HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Prislappar...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/03/11 :  22:45:45  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Kom på idag när jag spelade "The Wall" LPn alltså att prislappen är ju kvar från "expert" med den gamla "expert loggan" på prislappen och priset 49:-. Hur gör ni, tar ni bort prislappar eller behåller ni dem på omslaget? lite jul är det iaf.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2011/03/12 :  07:45:56  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Hatar klisterlappar på omslag, kanske kan acceptera en liten prislapp som du nämner, men för det mesta åker de av men på icke-laminerade omslag kan det va svårt o då händer det att jag köper ett annat ex om det dyker upp ett.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2011/03/12 :  08:43:12  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det är irriterande men ibland är det större risk att man förstör konvolutet då blir man sur för det, men jag provar alltid med att ta lite diskmedel och vatten på en tops med stort tålamod samt väldigt gott om tid kan man få bort den. Det sista gula som blir av limmet kan man få bort med kemisk ren bensin som du kan köpa på apoteket.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/03/12 :  08:52:31  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag avskyr också lappar på omslag - att värma på dom med en hårtork kan fungera, när limmet mjuknat upp blir det mycket lättare att dra bort lappen.
Ev. limrester tas bort med T-röd el. kem ren bensin.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/03/12 :  09:37:53  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Jo, dom där prislapparna är tråkiga, när jag började i branschen, på medeltiden då man sålde seriös hifi och skivor (även TV-apparater och en mysko historia som kallades radiorecorder) i samma butik så hade prislapparna sama typ av häftämne som post-it lappar, de gick utmärkt lätt att plocka bort, det upptäckte även mindre nogräknande kunder och började således byta prislappar innan man kom till kassan för att tillskansa sig nyheterna för nice-price kostnad.

Då föddes prislapparna med superepoxyvidhäftning, oerhört irriterande när man river sönder konvolutet. De forumvänner som varit här har dock sett att jag är en oförbätterlig slarver när det gäller skivomslagen, de flesta är lika fransiga som tuffa grabbars jeans var 1972.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/03/12 :  22:56:07  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
håller med er om klisterlappar på omslag här åker dom oxå av, men en gammal prislapp låter jag vara kvar tycker det kan vara lite kul. ibland är det påklistrade stora stickers tex på "CBS" nice prise skivor finns det en stor rund lapp påklistrat där det står NICE PRICE kanske förra ägaren har försökt sig på och tagit bort denna och då omslaget har blivit förstört, väldigt irriterat...köper dock inte CBS nice prise längre pga ljudkvaliten.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Phoenix
Member

80 Posts

Posted - 2011/04/10 :  15:01:02  Show Profile Send Phoenix a Private Message  Reply
Har rabies mot prislappar och alla andra "klister märken", dock har jag haft turen att de inte suttit speciellt hårt på vare sig plastficka eller konvolut etc.

Ebgames är lappkåta det sitter överallt.... dock har det inte med vinyl att göra men endå.

If it's to loud,
You're to old.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2011/05/02 :  13:14:32  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Kör med "labeloff" som finns på sprayburk, lämnar inga spår och luktar dessutom gott som bunus. Finns på ELfa och lite överallt.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/05/02 :  13:20:55  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Prislappar - bort.
Special Edition lappar - kvar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000