HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Skruvar till Ortofon G-skal, dimension?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2011/08/23 :  15:22:55  Show Profile Send bostrowskij a Private Message  Reply
Någon som vet vad är det för dimension på skruvarna till Ortofons G-skal? Behöver längre skruvar för att kunna montera en Denon 103. Skruvarna är något tunnare än den "vanliga" typen. En länk till någon som säljer sådana (helst mässing, alu eller annat omagnetiskt material) online skulle uppskattas!
Har mailat en fråga till Svalander, men tänkte kolla här också. Det är alltså denna typ av skal:


Edited by - bostrowskij on 2011/08/23 15:23:58

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2011/08/23 :  21:15:15  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Har du ett skjutmått är det lätt att få reda på vilken storlek det är på skruven men jag skulle inte bli förvånad om det är M2,5 skruv.

Men någon länk till någon som säljer har jag inte men kolla Ebay där finns det mesta.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.29 sekunder. Snitz Forums 2000