugin jag känner till ifall man inte kör SB Server på en Intelprocessor, så det funkar inte... |
|
|
|
|
Topic |
|