HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Fixarstigs lite bättre akustiska mardröm
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/09/12 :  22:17:14  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Har nu fått hem mina Canton Ergo RC-K. Ljudet är helt i min smak. Går djupt som jag vill ha det. Ska göra en mätning nån dag för att se om Holm kan se hur djupt de går. Enligt spec ska de gå ner till 22 Hz.
Får limma på lite mjukare fötter så att apparaterna inte påverkas.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/09/13 :  09:30:13  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ser nog att du försöker dölja en "fläske-bas" bakom bänken! Spelar väl inge roll hur djupt Cantonerna spelar då?
VH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/09/13 :  10:00:48  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Ser nog att du försöker dölja en "fläske-bas" bakom bänken!
Stig har tom. använt sig av militära metoder och kamouflerat med grönsaker.
Men våra hifihökögon lurar han inte

Canton-talarna är riktigt snygga!

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/09/13 :  17:25:27  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Sheissse

Äh, den används bara vid film. Behöver ingen "buttkicker" kan jag lova!

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2012/09/13 17:28:03
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/11/17 :  16:06:37  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Så var äntligen de nya lådorna klara. Låter likadant men ser betydligt trevlige ut

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/04 :  16:08:23  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
En Pioneer A-88X på 120 W i 8 ohm har blivit musikmaskinen numera. Helnöjd när jag nu fått i nya lampor.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/03/20 :  20:16:04  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
En tuner i ny "klädsel" har fått flytta upp från källaren då utgångssignalen från SC-LX82 var för svag för A-88X.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/12/05 :  17:01:23  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Har bytt stereo igen. En Harman Kardon 730 Twin Power. Tog ingen bild när jag kollade men den har faktiskt dubbla omformare och kongingar. Så den väger 14 kg och ger minst 40 watt i 8 ohm. Bra ljud, ingen loudness men liknande de kallar contour som ger lite extra tryck åt ljudet. Bra radiodel så min tuner åkte ner i källaren. Hade velat ha en Pioneer 1010 men detta duger bra så länge till hästarna springer min väg

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

ulfn
Member

210 Posts

Posted - 2013/12/05 :  17:47:06  Show Profile Send ulfn a Private Message  Reply
H-K 730 har jag också, fast nerpackad i källaren. Ville inte göra mig av med den, eftersom den är så snygg.
Har inte använt den på drygt 20 år, men jag var oerhört nöjd med den så länge den användes.
Synd bara att jag inte är någon DIY-talang, så jag kunde gå igenom den, inkl uppgradera högtalarterminalerna
som var av vanlig enkel klämtyp.

Harman Kardon gjorde stor poäng av sin dual-mono konstruktion på den tiden det begav sig.
De berömde sig ju också för att vara transientsnabba. Hög slew rate, hette det väl...

Har också sparat en test från HiFi & Musik, där den fick bra betyg.

Vad fick du betala för den?

Ulf
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/12/05 :  20:10:45  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Jag betalade 1300 + runt 300 för frakten. Kollade detta med anslutningarna och såg att det inte finns plats för bättre som tar bananer. Kör istället med separata kablar från både denna och hembion och får bara byta bak på högtalarna när det ska skiftas. Får bara ordna kortsluningsskydd först

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/12/13 :  18:38:24  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Fick äntligen råd med Tangent Lounge L6 eftersom de prissänktes från 9000 till 6000. Mycket nöjd redan nu och bättre ska de väl bli när är inspelade

Med skydden.

Utan skydd, vilket jag tycker är snyggast!!

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2014/01/09 :  18:10:17  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Pioneer SX-850 med sina 65 watt spelar så skönt på sin plats. Frågan är fortfarande öppen om jag ska byta alla kondingar. Bestämmer det när senaste radioprojektet är klart.

Svårt att ta bra foton i den församlingen av svarta apparater

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2014/07/17 20:22:53
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/01/09 :  20:11:51  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
En jekla snygg reciever är det definitivt!

Hur tycker du det låter? Jämfört med dina modernare pryttlar alltså..
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2014/01/09 20:12:12
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2014/01/09 :  21:20:16  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Tycker det är mera tryck i på nåt sätt, basen känns hårdare än från LX83:an. Håller fortfarande på att lära mig toninställningen med dess mysko brytpunkter för bas och diskant. Den är så snygg att den låter bra avstängd också

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2014/01/09 21:21:07
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2014/07/17 :  20:08:48  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Uppgradering igen. Fått fart på min Pioneer SX-1080 som nu står för allt musikspelade Jättetryck. Lite av overkill LX-82 används bara till film vilket den ju är mycket bra men musik tyckte jag inte att den hade tillräcklig kraft och pondus för som 1080:an. CD/Bluerayspelaren har varit inne för byte av display som plötsligt falnade. Annars ingen förändring.

Blev tvungen att dra ner på bilderna på Photobucket så då rök tyvärr bilderna på Pioneer SX-850. Ska strax lägga in just de bilderna.

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2014/07/17 20:14:08
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000