HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/10/20 :  19:40:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nakenbad i Vänern!!!???

Jag var pacemakerkontroll idag. Hjärtat tickar på bra och maskinen går bara in ca 10% av tiden (7% V kammare, 3% V förmak). Batteriet räcker 7-8 år till; har haft manicken 5 år ganska precis.
Lite kuriosa: vid två tillfällen, Lucia förra året och 6e juni i år började mitt hjärta rusa under 3-4 sekunder. Man vet inte varför och inte heller om det är vanligt hos "friska" människor.

Nu är det år till nästa koll.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/10/20 :  20:35:38  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
soundbrigade: En fråga bara. Vad händer när du blir hårt ansträngd/uppjagad?
Jag har funderat på det i samband med den fd handbollsspelaren, numera ledare och som jag naturligtvis inte kommer ihåg namnet på just nu, som blir rätt så uppjagad i emellanåt under matcherna. Det verkar ju inte vara några påtagliga problem fastän pulsen säkerligen drar iväg.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2014/10/24 :  18:46:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vad skoj att bli grattad av HiFi-entusiasterna!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2014/10/31 :  22:52:34  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Konserten med Ana Moura.
Sedan lyckas jag klämma in en pubspelning efteråt också. Det gäller att köra hårt.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2014/11/04 :  18:57:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
https://www.youtube.com/watch?v=9BAEJyuReWQ

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2014/11/05 :  10:39:47  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
Idag och idag...

Men jag är fortfarande glad över hur trevligt det var att träffa Pac, Govinda, Loopen och ett gäng från VästerGÖK i söndags här hemma.
Min vinylspelare justerades in betydligt bättre än ögonmått och tumregler. Kakorna blev lyckade om än kanske inte 100% visuellt ok...

Mycket tjöt och glöd för och om våra hobbies.
En del spännande musik också som hamnat på inköpslistan.

Kort sagt en riktigt trevlig hifiträff!

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/11/06 :  16:10:57  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag blir så glad när man sitter och kör axlar, och så kommer det fram en snygg tjej och ska rätta till sin BH och spegla sig. Fan, det är inte mycket som ska till för att le i novemberrusket.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2014/11/07 :  21:12:17  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Sitter och letar info om vad man ska fylla sina stativ med och hittar denna tråd http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=249919
Ibland är folk lite roliga

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/11/07 :  21:26:53  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/11/07 :  21:34:55  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Lite OT, men själv tycker jag att sand från Gobi- öknen funkar bäst.
Dämpar precis där jag vill höra det.

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/11/07 :  22:33:16  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Lyckades köra hela långa vägen till Jönköping från Vänersborg med kanonmusik i bilradion.
Först Okean Elzis Supersymmetria och sedan OMDs English Electric och så en stor del av Banco del Mutuo Soccorsos minnesskiva till sångaren Francesco Di Giacomo - Un'idea Che Non Puoi Fermare.

Lyssna bara på det här:
http://www.youtube.com/watch?v=YnCm4nw--bM&list=PL-2MhvYrI6DtTBEFfkLv7h0LSbC_q14W4
och
http://www.youtube.com/watch?v=C0NXbuvh3Iw
och
http://www.youtube.com/watch?v=oAj5jirbGjI

Musik man verkligen gör en glad och lycklig och fjärran från Coldplay och Avicii.
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2014/11/09 :  20:25:18  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Nya plattan med Pink Floyd på vinyl på väg hem till mig

DIY och rör.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/11/09 :  21:36:05  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Bra dag på gymmet. :)
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4491 Posts

Posted - 2014/11/09 :  21:55:48  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Volymkontrollen har skrapat ett tag,så äntligen fick jag tummen ur,
och fick öppnat den,och "Deoxitat" volympotten.
Vips så var skrapet borta.
Det gjorde mig väldigt glad.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2014/11/21 :  10:38:06  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
2000 downloads av EleganZe :)

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2014/11/25 :  11:03:06  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Sagt upp mig och ska børja hos nærmsta konkurrenten

Ær normalt inte skadeglad men jag møs inombords nær chefen tog emot det

Hoppas alla har en riktigt bra dag:)

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/11/25 :  11:41:24  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Ær normalt inte skadeglad men jag møs inombords nær chefen tog emot det

Lite tvärtom, men som en gammal arbetskompis sa:
Jag kan inte säga upp mig, för jag vill inte se glädjen i chefens ögon.

Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2014/11/25 :  12:01:24  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
:) - det tænkte jag inte på..

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/11/25 :  22:31:42  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
"Knulla går fort - älska tar tid." /Thorsten Flinck
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2014/12/05 :  19:46:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
I morse klev en mamma och hennes dotter på i tunnelbanan under värsta rusningstid. Trångt som tusan med andra ord. Dottern var c:a 3 år och på alldeles lysande humör, hon sjöng för full hals på minst två basrnvisor samtidigt. Det störde inte henne det minsta och inte vi andra heller. Leenden i hela vagnen

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2014/12/09 :  09:56:05  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Att den stora förstärkaren vid en snabbtest verkar ha reparerat sig själv. Den har stått undanställd i några år. Tänk vad en garderob kan göra. Det som hänt var att vid ett tillfälle när jag tog fram den så blev det sprak ackompanjerat av lite blått sken i den vid tillslag. Jag tror att ett relä fastnade halvvägs. Sedan när jag testade igen efter att ha slagit av fort som attan, så lyckades reläet bara slå om ibland vid tillslag. Det hördes att det försökte, men inte riktigt lyckades. Nu testade jag ett antal gånger utan att det fastnade, så jag får väl hoppas att det håller i sig.

quote:
I morse klev en mamma och hennes dotter på i tunnelbanan under värsta rusningstid. Trångt som tusan med andra ord. Dottern var c:a 3 år och på alldeles lysande humör, hon sjöng för full hals på minst två basrnvisor samtidigt. Det störde inte henne det minsta och inte vi andra heller. Leenden i hela vagnen

Micke

Jag satt på en buss i Uppsala för ett tag sedan och då satt två tjejer, typ 18+-2 år och stämsjöng någon slags "best of" massor med olika låtar. Inte riktigt samma sak, men det lät oförskämt bra, även om varje låt blev ganska korthuggen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2014/12/09 :  16:29:34  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Blev glad idag då jag har haft problem med min Pioneer SX-1080 som brummar. Testade att koppla cd:n och från datorn till Tape-ingångarna, finns två, och brummet försvann. Halleluja

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/12/19 :  15:48:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nu har det iofs gått nån vecka men jag fick tid hos neurolog på NÄL och fick en lite annorlunda upplevelse:
En läkare som uppmärksamt lyssnade på mig, petade, klämde och knackade på mig för att, som han sa, magnetröntgen och elektroneurologiska undersökningsmetoder i all ära men att handgripligen undersöka patienten ger ofta betydligt mer. Nu blir det remiss till diverse undersökningar ändå, fattas annat.
Sedan gav han mig lite information om vad som fattas mig (nerver i kläm i ryggraden, troligen) och var problemet kan sitta. Vidare att en del av mina sympton kanske inte beror på nervklämman utan annat, "men det får vi ta tag i när vi bestämt att det är så".

Gårdagens gocartkörning med jobbet och efterföljande helgmiddagg på Pitchers i Thn var också en höjdare.
Dessutom fick vi reda på att en av landets större byggföretag ska kontraktera oss vilket ger en, ca 20% beläggning av bara dem. Mer att göra, säkrare anställningar och ....
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/12/19 :  23:08:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jorå, jag kan vara glad också ...
Jag har beställt ett mönsterkort (ett obestyckat etsat kort heter mönsterkort ända tills det är bestyckat och klart att tas i bruk. Då heter det kretskort. Ett kort utan kretsar är inget kretskort, det är ett mönsterkort) till ett mycket enkelt rörfösteg som ska driva mina transistorslutsteg. Noterade först att det stod 6Z4 om en sjupinnig likriktare men förstod att det skulle vara 6X4. Vidare var förstärkarröret ett 6DJ8/ECC88/6922 ... Fick alltås titta på vad ett uppsättning (ett rör av var sort) skulle kosta men grävde i mina lådor och hittar tre sprillans nya 6X4 och två helt nya ECC88. Tror jag har det mesta av resten av komponenterna.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/01/11 :  18:35:13  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det finns ingen Vad gjorde dig tvehågsen idag-tråd så det här får väl vara mer positivt än negativt även om det ligger en inlagd sardin i mossen.
Jag har blivit farfar för andra gången. Barnbarnet är en flicka som föddes för någon timme sedan. Att det skulle bli en flicka visste jag redan eftersom, trots att det var hemligt, sonen råkat försäga sig i höstas och nämnt ett flicknamn ...

Den pålagda sordinen har att göra med hur illa sonen har behandlat människor i sin omgivning (sin mor och sina syskon).
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000