HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Strömförsörjning rörsteg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Stajo
Member

592 Posts

Posted - 2011/03/20 :  17:16:04  Show Profile Send Stajo a Private Message  Reply
Tack för era råd Lars & Lars. Jag kommer definitivt att följa dem så gott jag har förstånd till. Troligen kommer jag att parallellbygga ett antal stereosteg enligt KISS-principen (Keep It Simple Stupid) för att jämföra lite olika komponentval.

Det jag inte har kunskap nog att förstå är hur DN2540 i ovanstående krets utgör en CSS till nätdelen V3. Det är just V3 som jag är i färd med att fnula ihop eftersom jag inte fått alla delar till resterande krets ännu.

Tack för länken till din pedagogiska presentation av nätdelsbygge Pix. Av den förstår jag bl.a att jag förmodligen får starta med en trafo med mycket högre utspänning än jag hade tänkt. Sen startar jag väl med någon enkel LC eller CLC och testar stegen med.
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2011/04/17 :  22:32:43  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Lite offtopic, men jag måste bara fråga - är det någon som har (LT-)Spicemodel på DN2540, jag har hittat här - http://www.aboutspice.com/models/supertex/supertex.lib men fattar inte hur jag lägger in dessa.. LM317 och några fler har jag fått in, men inte denna (inte så den fungerar vettigt iaf, för som jag har det nu verkar den bara fungera precis som en tråd mellan in->ut även om jag inte har något kopplat mot gaten.

Edit: okej, jag insåg att det var jag som hade klantat och fick det nu att fungera!

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA

Edited by - RobertH on 2011/04/17 23:02:14
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000