Author |
Topic |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2011/04/23 : 13:17:20
|
Har vi nån som är duktig på FEA och då främst inom konstruktion med magneter? Hör gärna av er per mail.
Har vi några bra och prisvärda mjukvaror, 2D eller 3D?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
Posted - 2011/04/24 : 01:18:42
|
Vilket CAD-system kör du idag? Finns som ad-ons till de stora. Annas finns en del free-ware, inte provat så jag inte uttala mig.
Inventor har en ad-on men min licens ligger på 96k. Det är förvisso prisvärt men jag vet inte i vilken utsträckning du kan nyttja det eller har möjlighet att gagna dig av det. |
Du når oss på Lazy Boy hær:
sales@lazyboyaudio.no
https://www.facebook.com/lazyboyaudio/
http://www.lazyboyaudio.no/ |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2011/04/24 : 07:17:06
|
Kör inget CAD alls (för detta).
Har bara hittat nått freeware för studenter. Tilltalade dock inte. |
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2011/04/24 : 20:38:43
|
quote: Kör inget CAD alls (för detta).
Säg till om Du behöver någon CAD-file i ett "bussigt" format, jag kan nog räcka Dig en hjälpande hand. Till Solid Works har jag en lånad licens att skapa 3D filer i. Filerna går dessutom att skicka över webben mycket smidigt, snabb kommunikation. |
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2011/04/24 : 20:52:03
|
Kallas, gubben! |
|
|
|
mhenckel
Starting Member
19 Posts |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2011/04/24 : 21:21:16
|
Tack mhenckel! |
|
|
|
DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005
1025 Posts |
Posted - 2011/04/25 : 10:43:29
|
Femm har jag använt och gillar det verkligen |
|
|
|