HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Foobar och windows
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2011/09/17 :  21:35:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag har numera en Windows pc med Foobar för att spela musik. Jag har ett tillägg installerat i Foobar - WASAPI output support. Beskrivningen säger så här:
quote:
Adds Windows Audio Session API exclusive mode output support, allowing bit-exact output and muting all other sounds on Windows Vista systems. Windows Vista SP1 or newer required.

det verkar ju lovande. Vet ni om det är något mer jag behöver göra för att gå förbi alla mystiska saker som Windows kan tänkas göra med musiken??

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/09/17 :  21:50:38  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ja, avinstallera Windows ;)
Nejdå, allvarligt talat så borde det vara tillräckligt! Verkar det stabilt o trevligt eller?
Får nog testa en runda via Boot Camp på min Mac Mini.
Hittar bara halvhjärtade lösningar för PC som inte kostar.
Mvh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2011/09/17 :  22:26:05  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
wasapi pluginen gör egentligen att foobar får stöd för Wasapi exclusive mode vilket är ungefär samma sak som kernel streaming.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2011/09/17 :  22:39:40  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nä avinstallera Windows vill jag inte nu. Jag har precis lämnat Ubuntu för att jag inte klarade av det när det strulade. Mina kunskapshål märktes lite för tydligt . Surt äpple att bita i men vad gör man?

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2011/09/18 :  16:25:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag inbillar mig att jag hör en märkbar skillnad mot förut - stämmer det så kan det bara betyda att jag inte lyckats gå förbi allt som Windows gör med ljudet. Har ni några tips?

Micke

Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2794 Posts

Posted - 2011/09/18 :  18:03:27  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Byt till J-river MC å försök att köra ASIO läge.

Mvh...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/09/18 :  18:12:19  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Ja, prova JRMC.
Tycker nog att det låter lite bättre än foobar.
Prova kostar inget.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/09/18 :  18:42:40  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Nu har jag testat (lite snabbt) WASAPI Output med Foobar 2000 och jag upplever den som lite grumlig, lite ofokuserad. Jag föredrar definitivt ASIO4All med Foobar i Windows.
Asio måste konfas lite innan du kan välja det som output för mig, men det klurar du nog ut!

Eller varför inte testa JRMC som grabbarna föreslår. Den är OK men inte prisvärd om du frågar mig!

Mvh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2011/09/18 :  19:37:25  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
JAg skall kolla ASIO så får vi se ... euhh höra.

Micke

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/09/18 :  19:47:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
J.River är det som gäller. Och därmed bastu.

ASIO ingår, bara att aktivera.

VIKTIGT! Stäng av uppsamplingen till 24/96, den är default och låter mycket sämre än originalsamplingen.

Micke, PMa gärna om du behöver hjälp med att ställa in JRiver

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2011/09/18 19:49:26
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8888 Posts

Posted - 2011/09/19 :  15:25:04  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
VIKTIGT! Stäng av uppsamplingen till 24/96, den är default och låter mycket sämre än originalsamplingen.

Var ,hittar inte.

pratade med en säljare av Hiface EVO han gillade inte JR MC alls kunde ställa till med vad som hellst.Men jag var envis och skulle ha JR.

Edit:Ok hittate,DSP Stusio,output format..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2011/09/19 17:30:39
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/09/19 :  18:06:07  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
1.Lita aldrig på säljare.

2.Bra att du hittade.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000