HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Fel på cd spelare.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2011/09/03 :  16:41:07  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Har en gammal Pioneer cd spelare från mitten av 90-talet som inte vill funka mer. Vet igentligen inte vad som är fel på den mer än att när man stoppar in en cd skiva i den så gör den ingenting. Vill inte spinna igång skivan så jag misstänker att det är den motorn som har lagt av men det behöver inte vara det. Ni vet troligen mer än mig på sådant och om det är värt att laga den? Jag gillar den och hade gärna velat ha igång den igen.
Så tips eller rekommendationer är välkommet.

mvh: Kristofer

Musik är livet

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2011/09/04 :  07:05:26  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Inte lätt att dra några slutsatser med så lite info. Har den blivit sämre över tid eller kom felet plötsligt? En vild gissning är på det mekaniska. Det brukar sitta en liten brytare som registrerar att släden åkt in och att skivan skall börja snurra/läsas. Kanske något vajsing där?
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2011/09/04 :  08:42:59  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Jag skulle först kolla om den har ett gummiband i driften. Det kan ha gått av pga åldern.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2011/09/05 :  12:23:28  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Vet ej faktiskt med tanke på att cd:n e begagnad. När man trycker på play så hör man elmotorn klickar till men den vill inte snurra. misstänker själv att det är den som har gett upp.
finns inget gummiband alls utan motorn e i direktkontakt med cd skivan.
tror jag kastar den då och letar upp en ny cd om det inte är lönt att laga den. Synd för jag gillade den.

Musik är livet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000