HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2014/09/04 :  08:46:40  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
NC i lurarna, otroligt skönt när man reser!
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2014/09/04 :  10:39:57  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message  Reply
jag piggade upp den tråkiga arbetsdagen (externa besök att ta hand om) genom att ta på mig ett par knalllila mockaskor på morgonen
Det gjorde en grå/vit gubbe som mig glad

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!

Edited by - anli on 2014/09/04 10:44:54
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2014/09/05 :  17:25:32  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Att mitt Gnome-Shell tema snart är redo för release.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/05 :  19:12:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det känns hårt att säga det men när jag åkte till jobbet i eftermiddags för att hämta lite grejer jag behövde i helgen och avlägga rapport från mitt sjukhusbesök (äldste sonen stavade det "kukhus" när han gick i skolan), fick jag höra att vår svåra men unge medarbetare hade ersatts av en äldre erfaren plåtslagare som INTE hade ADHD.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/08 :  19:11:56  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Är med bil igen. Åkte till Kalmar, bodde hos min gamla mor och höll henne sällskap och hämtade upp bilen som varit min brors familj andra bil - Pesjut 206. Kul liten bil som var ganska skön att köra.

MEN ..... (läs griniga tråden)
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2014/09/12 :  07:51:30  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Det gläder mig att jag ska åka till Skottland på Whiskyresa idag.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2014/09/12 :  11:55:14  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Fredag...!!!!!!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/15 :  21:16:55  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Min lilla rörförstäakre och CD-spelare har anlänt från Kina!!! Yohoooo!!!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2014/09/18 :  21:13:36  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Den fullständigt sinnessjuka drifttiden på min nya bärbara med fetingbatteriet. Den går i och för sig rejält mycket längre än den gamla någonsin gjorde även med standardbatteriet.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/18 :  22:02:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
En förskräckligt stor NOLLA i bilbesiktningsprotokollet.

Fast bilen har ju bara gått drygt 50 mil sedan förra besiktningen ....
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2014/09/19 :  08:02:37  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message  Reply
Mina NOS General Electric/Sylvania rör från Roland/tangoTubes finns att hämta ut på posten

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2014/09/22 :  11:29:17  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Att saker och ting börjar vända, efter en riktigt jävla rutten vår/sommar.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Nicks
Member

1943 Posts

Posted - 2014/09/22 :  13:34:21  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Äntligen Måndag!! En helt orörd arbetsvecka framför mig!!!

Hihi. :)
Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2014/09/24 :  22:34:03  Show Profile Send lagun49 a Private Message  Reply
Är glad idag för att jag nått en uppgörelse med mitt försäkringsbolag om min sjunkna (och numera bärgade båt), så att man får uppleva en båtsommar nästa sommar också!

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/09/25 :  11:25:40  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Katten kom hem igår efter att ha varit borta sedan söndags kväll. Hade väl inte varit så farligt om han nu bara inte vara så sjuk men nu är han i alla fall på djursjukhuset.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2014/09/25 :  21:34:53  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Att mitt hörlurssystem äntligen funkar problemfritt och att man bara kan sitta och njuta

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/09/26 :  12:29:41  Show Profile Send Xiro a Private Message  Reply
Nytt personbästa i ecodriving: 0,67 för Malmö-Lund via E22 (Mondeo kombi 2.0, bensin, år 2003, manuell, AC av, inkl kallstart, 15 grader och uppehåll, enl färddatorns snittmätare, kör på hastighetsgränsen där övrig trafik tillåter). Spec säger 0,82 blandad körning. Klassisk musik hjälpte mig att köra mjukt och graciöst.

eoJeud!!!
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2014/09/26 :  13:35:56  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Kanske skulle prova klassisk musik, techno är inte bra för eco-drive iaf

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/09/26 :  15:56:03  Show Profile Send Xiro a Private Message  Reply
Prova något barockt... jag menar barockmusik, eller något annat vackert som fyller själen. Rage against the machine funkar inte, det provade jag i en sportig BMW när jag var yngre. Blev liksom en duell mellan Rage och BMW... :-)

eoJeud!!!
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2014/09/26 :  16:11:13  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Jag ska hem till Skååååånnneeeeeeee!!!!!!!!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/09/28 :  07:11:06  Show Profile Send Xiro a Private Message  Reply
För en liten stund sedan träffade jag min söte morfar i drömmen. Han var glad och lugn som alltid, jag klappade honom på kinderna och vi utbytte några vänliga ord. Han hade sin finaste Sergio Tacchini-tröja på sig, skimrande ljusgrön och velouraktig med gyllengula detaljer - han älskade tennis, och sport överhuvudtaget, han sa till mig att sport för människor samman. Kändes på något sätt som en bekräftelse på att han har det bra där han är nu, och även som att han vakar över oss, även mina små barn som han inte hann träffa i detta livet.

eoJeud!!!

Edited by - Xiro on 2014/09/28 09:56:05
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2014/10/04 :  09:30:53  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Hifi-forum gör mig glad flera gånger i veckan!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/10/17 :  12:40:27  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
@sladdbarn: Det lyssnas på Radio Bohuslän på jobbet och ständigt och jämt upprepas deras slogan "All musik du behöver" och "Vi gör dig glad". Men varken programmet och i änni mindre grad musiken gör mig speciellt lycklig - tvärtom.

Det som dock gjorde mig glad, var ett meddelande från Kina att de "ormskor jag hittat och beställt åt älskade hustrun äääääääntligen skickats. Tror jag beställde för tre veckor sedan och hade börjat tappa modet lite, men nu är på väg.
Go to Top of Page

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/10/17 :  13:00:58  Show Profile Send Xiro a Private Message  Reply
Produktionspersonalen körde nyss ut en Ernst Hugo-sekvens ur Riget på hifin - "DANSK... DJÄVLAR!" :-) Nu myser de med lite golden oldies, bl a the King.

eoJeud!!!
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2014/10/19 :  22:22:17  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Ett uppiggande nakenbad i Vänern fick mig upp till närvarande tid.

Hej allesammans! Det är skönt att vakna upp ibland.
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000