HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 kretskort eller luftlödning?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2010/11/29 :  23:07:01  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
Är det bättre att luftlöda den omedelbara signalvägen i en rörbuffert eller går det lika bra med kretskort?

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2010/11/29 :  23:09:41  Show Profile  Visit peranders's Homepage  Reply
Jag hade valt kretskort men det är jag.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2010/11/30 :  00:28:16  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Luftbygge om komponenterna har tillräckligt långa ben.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2010/11/30 :  05:57:57  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
Benlängden är en non-issue!
Om jag vill så kan jag luftlöda. Visst finns det en drös med komponenter i periferin men dessa hamnar på kretskort, det jag pratar om här är alltså bara en handfull med komponenter som ligger direkt i signalvägen.
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2010/11/30 :  08:53:51  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Självklart ska du välja point-to-point. Noremalt sett vill man ju ha så få kontaktövergångar som möjligt.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000